آموزش دوربین مداربسته و دزدگیر

دوربین شکل لامپ است و به وای فای متصل میشود. دوربین های دام یا گنبدی بیشتر برای مکان های بسته مورد استفاده قرار می گیرند که به شکل نیم دایره هستند، در واقع خود دوربین در داخل این پایه های نیم دایره ای قرار می گیرد تا زاویه ی دید آن مشخص نباشد. همچنین پیشنهاد می کنیم دیگر مقالات ما را نیز در این خصوص مانند آموزش نصب رام ، نصب پرینتر و بهترین مکان نصب مودم مطالعه فرمایید. پیش از نصب دوربین های مدار بسته شما باید در خصوص انواع مختلف آنها تحقیق کرده و برای انتخاب بهترین گزینه، کارایی و قیمتشان را مد نظر قرار دهید.اما پیش از آن توصیه می کنیم محلی را که قصد دارید در آن دوربین نصب کنید به دقت بررسی کنید و محل قرار گیری هر یک از آنها را انتخاب کنید. برای آشنائی با تفاوت انواع دوربین مداربسته از نظر نوع تکنولوژی، مزایا و معایب هر کدام و همچنین انتخاب بهترین نوع متناسب با محیط خود، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. این دوربین ها در واقع همان دوربین های آنالوگ هستند با این تفاوت که با تغییر فرکانس خروجی در آنها، کیفیت تصاویر مداربسته به طرز چشمگیری افزایش یافته است، لازم به ذکر است که در دوربین های آنالوگ HD از تکنولوژی فشرده سازی تصاویر در آنها استفاده شده که باعث می شود در کنار حفظ کیفیت تصاویر از حجم آنها به شدت کاسته شده و مشکلی برای ارسال آنها از دوربین به دستگاه DVR به وجود نیاید؛ به این ترتیب کیفیت تصاویر در بستر آنالوگ از نیم مگاپیکسل تا رزولوشن های 8 مگاپیکسل ارتقا یافت.

این آماری است که احتمالا همه روزه در حال تغییر بوده و با گسترش شهرها و ازدیاد مردم این تعداد نیز درحال افزایش می باشد. نظارت نقش مهمی در جامعه امروز بازی میکند و با دوربینهایی که در اطراف ما هستند زندگی روزمره ما هر روز سطح امنیت بالاتری را تجربه میکند. با توجه به وابستگی عملکرد دستگاه به اینترنت، ضریب امنیت این سیستم اندکی پایین است. از آنجایی که امنیت برای زندگی و پول ضروری است، ما به شما راه حلی پیشنهاد می کنیم. برای فضای داخلی گوشه ای از اتاق را انتخاب کنید که بیشتر نقاط ورود به اتاق قابل مشاهده باشد.

لنز ثابت دوربین مدار بسته بولت، در سایز 6 و 12 میلی متری ساخته می شوند؛ لنزهای دوربین بولت که حالت متغیر دارند، در ابعاد 3 تا 9 میلی متر و یا 12 میلی متری وجود دارند. لنزهای دوربین مداربسته بولت به دو صورت لنز ثابت و متغیر در بازار موجود هستند. به این وسیله لنز می گویند. این ویژگی به میزان دو ساعت برای شارژ کاهش می یابد و ولتاژ جمع شده در آن ۱۲ ولت است که با جریان ۱ آمپر قابلیت شارژ دستگاه را ایجاد می کند . سنسورهایی که در این دوربین ها به کار رفته است به صورت چندگانه بوده و می توانند توانایی کنترل کردن محیط را به اندازه چند دوربین عادی داشته باشند و با استفاده از یک دوربین تحت شبکه امنیت محیط وسیعی ایجاد گردد. بهمنظور تلاش مداوم برای ایجاد، پیادهسازی، نگهداری و بهبود مستمر سیستم مدیریت امنیت اطلاعات، اخیراً گواهینامه ISO/IEC 27001:2013 را دریافت کرده است.

از این دوربین ها بیشتر در مواقعی استفاده می شود که فرد نیاز داشته باشد تصاویر دوربین مداربسته را همزمان نظارت کند. دوربین های این فرارد یا IR دوربین های مداربسته ای هستند که در آن ها از نور مادون قرمز برای تشخیص تصاویر استفاده می کنند. این امر سبب بهره­مندی از نور مادون قرمز قوی­تر و در نتیجه دامنه دید بیشتر می­شود. اگر LED مادون قرمز در دوربین IR، فوکوس خیلی کمی داشته باشد یا به اندازه کافی قوی نباشد، تجهیزات دوربین مداربسته ای که به آن نیاز دارید یک نورافکن مادون قرمز است. عیب یابی تجهیزات در این سیستم نیز نسبت به تکنولوژیهای آنالوگ HD دیگر به مراتب پیچیدهتر است و البته قیمت آن امکان رقابت را از این سیستم تا حد زیادی گرفته است. به همین دلیل این دوربینها از سادگی زیادی برخوردارند و بسیار کم هزینه هستند. انواع مختلفی از دوربین های مداربسته وجود دارد که برای استفاده بیرونی مناسب هستند، اما تصویربرداری بسیار حساس در هر دو حالت تصویربرداری در روز و شب، این نوع دوربین را منحصر به فرد می کند. به علاوه می توانید انواع پک دوربین ahd را مشاهده کرده و با استفاده از فیلتر های کشویی در سمت راست کاتالوگ، مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

از این رو برای صنایع لجستیک و همگانی بسیار مناسب است. از همین رو رشد استفاده از دوربین های HDSDI پس از مدت کوتاهی از معرفی آنها متوقف شد و در حال حاضر در کاربری های تخصصی تر مورد استفاده قرار می گیرند. انحصاری بودن و قیمت بالای دستگاههای hybrid در هنگام ارائه این تکنولوزی سبب شد تا رشد استفاده از دوربینهای HD-CVI پس از مدت کوتاهی از معرفی آنها به شدت کاهش پیدا کرد. از همین رو رشد استفاده از دوربینهای HDSDI پس از مدت کوتاهی از معرفی آنها متوقف شد و در حال حاضر در کاربریهای تخصصیتر مورد استفاده قرار میگیرند.

لیست قیمت کالاها و همچنین نظراتی که کاربران سایت دربارهی آنها دادهاند هم میتواند در انتخاب بهترین گزینه راهنمای شما باشند، در صورتی که برای انتخاب و خرید نیاز به راهنمایی یا مشاوره بیشتر داشتید با کارشناسان ما ۰۲۱۸۸۸۲۹۰۴۳ تماس بگیرید. برای خرید دوربین خودرو با قیمت خوب می توانید از فروشگاه تخصصی دوربین خودرو آذرال تهیه فرمایید البته قبل از خرید دوربین خودرو برای آشنایی بیشتر و داشتن اطلاعات بیشتر در مورد قیمت دوربین خودرو با کسی که تخصصی در رابطه با آن دارد مشورت کنید . اما خوب است این نکته را یادآور شویم که کیفیت تصویر تنها عاملی نیست که تاثیر مستقیم روی قیمت دوربین مداربسته AVTECH دارد. 1. مسیر اتصال غیر مستقیم آسان تر است ، اما از طریق شخص ثالث عبور کرده و جریان آن کندتر است. این مرکز تجاری به طور مستقیم موردهدف قرار نگرفته، اما پس از حملات به دو پایگاه اول، دچار آتشسوزی شده است.. این دوربین ها نیز همانند دوربین های HDCVI نسبت به دوربین های AHD گرانتر هستند ولی با رعایت استاندارد های تصویر توانسته است خود را بین محبوب ترین برند های دوربین مداربسته قرار دهد. تستر دوربین مدار بسته با انواع متنوع خود کار های مختلفی را در شبکه دوربین مدار بسته انجام می دهد که بسیار شگفت آور است .

پس از نصب کامل کابل ها ، دستگاه ضبط را به وسیله کابل VGA یا HDMI به یک مانیتور متصل کنید تا بتوانید تصاویر دریافتی را مشاهده کنید. برخی از این مدل ها بر قابلیت متصل شدن به کلاه کاسکت را نیز دارند ، این دقیقا مناسب آن دسته از علاقه مندان به فیلمبرداری حین موتورسواری و دوچرخه سواری می باشد. این دوربین ها بیشتر بر روی سقف نصب شده و در کیفیت و اشکال متفاوتی در بازار موجود هستند. به طور معمول قابلیت تعویض لنز برای این دوربین ها در نظر گرفته شده است و از آن ها بیشتر در جاهایی استفاده می شود که زوم یا فکوس خاصی مدنظر باشد.

این تستر می تواند تم و صفحه نمایش لمسی آن را تغییر دهد. این برند با وجود چینی بودن، در تمام دنیا به جز چین معروف است. این نوع از دوربین های مداربسته علاوه بر AHD به دوربین های مداربسته آنالوگ هم معروف هستند. نیز بر قیمت دوربین تاثیر دارد، یعنی اگر دوربینی این قابلیت ها را داشته باشد، به نسبت دوربینی که از این قابلیت ها بهره نمی برد، قیمت بالاتری خواهد داشت. اگر دوربین ها و سوییچ هایی که استفاده می کنید از قابلیت POE برخوردار باشند نیازی به استفاده از کابل مجزا برای تامین برق نیست چرا که کابل شبکه هم وظیفه انتقال اطلاعات را بر عهده می گیرد و هم برق مورد نیاز دوربین ها را تامین می کند. روش نصب دوربین مداربسته تحت شبکه با آنالوگ متفاوت است چرا که در این روش دوربین ها مستقیما به دستگاه ضبط متصل نمی شوند بلکه باید هر یک از دوربین ها از طریق کابل شبکه به سوییچ وصل شوند.

دوربین های روز و شب نیز یکی دیگر از انواع دوربین مداربسته میباشد که به صورت شبانه روزی میتوان از آنها استفاده کرده و تصاویری با کیفیتی را دریافت نمود. از لحاظ کیفیتی این تکنولوژی بسیار مشابه AHD می باشد و سیم استفاده شده در آن همان کواکسیل است. از آنجایی که اطلاعات به صورت دیجیتال در این تکنولوژی انتقال پیدا میکند و هیچ تبدیلی روی آن صورت نمیگیرد. دوربین مدار بسته از لحاظ تکنولوژی به دو دسته کلی دیجیتال و آنالوگ تقسیم بندی می شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت انواع دوربین مداربسته از نظر نوع تکنولوژی بپردازیم. تفاوت انواع دوربین مدار بسته با دوربین های C شکل این است که به لطف امکان استفاده از لنزهای ویژه با این دوربین ها می توانند مسافت بیش از 40 فوت را پوشش دهند ، در حالی که لنزهای مداربسته استاندارد فقط می توانند مسافت 35 الی 40 فوت را پوشش دهند. یکی از پرکاربردترین مدل های دوربین مداربسته را دوربین های باکسی شکل داده اند که مناسب برای استفاده در موارد صنعتی می باشند.

برای مثال شما می توانید 8 دوربین را بدون مشکل به دستگاه DVR متصل کنید اما اگر بخواهید دوربین نهم را به سیستم اضافه کنید باید یک دستگاه DVR دیگر تهیه کنید. برای این کار باید ز منبع تغذیه مرکزی استفاده کنید و یا برای هر دوربین یک اداپتور خریداری کرده و فیش هر یک را به دوربین متصل نمایید. در ضمن این دوربینها همانند دوربینهای آنالوگ، نیاز به یک مودم روتر نیز دارند. HD-CVI (High Definition composite Video Interface ) تکنولوژی برای ارائه تصاویر با رزولوشن HD بر روی بستر کابل کواکسیال که محدودیتهای دوربینهای آنالوگ از جمله ارائه تصاویر تا رزولوشن 1080P ارتقا داد. اگر از NVR استفاده می کنید باید ابتدا قاب آنرا باز کنید و هاردی را که برای ذخیره سازی تصاویر تهیه کرده اید با استفاده از کابل ساتا و کابل برق به دستگاه متصل کنید. جالب است بدانید که تاریخچه استفاده از دوربینهای مداربسته به سال ۱۹۴۲ باز میگردد، زمانی که ارتش آلمان جهت نظارت بر پرتاب موشکهای خود از آن استفاده میکرد. تکنولوژی SDI یک تکنولوژی دیجیتال بر اساس انتقال اطلاعات بهصورت سریال است. به صورت کلی از نظر تکنولوژی دوربینهای مداربسته را میتوان به دسته بندی زیر تقسیم نمود.

دوربین های مینیاتوری یا Mini Camera همانگونه که از نامش پیداست دوربین مداربسته کوچک موجود در بازار سایت ncctv است. در یک مجموعه همانگونه که حفاظت از تجهیزات و وسایل شرکت امری ضروری و بدیهی به شمار می آید، ایجاد حس آرمش و اطمینان خاطر در کارکنان به همان اندازه دارای اهمیت می باشد. همانطور که پیش تر گفتیم برای راه اندازی دوربین های مدار بسته آنالوگ باید ابتدا تجهیزات مورد نیاز را تهیه کنید. همانطور که پیش تر هم گفتیم شما می توانید در روش دیگری خروجی سوییچ را به یک سیستم کامپیوتری متصل کنید. خروجی سوییچ را به دستگاه NVR متصل کنید و نمایشگر مورد نظرتان را هم برای دیدن تصاویر از طریق کابل VGA یا HDMI به NVR وصل کنید. در نهایت پس از اتمام کابل کشی و اتصال سیم برق باید وضوح تصاویر را بررسی کرده و زاویه دید آنها را در وضعیتی مناسب تنظیم کنید. دوربینهای این تکنولوژی با سایر تکنولوژیها همخوانی ندارد و همچنین در دوربینهای آنالوگ نسل جدید امکان مشاهده تصاویر دوربین از طریق اتصال مستقیم دوربین به تلویزیون وجود ندارد چرا که این دوربینها دیگر از استانداردهای تلویزیونی برای انتقال اطلاعات استفاده نمیکنند. در سیستمهای HD-SDI انتقال تصویر در فواصل زیاد همراه با افت کیفیت تصاویر ویدیویی میباشد لذا فاصله مناسب جهت انتقال تصویر با کیفیت مورد قبول در گروه اول حداکثر 100 متر میباشد و در متراژهای بالاتر از 100 متر به دلیل افت کیفیت تصویر نیاز به تقویت کننده وجود دارد.

در دوربینهای IP اطلاعات دیجیتال به صورت موازی از طریق چندین رشته سیم به هم تابیده انتقال پیدا میکنند، در سیستم HDSDI هم اطلاعات به صورت دیجیتال انتقال مییابند اما این انتقال به صورت سری انجام میشود و در نتیجه میتوان از کابل کواکسیال نیز برای انتقال اطلاعات استفاده کرد. رزولوشن آنالوگ برای دوربین مدار بسته با واحد TV Line و رزولوشن دیجیتال برای دوربین بولت، با واحد پیکسل بیان می شود. همچنین مواردی مانند دوربین ضدآب ودارای خاصیت دید در شب و توانایی تصویر برداری در شب دوربین مداربسته در متراژ هایمتفاوت، یکی دیگر از پارامتر های اصلی می باشد که تاثیر بالایی در قیمت خریددوربین مدار بسته دارد. انواع مختلفی از دوربینهای مداربسته وجود دارد که متناسب با موقعیتها یا مکانهای مختلف دارای عملکرد متفاوت هستند و انتخاب دوربین متناسب با نیاز شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.