آشنایی با انواع دوربین مداربسته مخفی کوچک منزل

در گذشته برخی تصور می کردند استفاده از دزدگیر و یا دوربینهای مداربسته فقط برای مشاغل خاص همچون طلافروشی نیاز است اما حال با گسترش زندگی شهری حفظ حریم خصوصی با سختی بسیاری همراه است البته نیاز نیست نگران شد متخصصان توانمندی در شرکت الکامپ حضور دارند که می توانند از بین برندهای معتبر بهترین مدل دوربین مدار بسته سایت ncctv را پیشنهاد دهند. در گذشته برخی تصور می کردند استفاده از دزدگیر و یا دوربینهای مداربسته فقط برای مشاغل خاص همچون طلافروشی نیاز است، اما حال با گسترش زندگی شهری حفظ حریم خصوصی با سختی بسیاری همراه است، البته نیاز نیست نگران باشید متخصصان توانمندی در شرکت الکامپ حضور دارند که می توانند از بین برندهای معتبر بهترین مدل دوربین مدار بسته را پیشنهاد دهند. از مهمترین مزایای این دوربین مداربسته داهووا میتوان به کیفیت تصاویر این محصولات و عدم ایجاد اختلال در آنها به واسطهی ایجاد نویز در سیستم برق شهری اشاره نمود. در پاسخ میتوان گفت دلیل قیمت های متفاوت دوربین مدار بسته به دلیل وجود امکانات مختلف، قابلیت های متنوع و تکنولوژی های هوشمندی است که در روی دوربین های مختلف وجود دارد.

در صورت تمایل به تهیه یکی از بهترین دوربینهای مداربسته میتوانید به سایت فروشگاه اینترنتی ایمن افزا مراجعه نموده و از میان دستهبندیهای متنوع این سایت و بر اساس اطلاعاتی که در خصوص مشخصات فنی هر یک از این محصولات ذکر شده به انتخاب مناسبترین گزینهی موجود بپردازید. شما می توانید در این سایت از به روز ترین قیمت دوربین مداربسته ahd مطلع شوید. در این مقاله از سری مقالات آموزشی سیستم های حفاظتی سایت دیدافزا به بررسی دوربین مدار بسته می پردازیم . دوربینهای مدار بسته آنالوگ، از همان تکنولوژی که در ساخت اولین دوربین مداربسته از آن استفاده شده بود، پیروی میکنند. بازاربا پیشرفت تکنولوژی در صنعت دوربین مداربسته دوربین های جدید بوجود آمده اند، که پر فروش ترین آن ها دوربین لامپی هست. نصب دوربین شما در فضاهای شلوغ و پر رفت و آمد صورت میگیرد یا برای مثال در یک پارکینگ بسیار خلوت؟ وضوح تصویر دوربینهای با کیفیت بسیار بالا است به حدی که در مراکز پر خطر مانند بانکها و دیگر ارگانهای دولتی مورد استفاده قرار میگیرند.

به طور معمول برندهای مطرح و با کیفیت در سطح بالا قرار دارند و از قیمت بالایی برخوردار هستند. دوربین Uniview یکی دیگر از برندهای چینی است که توانسته در سیستم های امنیتی حفاظتی در جهان جایگاه خوبی پیدا کند. دوربینهای مداربسته برای ضبط صدای محیط نیاز به میکروفن دارند که در دوربینهای AHD میکروفن در کنار دوربین نصب میشود و با سیم جداگانه به دستگاه DVR وصل میشوند و معمولا کیفیت صدا کمی پایین است ولی در دوربینهای تحت شبکه میکروفن در داخل دوربین تعبیه شده است و نیاز به سیمکشی جداگانه نمیباشد و کیفیت صدا بسیار بالا میباشد. دوربین مداربسته سوزنی به دلیل داشتن ابعاد کوچک قابلیت نصب در پشت میز، گلدان و… در واقع تنها نیاز است که در پشت دستگاه ضبط کننده شما یک خروجی LAN وجود داشته باشد که اکثر دوربین ها این مورد را دارند و بعد شما باید اپلیکیشن مرتبط با دوربین مورد نظرتان را روی گوشی خود نصب کرده و تصاویر را مشاهده نمایید. در پروژه های نصب دوربین مداربسته بهتر است از هارد دیسک مخصوص دوربین مداربسته استفاده شود. بعد از نصب دوربین های مداربسته در پارکینگ ها 52% از جرایم کاسته شده است.

شماتیک نصب در تصویر زیر آمده است. در هنگام خرید دوربین مداربسته باید به این نکته توجه کنیم که اگر دوربین مداربسته انتخابی، امکان نصب کارت حافظه را نداشته باشد، میبایست برای ذخیره تصاویر دوربین از یک دستگاه ذخیره ساز استفاده نمود که در دوربینهای AHD دستگاه ذخیره ساز به نام DVR میباشد و در دوربینهای تحت شبکه، دستگاه ذخیره ساز به نام NVR میباشند که در ظرفیتهای چهار کانال، هشت کانال، شانزده کانال و سی و دو کانال موجود است که هر کدام با توجه به تعداد کانالهای ورودی امکان نصب دوربین مداربسته را به شما میدهند، بعد از انتخاب دستگاه مورد نظر باید برای ذخیره تصاویر دوربینها یک هارد دیسک روی دستگاه قرار دهیم، و هر چقدر که ظرفیت هارد دیسک بالاتر باشد، مدت زمان ذخیره سازی تصویر بیشتر میشود و هارد دیسک انتخابی باید بین ظرفیت یک ترابایت تا هشت ترابایت باشد زیرا اکثر دستگاههای ذخیره ساز از هارد دیسکهای بیشتر از هشت ترابایت پشتیبانی نمیکنند. دوربین ها به راحتی با یک براکت نصب می شوند و بسته به نیازهای برنامه در نظر گرفته شده آن دارای لنزهای ثابت یا واریفوکال هستند.

شکل استاندارد آن به گونه ای است که در فاصله بین دوربین تا محل قرار گرفتن دستگاه ضبط تصاویر باید همه کابل ها محافظت شوند و هیچ کابلی دیده نشود تا کار به صورت استاندارد و تمیز انجام شود. این دوربینها عموما به یک ضبط کننده دیجیتال (DVR) وصل می شوند تا بتوان ویدیوهای آنها را پردازش و ذخیره کنند. تفاوت دستگاه DVR و NVR چیست؟ تصویر مگاپیکسل دوربین دیجیتال از طریق کابل کواکسیال به دستگاه DVR منتقل و بر روی هارد ذخیره می شود . البته اگر شما نیاز به تعداد زیادی دوربین مداربسته در محل خودتان ندارید، میتوانید از دوربین مداربسته اسفیورد استفاده کنید، دوربینهای بیسیم اسفیورد نیاز به دستگاه ذخیره ساز و سیمکشی ندارند و به راحتی توسط خودتان نصب میشوند و به راحتی میتوانید تصاویر دوربین را روی گوشی موبایل خودتان از هر کجای دنیا به همراه صدا مشاهده کنید و یا تصاویر ضبط شده قبلی را در گوشی موبایل خودتان مشاهده کنید. خیلی از افرادی که برای افزایش امنیت اقدام به نصب دوربین مداربسته می نمایند همیشه دغدغه این را دارند که ممکن است سارق به محل دستبرد بزند و وجود دوربین مداربسته به تنهایی نمی تواند جلوی سرقت را بگیرد و در کنار دوربین مداربسته نیاز به یک سیستم دزدگیر اماکن برای اعلام هشدار به موقع وجود دارد تا عامل بازدارنده برای سرقت باشد و تهیه هر دوسیستم می تواند هزینه های بیشتری را به شما تحمیل کند.

برای کاهش هزینه در هنگام خرید دوربین مداربسته میتوانید چند کار را انجام دهید روش اول استفاده از تکنولوژی ارزانتر یا همان دوربین مداربسته AHD میباشد و روش دوم استفاده از تعداد دوربین کمتر در محل میباشد، ولی خوب هزینههای خرید دستگاه ذخیره ساز و هارد دیسک را همچنان باید بپردازید و روش بعدی که به هیچ وجه توصیه نمیشود استفاده از دوربینهای نونیم (بدون نام و برند) بازار که کیفیت پایینتری دارند و معمولا از خدمات پس از فروش ضعیفی برخوردار هستند. به خاطر شرایط خاص کشور و تحریمهای گسترده، در سالهای اخیر برندهای خارجی در بازار ایران فعالیت بسیار محدود و غیررسمی دارند و از نظر تنوع محصول و خدمات پس از فروشُ عملکرد ضعیفی را ارایه کردهاند و با توجه به رویکرد کشور به سمت تولید محصولات داخلی، در سالهای اخیر، شرکتهای زیادی دوربینهای مداربسته را با برند ایرانی مونتاژ و به بازار ارایه کردهاند که ویژگی اصلی برندهای ایرانی، خدمات پس از فروش بهتر و قیمت مناسبتر میباشد. نکتهی منفی دیگری که در رابطه با این دوربینها وجود دارد، این است که از آنجایی که این محصولات در عملکرد خود از سیستم آنالوگ استفاده میکنند، ممکن است تحت تأثیر نویزهای موجود در برق شهری قرار بگیرند که این امر سبب کاهش کیفیت تصاویر ارسالی خواهد شد.

امروزه بحث امنیت و حفاظت تصویری از فضاهای مختلف شهری به کاری تخصصی و بسیار حساس تبدیل شده است. این دستگاهها با تبدیل تصاویر آنالوگ دوربین مداربسته داهووا به تصاویر دیجیتالی، امکان ضبط و کنترل تصاویر ایجاد خواهند کرد. ضبط کننده های دیجیتال ویدئو سیگنال های آنالوگ را از یک دوربین مدار بسته به قالب دیجیتال تبدیل می کند ، اطلاعات را در یک هارد ذخیره می کند و همچنین جریان ویدئویی زنده را به سایر دستگاه های شبکه ارسال می کند. 3- سطح نور محیط: دوربینهای مدار بسته با واحد لوکس پایینتر به میزان نور کمتری برای ضبط تصویر نیاز دارند و همچنین دوربینهای مادون قرمز در تاریکی مطلق نیز قابلیت تصویربرداری از محیط را دارند. بنابراین زمان مورد نیاز برای انتقال پایینتر است و فشاری به شبکه شما وارد نمیشود همچنین DVR ها زمانی از پهنای باند استفاده میکنند که کسی در حال استفاده و مشاهده اطلاعات است. اگرچه قیمت خرید دوربینهای آنالوگ پایینتر است اما اجرای دوربین مداربسته در اصفهان و دیگر شهرها بالا میباشد که این امر به سیم کشیهای متعددی که برای نصب آن احتیاج است مربوط میشود. اگر قرار باشد دوربین مدار بسته در فضای باز و محلی نصب شود که احتمال برخورد صاعقه وجود دارد، باید برای کاهش خطر آسیب دیدن دوربین، از میله صاعقه گیر استفاده شود.

نکته قابل توجه دیگری که در قیمت دوربین مداربسته نقش به سزایی دارد، مربوط به گارانتی و خدمات پس از فروش است. کیانام ارتباط، تولیدکننده دوربینهای مداربسته اسفیورد است و انواع دوربین را با قیمتهای بسیار مناسب، همراه با گارانتی معتبر به فروش میرساند. ضمانت نامه نشان دهنده اصالت کالا است و تنها شرکتهای معتبر، گارانتی و خدمات پس از فروش بلندمدت را در اختیار مشتریان خود قرار خواهند داد. فناوری حرارتی این دوربین میتواند در مسافتهای طولانی تا 300 متر دورتر را ببیند. نوع دیگری از دوربین های مداربسته که این روزها با شیوع ویروس کرونا مورد استقبال زیادی قرار گرفته است، دوربین حرارتی است که قابلیت تشخیص دمای افراد و اشیا محیط را دارا است. دوربینهای مداربسته اسفیورد مجهز به تکنولوژی تشخیص انسان میباشد که به ما این امکان را میدهد که برای دوربین مشخص کنیم که با مشاهده هر انسان در محیط شروع به ضبط تصویر کند و یا صدای آژیر از بلندگوی دوربین پخش شود و حتی دوربین مداربسته اسفیورد به مشاهده انسان در محیط نصب شده، یک هشدار برای گوشی موبایل ما ارسال نماید که این تکنولوژی میتواند امنیت را در محل ما بسیار بالا ببرد.

بعد از انتخاب دوربین مداربسته شما به خدمات نصب دوربین مدار بسته احتیاج خواهید داشت. البته اگر می خواهید با مبلغ بسیار کمتری دوربین مداربسته و دزدگیر را در کنار هم داشته باشید، باید از دوربین های مداربسته اسفیورد استفاده کنید که این دوربینها مجهز به یک سیستم دزدگیر پیشرفته میباشند ولی قیمت آنها با دوربینهای مداربسته معمولی اختلاف بسیار ناچیزی دارد. و در دوربینهای هوشمند بیسیم اسفیورد علاوه بر میکروفن داخلی، دوربین دارای بلندگو هم می باشد که به ما امکان مکالمه دوطرفه را می دهد. شاید شکل ظاهری آن ها شبیه به انواع دام باشد اما با توجه به اینکه این تقسیم بندی از نظر انواع دوربین مداربسته بر اساس شکل ظاهری است، باید بگوییم اگر دو دوربین دام و دوربین مداربسته 360 درجه را در کنار هم قرار دهید متوجه می شوید آن ها چقدر با هم متفاوت هستند. همچنین دیگر نوع های دربازکن ها، آیفون تصویری های تحت شبکه IP و آیفون تصویری های کدینگ و انواع پنل دربازکن تصویری را ارائه می دهد.

مجموعه تهران شنزن نمایندگی شرکت فراگستر تنوعی از دوربین های مداربسته و تجهیزات امنیتی را با بالاترین کیفیت ها ارائه می کند. شرکت پارس ایمن یک شرکت فعال در زمینه پخش تجهیزات مدار بسته و سیستم های حفاظتی است. همچنین در صورت بروز مشکل در سیستم، مسئولیت آن به دیگری منتقل نشود. این ویژگی ها شامل جنس و ظاهر دوربین و برند کشوری است که محصول روی دوربین در آن ساخته شده است. افزایش محبوبیت برای استفاده در منازل باید تحت تاثیر تمایل مردم برای نگهداری از خانه خود برای اهداف امنیتی باشد. دوربین مداربسته داهووا با تنوع بسیار بالایی برای سطوح متفاوت امنیتی و متناسب با بودجهی اشخاص مختلف موجود بوده و میتوان به راحتی و تنها با کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی انتخاب بهترین دوربینهای این برند به خریدی موفقیتآمیز دست یافت. در انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای مراکز مختلف، فاکتورهای حائز اهمیتی مطرح میشود که با در نظر گرفتن این فاکتورها میتوان بهترین محصول را با سرعت بیشتری خریداری نمود. به عنوان مثال نصب دوربین مداربسته در دمای خیلی زیاد با استفاده از محفظه هایی که دارای خنک کننده هستند امکان پذیر است. به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، قبل از اینکه اقدام به نصب دوربین مدار بسته کنید، باید بدانید که چه نوع دوربین مدار بسته ای برای شما مناسب است.

اما مهم تر از همه این است که دوربین مداربسته را از چه فروشگاهی و با چه قیمت و برندی تهیه کنید؟ دوربین های مداربسته از نظر تکنولوژی به دو دسته دوربینهای آنالوگ یا AHD و دوربینهای تحت شبکه یا IP تقسیم میشوند که دوربینهای AHD دوربینهای ارزان قیمتتری نسبت به دوربینهای تحت شبکه میباشند و اگر کیفیت تصویر بالاتر و امکانات بیشتر برای شما مهم است باید به سراغ دوربینهای تحت شبکه بروید. این دوربین ها در داخل محافظ قابل نصب بوده و در برابر گرد و غبار، خاک و رطوبت محافظت میشوند. این نوع سیستم نظارتی برای خواندن و ذخیره اطلاعات روی پلاکهای ثبت استفاده میشوند و یک راه حل ساده و کارآمد برای بسیاری از سازمانها از جمله پرداخت هزینه، مدیریت اقامت در هتل و غیره است. دوربین های C-mount با لنزهای قابل جدا شدن امکان تغییر ساده لنز را برای برنامه های مختلف فراهم می کنند. دوربین مدار بسته آنالوگ طرفداران زیادی داشت و بخاطر قیمت مناسب، نصب ساده و تنوع بالا، فروش زیادی داشتند. اگر به دنبال نصب آسان و بدون سیم کشی هستید دوربینهای wifi یا دوربین مداربسته بیسیم گزینه مناسبی برای شما به حساب می آید. فضاهای داخلی ادارات، شرکت ها، محیط های تجاری و مسکونی محیط های بسیار ایده الی برای نصب دوربین مداربسته دام می باشند.

در هنگام انتخاب تعداد دوربین مداربسته باید توجه کنیم که چه نقاطی را می خواهیم پوشش نظارت تصویری دهیم و در هر فضاهای کمتر از ۳۰ متر مربع معمولا به یک عدد دوربین مداربسته نیاز استولی در فضاهای متناسب با بزرگی محل و میزان حساسیت به تعداد بیشتری دوربین مداربسته برای پوشش کامل نیاز است باید بدانید که نصب دوربین در ورودی ها و نقاط حساس تر در اولویت است. برآورد قیمت دوربین مدار بسته در سال ۱۴۰۰ سوال پرتکراری است که از سوی اغلب افراد مطرح میشود؛ سعی کرده ایم در این مطلب اطلاعاتی کاربردی به اشتراک بگذاریم تا با خیالی آسوده بهترین انتخاب را داشته باشید. علاوه بر این با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و سبک زندگی، این سیستمهای نظارتی در ساختمانهای مسکونی و حتی داخل منازل نیز بسیار رواج پیدا کرده است و به عنوان یک ابزار ضروری و کاربردی برای حفاظت از مال و جان ساکنان و افراد خانواده محسوب میشود. در حقیقت تولیدکنندگان دوربین مداربسته داهووا و تولیدکنندگان دیگر برندهای فعال در این زمینه، توانستند در گسترش تنوع تولیدات خود گامی بلند برداشته و به تولید دوربینهای مدار بستهای مخصوص، جهت حفاظت بیشتر از سلامت و امنیت کودکان بپردازند.