اصطلاحات ارزهای دیجیتال آپدیت جدید+pdf اصطلاحات ارز دیجیتال | حسینی بایننس

این مرورگرها یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورداستفاده کاربران است که اطلاعات ارزشمندی از جزئیات بلاک، تراکنش‌ها، تاریخچه تراکنش یک آدرس خاص، آدرس‌های ورودی و خروجی و… را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. درواقع مرورگر هر ارز دیجیتال به‌صورت اختصاصی عمل می‌کند؛ یعنی اطلاعات تراکنش بیت‌کوین در مرورگر اتریوم قابل‌رؤیت نیست. بازار ارزهای دیجیتال بازار چند وجهی است و به همین دلیل اصطلاحات و مفاهیم زیادی در آن ایجاد شده است و هر روز نیز بر تعداد آن‌ها اضافه می‌شود. در این مطلب سعی شد پرکاربردترین و مهم‌ترین اصطلاحات ارز دیجیتال رایج مورد بررسی قرار گیرند. اصطلاحات مربوط به ترید، سرمایه‌گذاری، تحلیل بنیادی و تکنیکال و انواع ارزهای دیجیتال همگی در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته‌اند. «کلید خصوصی» در رمزنگاری نامتقارن همانند رمز برای حساب بانکی عمل می‌کند.

این عبارت با هدف کاهش تعداد سرمایه گذاران ناآگاه و نیز برخی مواقع جهت سلب مسئولیت به کاربرده می شود. منظور از “اجماع توزیع شده” کسب توافق جمعی توسط کاربران مختلف در یک شبکه بلاکچین است که به صورت غیر متمرکز فعالیت کنند. “دیلدو” (در مفهوم غیرجنسی) یک اصطلاح است که به معنای کندل یا شمع های طولانی سبز یا قرمز است که در نمودار قیمت ارزهای دیجیتال نمایش داده می شود. “کالای دیجیتال” به دارایی با ارزش و نامشهودی گفته می شود که به شکل دیجیتالی وجود دارد و یا منتقل می شود.

اصطلاحات مربوط به رمزارز: کوین (Coin)

ارز دیجیتال دوج کوین اولین میم کوین بازار رمزارزها محسوب می‌شود. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید این ارز دیجیتال در ابتدا تنها با هدف مسخره‌بازی و به عنوان یک شوخی ساخته شد. استیبل کوین‌ها را می‌توان به عنوانی پلی بین دنیای ارزهای دیجیتال و پول‌های دولتی مثل دلار و یورو در نظر گرفت که انتقال آن‌ها را به لطف مزایای بی‌شمار ارزهای دیجیتال بسیار راحت می‌کند.

  • زمانی از این استراتژی استفاده می شود که بازار ارز در حال نزول است.
  • نقش حیاتی زنجیره‌ی بلوکی در سیستم‌های رمزارز، مانند بیت‌کوین، انکارناپذیر است، زیرا تراکنش‌ها را به‌صورت امن و غیرمتمرکز ثبت و نگهداری می‌کنند.
  • صرافی ارز دیجیتال مکانی برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال و تبدیل آنها به یکدیگر یا به پول‌های ملی است.
  • کاربران با استفاده از کلید خصوصی به دارایی‌های خود دسترسی پیدا می‌کنند و می‌توانند تراکنش‌های خود را امضا کنند.
  • هارد فورک زمانی ایجاد می‌شود که برخی از ماینرها (استخراج کنندگان) تصمیم می‌گیرند قوانین جدیدی را برای رمزارز موردنظر ایجاد کنند.
  • “صندوق سرمایه گذاری قابل معامله” به یک نوعی از صندوق سرمایه گذاری گفته می شود که اولین بار در سال 1993 با نام اسپایدر معرفی شد.

اصطلاحات ارزهای دیجیتال آپدیت جدید+pdf اصطلاحات ارز دیجیتال | حسینی بایننس در دنیای ارزهای دیجیتال فراموشی کلید خصوصی فاجعه بار است و منجر به از دست دادن کل دارایی می شود. این لغت اسم یک صرافی معروف و بزرگ ارز دیجیتال است ولی در اصطلاح ارزهای دیجیتال “کوین بیس” به معنای نوع خاصی از معامله است. از خروجی کوین بیس برای پرداخت هزینه معامله و پاداش بلوک به ماینر ها استفاده می شود. نانس عددی کاملاً تصادفی است که ماینرها در بلاکچین‌های اثبات کار، مانند بیت‌کوین، با حل معمای رمزنگاری و دسترسی به آن، موفق می‌شوند بلاک جدیدی اضافه و پاداش بلاک را کسب کنند. هدف ماینرها یافتن نانسی است که با تعداد معینی صفر شروع می‌شود.

اصطلاحات مربوط به رمزارز:  صرافی غیرمتمرکز (DEX)

در روندهای صعودی بازار که به آن «روند گاوی» گفته می‌شود، افراد با دیدن صعود قیمت دارایی‌ها در مدت زمان کم، وسوسه می‌شوند که سریع و بدون تحلیل وارد بازار شوند تا در کسب سود از دیگران عقب نیافتند. معمولا بازیگران بزرگ نیز در سقف‌های قیمتی با ایجاد حس فومو افراد را به بازار هدایت می‌کنند تا دارایی‌های خود را به آن‌ها اصطلاحات ارز ديجيتال آکادمی حسینی فایننس بفروشند. «آربیتراژ» به فرآیند خرید ارز دیجیتال از یک بازار و فروش آن در بازار دیگر گفته می‌شود. معمولا قیمت یک دارایی در تمام بازارهای مالی یکسان نیست و بسیاری از معامله‌گران از این فرصت برای آربیتراژ استفاده می‌‌کنند.

Public Key (کلید عمومی)