اتاق فرار چیست و هر آنچه که درباره اسکیپ روم باید بدانید لوکس ویلا | allescape

کسانی که این اسکیپ روم را امتحان می‌کنند به دو گروه تقسیم می‌شوند کسانی که این بازی را بسیار پسندیده‌اند و کسانی که خوش‌شان نیامده است. تم و دکور این فضا با ژانر‌های دیگر اتاق فرار کاملا متفاوت است و حالتی منحصر به فرد دارد. در خصوص سیستم هینت دهی لازم است بدانید اکثر اسکیپ روم ها نهایت 3 بار از سیستم هینت دهی استفاده می کنند و آن هایی که معماهای پیچیده ای دارند و خود گیم مستر میداند که فلان معما خیلی سخت است، خودش اسکیپ روم ترسناک هینت می دهد. لازم به ذکر است شما هیچگاه نمی توانید از اکتورها بخواهید که به شما هینت بدهد و این کار همیشه توسط گیم مستر صورت میگیرد. همکاری اعضای گروه، یکی از مهم‌ترین موارد برای حل سریع معماها در نظر گرفته می‌شود. بنابراین علاوه بر تقویت روحیه‌ی همکاریتان در گروه، تا حد امکان به اعضای تیم خود روحیه بدهید تا به پاسخ سوال‌ها دسترسی پیدا کنید.

مجموعه اتاق فرار اسپیرال همواره سعی کرده تا با ارائه بازی‌هایی متفاوت و هیجان‌انگیز نظر علاقه‌مندان را به خود جلب کند. بازی‌های طراحی شده در اسپیرال معمولاً همگی سریالی و به‌صورت پشت سر هم هستند. همچنین وجود المان‌های متفاوت در بازی‌ها مانند جنبه‌های مکانیکی، الکترونیکی و حتی دیجیتالی در بازی‌ وجه تمایز این مجموعه اسکیپ روم با دیگر مجموعه‌ها است. این مجموعه که در سال ۱۳۹۴ با هدف توسعه بازی‌های فکری و معمایی شکل گرفت، یکی از بهترین و مهم‌ترین مجموعه‌های اسکیپ روم در چهار شهر تهران، کرج، اصفهان و اهواز است.

سانس های مربوط به سناریوها و مدت زمان آنها (معمولا تا 1.5 ساعت) را چک کنید و زمان مناسب خود و گروه تان را برگزینید.

  • هر چه تعداد در اتاق های فرار بیشتر شود، شور و اشتیاق افراد برای این كه آن ها جواب را بیابند بیشتر می شود و در نتیجه تلاش بیشتری برای یافتن جواب ها می كنند.
  • در این اتاق فقط بر روی حل معما تمرکز می‌شود و خبری از ترساندن نیست.
  • در این مرحله باید تلاش کنید بر شرایط محیط غالب باشید و تمام تمرکزتان روی حل معماها صرف شود.
  • در طول بازی اگر جایی گیر کردید یا نیاز به راهنمایی داشتید، کافیست از گیم مستر درخواست کنید تا به شما هینت دهد.
  • در ایران اسکیپ رومهای کمدیانگشت شماری وجود دارد؛اما همین تعداد کم مخاطبان ثابتی را به خود جذب کرده اند.

متاسفانه افرادی هستند زمانی که وارد اتاق فرار می شوند، از بررسی برخی نقاط چشم پوشی می کنند و تصور می کنند که امکان ندارد سرنخ در آنجا باشد در صورتیکه سرنخ دقیقاً همانجاست. یکی از مهم ترین نکاتی که در خصوص اسکیپ روم ها باید بدانید سیستمی هینت دهی است. اگر سخت ترین نباشد اما یکی از سخت ترین انواع قفل ها در اتاق فرار ها قفل های گاو صندوقی هستند.

مجموعه اتاق فرار در تهران با عنوان دژاوو

اتاق فرار چیست و هر آنچه که درباره اسکیپ روم باید بدانید لوکس ویلا | allescape اتاق فرار های معمایی تنوع بالایی دارند و شما هربار به هر اسکیپ روم معمایی که مراجعه می کنید با سبک جدیدی از معماها مواجه می شوید چون ساخت معماها به خلاقیت و ذهن مالک اتاق فرار برمیگردد. اسکیپ روم های معمایی درجه سختی دارند و اگر تجربه اولتان در سبک معمایی اتاق فرار است، ابتدا از درجه سختی کم شروع کنید تا کم کم دستتان راه بیوفتد و به سراغ سخت ها بروید. هدف اصلی تمام اتاق‌ فرار‌های طراحی شده، دسترسی به جواب معماها توسط افراد یک تیم برای فرار از اتاق بازی است. در این میان، تفاوت عمده‌ی هر یک از اتاق‌های فرار، سناریوی به کار رفته در آن‌ها است که نشان‌دهنده‌ی ژانر این بازی است.

چرا باید اتاق فرار بازی کنیم