میز و صندلی های محیط اداری باید کاملا استاندارد باشد ، تا کارکنان احساس طراحی داخلی پارتیشن اداری خستگی نکنند. مهم ترین کاربرد آنها، جداسازی فضا در محیط کار و ایجاد اتاق ها و فضاهای خصوصی و منظم تر، که به کارکنان کمک می کند تا تمرکز بالاتری داشته باشند. مبلمان اداری شامل کلیه محصولات دکوراسیون و تجهیزات اداری می باشند که از مهم ترین ملزومات یک محیط کاری محسوب می شوند. به دلیل تنوع و گوناگونی در طرح، اندازه ، نوع کاربری، ترکیببندی رنگ، متریال و ملزومات آن قیمت پارتیشن اداری گوناگون و مختلف می باشد ولی نصب پارتیشن مخصوصا انواع پارتیشن اداری شیشه ای میتواند مکمل مطلوبی در طراحی دکوراسیون محیط اداری باشد.
و اعتماد به نفس کارکنان را بالا ببرد.
در فضاهایی که حریم خصوصی و مسئله صدا در اولویت نیست، میتوان از انواع پرده استفاده کرد. به این ترتیب نور از قسمتهای شفاف شیشه عبور خواهد کرد و در عین حال حریم خصوصی نیز حفظ خواهد شد. نور محیط اداره باید به اندازه کافی باشد. برای انتخاب میز و صندلی باید به اندازه و فضای اتاق توجه کرد. توجه نمایید که نوع فضای اداری تاثیر زیادی بر انتخاب سبک دکوراسیون داخلی فضای اداری در این گونه ادارات دارد. تفکیک فضای ورودی از سایر بخش ای محیط در دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی دارد.
پارتیشن بندی باید به گونه ای طراحی و استفاده شود که عملکرد توزیع نور و صدا بهم نریزد. با استفاده از مبلمان خاص مدرن و با رنگ های شیک و ساده، دکوراسیون اداری اتاق مدیریت را به خوبی طراحی کرد. از اتاق مدیریت می توان به عنوان قلب تپنده یک سازمان و مجموعه نام برد. معمولا استفاده از یک یا دو تابلوی بزرگ به سبک مینیمال، به محیط کار شما جلوهای خاص میدهد. تهیه یک دفتر کاری بزرگ هزینه های گزافی در بر دارد. بنظر شما اعمال این تغییرات بر روی محیط و دیوارها چه مقدار زمان و هزینه برای شما در بر خواهد داشت؟ هزینه ی اجرای پارتیشن های شیشه ای نیز نسبتا پایین است. چنانچه قصد اجرای پارتیشن در مکان های مختلف را داری باید نکات مختلفی را مد نظر قرار دهید. گروه تخصصی دکوراسیون داخلی دکوبوم، با کادری مجرب و متخصص در امور طراحی و اجرای پروژه های مختلف دکوراسیون داخلی اعم از فضاهای اداری فعالیت به سزایی دارد.
طراحی پارتیشن اداری اغلب به صورت دو بعدی انجام می شود.
در نبود فضای کافی می توان کمد ها را روی دیوار نصب کرد. یکی از فاکتورهای موثر در طراحی دکوراسیون داخلی ، توجه به نورپردازی می باشد. یکی دیگر از فاکتورهای موثر در طراحی دکوراسیون اداری ، نورپردازی می باشد. اولین نکته در پارتیشن بندی محیط کاری، انتخاب پیمانکار مجرب است تا نتیجه ی ایده آلی به دست آورید. پارتیشن شیشه ای اداری، به عنوان یکی از انواع مصالح ساختمانی، به طراحان و معماران این امکان را می دهد تا بتوانند بدون استفاده از مصالح سنگین و وقت گیر، فضای یک اتاق را تقسیم کنند. پارتیشن شیشه ای فضای اداری را بدون کاهش نور تفکیک میکند و کارمندان قادرند از نور طبیعی محیط بیرون بهره ببرند.
بررسی می شوند تا از تمام فضا به نحو مطلوب استفاده شود. در این بخش کوشیده ایم به بررسی طراحی داخلی اداری بپردازیم و پروژه های معماران زیادی از سرتاسر دنیا مورد بررسی قرار گرفته اند. در این مرحله کارفرما پلان های ترسیمی را بررسی میکند، تایید رنگ و برآورد قیمت نیز در این مرحله انجام می گیرد. هماهنگی بین اجزای مختلف و رنگ وسایل تاثیر زیادی در جلوگیری از بی نظمی و به هم ریختگی خواهد داشت. بعد ازاجرای مراحل اولیه برای زیباسازی نمای داخلی بانک، به عواملی چون رویکرد فعالیت بانک و شرایطی که مدیران بانک برای رفاه مشتریان و آسایش شغلی کارمندان بانک در نظر دارند، توجه میشود و به این ترتیب بعد از انتخاب سبک دکوراسیون داخلی، مهندسان معمار به انتخاب اجزای دکوراسیون داخلی بانک میپردازند. اتاق کارهای ایجاد شده علاوه بر زیبایی و هماهنگی با دیگر اجزای دکوراسیون به راحتی قابل حمل و جابجایی هستند.
از آنجایی که جداسازی محیط کار اهمیت زیادی دارد، گروه مبلمان اداری جلیس با سالها تجربه و سابقه در زمینه ی طراحی، تولید و فروش انواع مبلمان اداری، پارتیشن اداری و … پارتیشن های ام دی اف در ضخامت های مختلفی وجود دارند و بر اساس ضخامت به دو گروه نازک و ضخیم تقسیم می شوند. گروه خوش ذوق، خلاق و متعهد دکوراسیون داخلی سفید مسئولیت انجام طراحی دکوراسیون داخلی اداری و از این قبیل پروژه ها را بر عهده میگیرد.
پس از تایید طراحی و رنگ، مراحل ساخت و نصب پارتیشن اداری آغاز می شود. پارتیشن اداری دو جداره اغلب از جنس امدیاف یا ترکیب آن با شیشه ساخته میشود. استفاده از میزهای شیک ترجیحا با جنس فلز و طول عمر بالا توصیه میشود. و اعتماد به نفس کارکنان را بالا ببرد. پارتیشن و جداکنندههای اداری میتوانند به خوبی از پس این مورد برآیند و خطر ابتلای افراد فعال داخل شرکت را بسیار زیاد کاهش دهند. آنها میتوانند از مواد مختلف مثل ام دی اف یا چوب راش، بلوط و … این پارتیشنهای مستقل که برای حملپذیری نهایی طراحی شدهاند، میتوانند به راحتی در دفتر جابجا شوند تا از فضای موجود حداکثر استفاده را ببرند.پارتیشن های اداری متحرک که از مواد مختلف و متناسب با طراحی داخلی شما ساخته شده اند، انواع مختلفی دارند که متناسب با هر فضای اداری یا ساختمانی شرکتی باشد. در طراحی سقف از تکنولوژی کناف استفاده شده است.
تصمیم گیری در مورد ساخت یا به روز رسانی فضای اداری هرگز کار سادهای نیست. دکوراسیون اداری دفتر کار ، برای مدیران و صاحبان شرکت یکی از مسائل مهمی است که تصمیم گیری درباره آن باید با دقت انجام شود. به همین دلیل تصمیم داریم شما را با انواع سبک دکوراسیون داخلی آشنا کنیم. مبلمان تیره معمولاً برای طراحی داخلی اداره انتخاب می شود. زیرا اغلب فضاهای غذاخوری بدلایل بسیاری، به صورت اوپن و باز طراحی می شود که از هر طرفی می توان به آن دسترسی داشت. در طراحی ساختمان های(فضاهای) اداری بایستی دارای انعطاف پذیری، راحتی نگهداری، دسترسی مناسب و یک موقعیت اکولوژیکی اقلیمی مناسب باشند و از طرف دیگر یک محیط آرام، لذت بخش و مفید را برای استفاده کنندگان فراهم سازند. رنگ آمیزی تاثیر زیادی در طراحی دکوراسیون اداری خواهد داشت. پس با تاثیر بسیار زیادی که رنگ در طراحی اداری دارد در انتخاب آن دقت بسیار زیادی باید به خرج داد.
در طراحی دکوراسیون اداری لاکچری، می توان از گل و گیاهان طبیعی ، آکواریوم های زیبا و گلدان های مصنوعی و تابلو ها استفاده کرد. گل و گیاه باعث کارآیی بیشتر میشه و محیط کار رو جذابتر میکنه، بنابراین کارمندان بیشتر جذب فضای کار میشن. استفاده از گل ها، گیاهان و فضای سبز، آب نما ها و صدای آب در کیفیت کار موثر می باشد. پارتیشن دو جداره از چوب ،فلز و شیشه ساخته میشود اما شیشه ای که برای پارتیشن دوجداره استفاده می شود شیشه ۱۶ میلی متر میباشد پارتیشن دوجداره با کمک پی وی سی عایق صوتی میشود و جلوی ورود سر و صدای محیط اطراف را به فضا می گیرد. این نوع پارتیشن های اداری ضخامتی 8 میلی متری دارند که به راحتی می توان روی آنها لوگو، شعار شرکت و …
عامل بعدی در تعیین قیمت پارتیشن، مدل، طراحی و نحوه پیاده سازی آن در فضاست. هدف اصلی از پارتیشن بندی محیط اداری تفکیک فضاست که موجب شکیل شدن محیط نیز می شود. این نوع پارتیشن شیشه ای در رنگ های مختلفی موجود است و ضمن تفکیک فضا موجب زیبایی بیشتر محیط می شود. در واقع چیدمان مبلمان و طراحی آن رابطه مستقیمی با فضای موجود دارد. در ادامه با نمونه هایی از انواع طراحی دکور برای دفتر کار آشنا می شوید که هر یک از این تصاویر می توانند الگویی در جهت طراحی ایده آل باشند. در طراحی دکوراسیون اداری لاکچری، فاکتورهای متعددی دخالت دارند، از جمله این فاکتورها می توان به انتخاب مبلمان ، میز و چیدمان آن ، استفاده از رنگ ، نورپردازی و وسایل کاربردی دیگر اشاره کرد. طراحی پارتیشن اداری اغلب به صورت دو بعدی انجام می شود. این نوع پارتیشن های اداری عایق دما و اکوستیک اند و به خوبی می توانند محیط کار را به حریم خصوصی کارمندان و صاحبان مشاغل تبدیل کنند.
مهم نیست حیطه کاری شما چیست، به هر حال تصویر خوب شرکت و ایجاد یک محیط کاری واجد شرایط، یک ضرورت مهم تلقی میشود. در حال حاضر یکی از دغدغه های اصلی مدیران و طراحی ، توجه به لاکچری بودن دکوراسیون اداری می باشد. یک طراحی دکوراسیون اداری لاکچری و مدرن باید با متریال های جدید و ایده های خلاقانه ای انجام شود. و بتواند حس رسمی و اداری بودن را القا کند. احساس اینکه هر فضا یک هدف مشخص دارد می تواند به افزایش تمرکز و بهره وری کارمندان کمک کند. برای انتخاب پارتیشن اداری بایستی یک سری اصول را رعایت نمود تا به نتیجه ی ایده آلی رسید.
طراحی داخلی شرکت اداری
دکوراسیون اداری و دفتر کار با پلان باز برای شرکتهایی با تعداد کارکنان زیاد مناسب است. پیش از این گفتیم تعداد فضاهای تجاری در شهرهای بزرگ، رو به رشد است که مسلما جلب مشتری کلیدی ترین موضوع برای درآمد زایی و افزایش درآمد کارفرمایان است، از این رو این مسئله دغدغه اصلی صاحبین کسب و کارهاست. یک دفتر کار زیبا تاثیر بسیار زیادی بر روی مخاطب و جذب مشتری خواهد داشت. شرکتهایی که ارباب رجوع و یا مشتری دارند و فضای اداری محل رفت و آمد افراد است؛ برای ارائه بهترین خدمات و راحتی افراد؛ نیاز به بهترین نوع تقسیم بندی فضاها وجود دارد. عدم وجود نور کافی یکی از عواملی است که موجب خستگی سریع کارمندان و کاهش کیفیت کار آنها می شود.
هزینه ی اجرای پارتیشن های شیشه ای نیز نسبتا پایین است.
به علاوه، باید در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از مکان های استیجاری برای یک اداره، با توجه به اینکه دست بردن در محیط ممکن است مورد تایید صاحب ملک نباشد، پارتیشن ها به شما امکان ایجاد تغییرات قابل تعویض و برداشته شدن را می دهند. پارتیشن ثابت ممکن است ارتفاع کوتاهی داشته باشد و یا به سقف متصل باشد. در حالی که با استفاده از پارتیشن اداری به راحتی می توان به تعداد مورد نیاز اتاق کار ایجاد کرد.
خانه های اروپایی در قرن ۱۷ و ۱۸ میلادی بسیار زیبا بود. این دیوارها اگر به درستی ساخته شوند، محکم هستند و در برابر آتش مقاوم خواهند بود. برای طراحی کردن مراکز اداری و دفاتر به سبک کلاسیک، بهتر است از تابلو های بزرگ استفاده کنید و این تابلو ها را در جایی نصب کنید که بیشترین دید را داشته باشند. دفاتر اداری که به این سبک طراحی میشوند؛ معمولا روشن، کاربردی و تمیز هستند. با توجه به اینکه امروزه یکی از شایعترین و پرکاربردترین سبکهای معماری، طراحی پلان باز و یکپارچه است، پارتیشنها با جداسازی فضاها، به عنوان یک عنصر کاربردی و دکوراتیو، رواج بیشتری پیدا کرده است. از مهم ترین ویژگی این نوع می توان به نصب سریع توسط متخصصین و داشتن یک طراحی منحصر به فرد اشاره کرد.همچنین امروزه از شیشه در طراحی و اجرای نماهای شیشه ای کرتین وال نیز استفاده میشود.
طراحی دکوراسیون داخلی محیط اداری
این ظاهر ظریف است که طراحی لوکس را بسیار مطلوب می کند. چرا که ظاهر کلی دفتر شما بیانگر شیوه کاری شما است. دقت کنید که پارتیشن بندی باید به نحوی انجام شود که به هیچ عنوان موجب کوچکتر شدن فضا نشود. برای تشخیص بهترین بودن شرکتها می توانید درخواست رزومه کاری کنید. همچنین می توانید از تنگ ماهی نیز استفاده نمایید. بنابراین پارتیشن مناسب برای دفتر کار علاوه برا تفکیک فضا باید محیطی آرام را نیز برای شما ایجاد نمایید. با کمک پارتیشن اداری می توان فضای ورودی ادارات و شرکت ها را تفکیک نمود و موجب زیباسازی محیط شد. پس میتوان اینطور نتیجه گرفت که دکوراسیون اداری محیط کار شما جز اولویتها و مهمترین موضوعاتی است که باید دربارهاش تصمیم بگیرید.