آشنایی با انواع دوربین مداربسته + نکات مهم برای خرید

این دوربین دارای زوم اپتیکال می باشد که می تواند هنگامی که عکس را زوم می کنیم افت کیفیت نداشته باشیم و وضوح آن حفظ شود و همنطور تصاویری که کیلومترها با ما فاصله دارند قابل تشخیص باشد. در سال 2012 کمپانی چینی Dahua استاندارد HD-CVI را برای ارائه سیستم های مداربسته HD معرفی کرد. اولین دوربین مداربسته IPیا تحت شبکه در سال 1996 توسط کمپانی AXIS معرفی شدند. با استفاده از کابل های RG که در دو سر آنها از فیش های BNC استفاده شده است، این کار صورت می پذیرد. دوربینهای مداربسته بولت از نظر نوع لنز به دو دسته لنز ثابت (Fixed Lens) و لنز متغیر (Varifocal Lens) تقسیم میشوند. در دوربین های مدار بسته ip قابلیت انتقال صدا دو طرفه وجود دارد.

این موضوع به خوبی نشان می دهد که بازار کار نصب دوربین های در سال های پیش رو بسیار عالی بوده و می توان آینده شغلی بسیار عالی را برای افرادی که آموزش نصب دوربین مدار بسته دیده اند و به مهارت های لازم برای نصب و تنظیمات انواع دوربین مسلط هستند متصور شد. مایلسایت یک ارتباط نزدیک و بر اساس اعتماد را با همکاران، نمایندگیها و فروشنده های خود در سراسر دنیا برقرار نموده است.بر اساس روح مشتری مدارانه، این شرکت پشتیبانی تکنیکی و خدمات پس از فروش فوری را ارائه میدهد.در نتیجه شما اطمینان خاطر داشته باشید که با یک شرکت بسیار قابل اعتماد در حال همکاری میباشید. این ویژگی در موسسات، شرکت ها و بخش های صنعتی کاربرد زیادی دارد و سبب می شود تا کنترل کاملی بر روی محیط کار یا زندگی خود داشته باشید. در دفاتر اداری: شامل اتاق های انتظار , لابی , اتاق کارکنان.

تمامی این مراحل به صورت گام به گام و عملی در دوره های نصب دوربین مدار بسته به شما آموزش داده می شود. دقت داشته باشید که هر یک از این مراحل نصب مستلزم رعایت نکات و استانداردهای بسیاری است. در سایر موارد شما باید از اداپتور های جدا گانه برای هر دوربین استفاده نمایید تا دوربین ها بتوانند انرژی لازم را برای خود به دست بیاورند. مثلا ممکن است برای شما تصویربرداری در شب، از روز مهم تر باشد، که در این مورد بهتر است از دوربین مداربسته مادون قرمز هایک ویژن استفاده کنید. در رشته ی برق این کابل ها، سیم مشکی، منفی بوده و سیم قرمز مثبت است. برای دوربین هایی که دارای سنسور حرکت هستند ، آنها به حافظه زیادی احتیاج ندارند زیرا فقط در صورت وجود شخصی در اتاقی که مانیتور می کند ضبط می شود. البته حتما برای شما هم پیش آمده است که بخواهید دوربین مدار بسته به بصورت شخصی و خودتان نصب نمایید و بتوانید بصورت مستقیل کار نصب دوربین های مدار بسته را انجام دهید و یا اینکه در شغل نصب دوربین در بازار کار فعالیت نمایید.

معمولا کسانی که به دنبال پرداخت هزینه کمتری هستند و برای مصارف شخصی و بحث های امنیتی به دوربین نیاز دارند، به دوربین های آنالوگ روی می آورند اما کسانی که برایشان کیفیت بالا و امکان آنالیز تصویر و سیستم در بستر شبکه اولویت دارد، بسراغ دوربین های دیجیتال میروند. مرحله 2: سیم کارت و باتری را به درستی در دوربین های امنیتی سیم کارت خود قرار دهید. با آموزش دوربین مدار بسته می توانید در مدت زمان کوتاه چند ماه به درآمد خوبی دست پیدا کنید. این که آیا با اختلافات خانوادگی ، اختلافات بین کارکنان یا اختلافات بین کارمندان و مشتریان سر و کار داری ، با مراجعه به فیلم های دوربین مدار بسته می توانید واقعیت را کشف کنید!

در نهایت بهتر است قبل از انتخاب دوربین مدار بسته AHD یکی از کارشناسان دیاکالا جهت مشاوره و ارائه بهترین طرح , از محل اجرا بازدید به عمل آورد و با توجه به نیاز های شما و امکانات مورد نظر شما , سایت ncctv کار آمد ترین سیستم دوربین مداربسته AHD برای منزل انتخاب شود. یکی از جدیدترین انواع دوربین مدار بسته دوربین های بی سیم می باشد. نصب دوربین مدار بسته نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها هم بازار کار خوبی دارد. بنابراین توصیه می کنیم پیش از نصب حتما در یک دوره آموزش دوربین مدار بسته شرکت کرده و از این طریق تمام آنچه برای نصب دوربین مدار بسته مورد نیز است را یاد بگیرید. در صورتی که احساس کردید، رولپلاک ها و یا پیچ ها، استحکام قوی ای ندارند، حتما از نوع بزرگ تر و قوی تر آنها استفاده کنید و این مورد را ساده نپندارید. برای تعیین مسیر کابل ها، هیچ محدودیتی ندارید و از بابت تغییر در ظاهر خانه به هنگام نصب دوربین های مداربسته ههم نباید هیچگونه نگرانی ای داشته باشید، زیرا در فرآیند نصب این دوربین ها از داکت، سینی کابل و … AXIS communication یک برند سوئد میباشد که در سال 1984 به عنوان بخشی از گروه Canon تاسیس شد.

همچنین باید توجه داشته باشید که انتخاب منبع تغذیه باید مبتنی بر آمپر مصرفی کل سیستم یا دوربین مداربسته تهیه و خریداری شود. انتخاب دوربین ها بر اساس نیاز و بودجه متناسب صورت می گیرد. کابل های ترکیبی دارای دو رشته هستند که رشته ای برای تصویر و دیگری برای برق مورد استفاده قرار می گیرد. چگونه دوربین شما از طریق باتری یا از پریز برق ، برق می گیرد؟ در صورتی که قصد تهیه دوربین مداربسته برای کار و محل زندگی خود را دارید ما برای شما مهم ترین ویژگی ها و البته برترین شرکت های تولید کننده این محصولات را معرفی کرده ایم. معمولا شما با خرید پکیج دوربین مداربسته، یک DVR متناسب با دستگاه هم خواهید داشت و نیازی به تهیه جداگانه نیست. در ضمن این آداپتور برق به همراه خود دوربین مداربسته ای که خریداری کرده اید، وجود دارد و نیازی به خرید جداگانه نیست.

همانطور که دانستید، باید پیش از انجام سیم کشی، یک نقشه راه مناسب برای آن طراحی کنید تا به کمترین میزان از سیم استفاده شود، زیرا هر چه سیم ها از حد استاندارد خود طولانی تر شوند، سیگنال های آنان ضعیف تر میشود. حال سوالی که برای هر یک ما پیش می آید این است، چگونه قیمت دوربین مداربسته مورد نظر خود را استعلام بگیرم؟ این بهترین نوع از انواع دوربین مدار بسته برای مغازه ها، رستوران ها، کازینوها، هتل ها و سایر مشاغل مهمان نوازی است زیرا طراحی به شما امکان می دهد تا زاویه وسیع تری را در محل خود نظارت کنید. انواع دوربین مدار بسته بر اساس کاربرد و طراحی شان از ظاهر، کاور و قابهای متفاوتی برخوردار میباشند. پس از طراحی نقشه، محل نصب دوربین ها را مشخص کنید و آنها را محکم بر روی دیوار نصب کنید. پس از آن که دوربین را نصب کردید شروع به کابل کشی و داکت کشی کنید.

از عمومی ترین آنها می توان به نصب دوربین در راهروهای منازل، داخل ویلاها، حیاط های ساختمان ها، اداره ها، کارخانه ها و یا نصب دوربین مداربسته جلوی درب منزل برای کنترل عبور و مرورها و یا داخل منزل جهت مواظبت از حیوانات خانگی و یا چک کردن فضاهای داخلی اتاق های کارمندان در شرکت ها یا اداره ها اشاره کرد. در این مجموعه کیفیت تصویر بر حسب مگاپیکسل سنجیده می شود، کابل کشی آن بر بستر کواکسیال انجام می پذیرد و ضبط تصاویر آن با دستگاه HCVR می باشد. اساسا وظیفه برق رسانی بر عهده کابل هاست که با کمک پاور مرکزی به دوربین ها برق رسانی میشود. از جمله سایر پورتهای یک دستگاه XVR میتوان به پورت اسپید دام (پورت RS485)، پورت usb جهت اتصال موس به دستگاه، پورت پاور جهت تغذیه دستگاه و همچنین پورت RJ45 جهت اتصال دستگاه به مودم برای انجام فرآیند انتقال تصویر و یا اتصال دوربین تحت شبکه به آن اشاره نمود. اشاره نمود که به بسته به ویژگیهایی که دارند قیمتی بین 200 هزار تومان تا 15 میلیون تومان میتوانند داشته باشند. متناسب با هر ناز باید برنامه بازاریابی و فروش بخصوصی را اجرا نمود. هر دوربین به حداقل یک منبع تغذیه 1 آمپری نیاز دارد.

نرم افزار های دارای لایسنس دارای ویژگی های متعدد و هوشمندی هستند که جهت اجرای پروژه های حرفه ای دوربین مداربسته به آن نیاز پیدا خواهید کرد . یکی از لوازمی که در فروشگاهها، محل کار، منازل لازم است، دوربین مدار بسته میباشد که تنوع زیادی دارد دوربینهای مدار بسته از اولین مدل تولید تا آخرین مدل تولید، انواع گوناگونی دارد که در این مقاله میخواهیم به آن بپردازیم؛ یعنی به دوربین مدار بسته HD، دوربین مدار بسته آنالوگ، دوربین مدار بسته lP و دوربین مدار بسته آنالوگ خواهیم پرداخت. در مقالهای دیگر به صورت مفصل به پیدا کردن ip دوربین مدار بسته پرداختهایم. فاصله کانونی کم در لنز دوربین چشم ماهی، باعث شده است که این دوربین بای تصویربرداری مطلوب به نور بیشتری نیاز داشته باشد. دقت داشته باشید نصب دوربین مدار بسته بر روی فلز بدون آنکه آن را عایق بندی کرده باشید باعث نویز و اختلال در تصاویر ارسال شده می شود. تعیین نوع دوربین های امنیتی شما باید بر اساس هدف شما تعیین شود. دوربین های مدار بسته از تجهیزات امنیتی و رفاهی پرکاربرد و پرطرفدار در سالهای اخیر هستند و امروز کمتر ساختمانی را می توان دید که مجهز به دوربین نباشد. توصیه میشود از این نوع کابل ها در مسافت های کمتر از 50 متر استفاده کنید.

از انواع دوربین مدار بسته برای شناسایی مجرمان در خارج از منزل و یا نظارت بر اسباب و اثاثیه داخل منزل و محل کار استفاده میشود. متخصصان بر روی آن تغییراتی را اعمال کردند تا به سیگنال دیجیتالی رسیدند. بر قیمت آن ها تاثیر مستقیم دارند و قیمت دوربین مداربسته بر دارا بودن میزان موارد مذکور و بهره وری آن ها تاثیر دارند. معایب: از معایب این دوربین مداربسته می توان به کم بودن کیفیت تصاویر اشاره کرد. کار اصلی تستر دوربین مدار بسته در شبکه آن است که کابل های شبکه را مورد بررسی قرار می دهد تا از میزان سالم یا معیوب بودن آن اطلاع یابد همچنین با تستر دوربین مدار بسته می توان تصاویر انواع دوربین ها را دریافت و آن را روی مانیتور آن نمایش داد . اگر از دوربین داخل منزل، فروشگاه و به طور کلی مکان های سربسته استفاده می کنید، پلاستیکی بودن آن مشکلی ایجاد نمی کند. هر یک از این شرکت ها هر ساله بخشی از بودجه خود را صرف ارتقا کیفیت دوربین های خود می کنند و بهترین امکانات را به آن ها می افزایند. همانطور که می دانیم دوربین های مداربسته انواع مختلفی دارند که هر کدام مراحل نصب خاص خود را دارند.

هارد دیسکِ DVR ها مقداری با دیگر هارد دیسک ها متفاوت است و مقدار ذخیره سازی اطلاعات در آنها بین چند روز تا چند ماه است و پس از آن به صورت اتوماتیک، قدیمی ترین اطلاعات حذف میشود. اطلاعات لازم در مورد انواع دوربین های مداربسته و نصب سیستم آن ها در توضیحات متن بالا قرار دارد. در ضمن توصیه میشود همه دوربین ها را از یک منبع تغذیه کنید و از تعدد منابع تغذیه خودداری کنید. باید بر اساس مکان و کاربری، نوع مناسبی از دوربین مداربسته را انتخاب و خریداری کرد. توجه داشته باشید که کارگذاری دوربین های مداربسته در تک تک این نقاط میتواند هزینه بالایی را برایتان به بار آورد، بنابراین با یک مهندسی اصولی محیط، شاید بتوانید برخی از محیط ها را با هم ادغام کرده و یا حتی بر اساس اولویت بندی، برخی از محیط ها را بدون دوربین بگذارید. برای راه اندازی سیستم دوربین مداربسته به یک دستگاه DVR مناسب هم نیاز است تا به وسیله آن، همه تصاویر ضبط شده را دریافت کرده و به مانیتور منتقل کند تا در آنجا نظارت کامل روی تمام نقاط مورد نظر صورت بگیرد.

که در این مورد پیشنهاد میشود به جای استفاده از فیش های BNC، از کابل های ارتباطی HDML استفاده کنید تا تصاویر را با کیفیت دقیق تری مشاهده نمایید. بنابراین برای اتصال کابل به پورتِ دستگاه، تنها کافی است پیچی که در انتهای فیش وجود دارد را بچرخانید تا کابل به درگاه ورودی DVR متصل شود. به همین منظور باید سر آدابتور را به پشت دوربین متصل کرده و سر دیگر آنرا هم به پریز بزنید تا عملیات برق رسانی صورت پذیرد. باید دانست که شما صرفا با به کارگیری دوربین های مداربسته، خیالتان از وضعیت ایمنی خانه خود راحت نمی شود، و آن چیزی که به اندازه خود دوربین ها مهم است، روش نصب و کارگذاری آنهاست که باید با مهندسی دقیقی صورت بگیرد. این دوربین ها، کارآیی بسیار نزدیک به دوربین های بولت را دارند، اما در برخی از محیط ها، بنا به کاربرد بهتر است از دوربین مداربسته دام استفاده کنید، به عنوان مثال دوربین دام، بیش تر در محیط های داخلی استفاده می شود چرا که به علت شکل کیس گنبدی آن، بر روی سقف و کناره ی ( کنج ) دیوار به راحتی نصب می شود، البته این دوربین، معمولا از استاندارد های ضد ضربه و ضد آب، پشتیبانی می کند که استفاده از آن را در محیط خارجی آسان تر کرده است.