انواع دوربین مداربسته و سیستم های آن (راهنمای جامع)

یک سیستم آنالوگ متشکل از یک دوربین مداربسته آنالوگ است که در زیر لنز یک چیپ ست دارد که میتواند از نوع ccd یا cmos باشد، این سنسور وظیفه تبدیل سیگنال نوری به سیگنال الکتریکی را بر عهده دارد. در برخی از موارد خصوصا در مکان های با گستردگی بالا و فاصله زیاد دوربین تا دستگاه DVR از منبع تغذیه نصب شده در کنار دوربین برای تغذیه آن استفاده می شود. این دوربین ها تصاویر را تجزیه وتحلیل کرده و یا بوسیله حسگر فوتوالکتریکی مشخص می کند که باید از نور مادون قرمز استفاده یا آن را حذف کند. پروژکتورهای مادون قرمز برای نظارت در زمانی که نور محیط وجود ندارد یا خیلی کم است، عالی هستند.

اما نصب دوربین مدار بسته به صورت مخفی در ساختمان یا هر محلی جرم می باشد و این خدمات از طرف شرکت انجام نخواهد شد. این دوربین ها به دوربین مداربسته ip نیز معروف می باشند اگر چه برخی افراد بر این تفکر هستند که دوربین مداربسته دیجیتال همان دوربین مداربسته wifi می باشد اما این گونه نمی باشد دقت داشته باشید یک دوربین دیجیتال یک دوربین مداربسته ip نیز می باشد اما یک دوربین wifi نمی باشد به عبارت دیگر می توان گفت دوربین مداربسته وای فای یک نوع دوربین مداربسته دیجیتال می باشد. مورد دیگر دسترسی آسان و امکان تعویض و یا افزودن احتمالی نود شبکه و یا دوربین مداربسته می باشد. شماره گذاری کابل شبکه دارای فرمت مخصوصی می باشد که نشان دهنده نود، شماره پورت پچ پنل، شماره رک، شماره اتاق و موارد مشابه است که پیدا کردن آن را برای نصاب دوربین مداربسته سا کارشناس فنی بسیار سهل و آسان می نماید. داهوا یکی از کمپانیهای موفق در زمینه تجهیزات نظارتی و کنترلی است که از سال ۲۰۰۲ فعالیت خودش را در چین آغاز کرد. با توجه به محل قرار گرفتن کابل یکی از موارد فوق را انتخاب می نماییم.

دوربین های مادون قرمز دارای LED های کوچکی هستند که لنز را احاطه کرده اند تا به شما کمک کند تا چهره های متحرک را با رنگ سیاه و سفید ضبط کنید. فیلم دیوارفیلم دیوانه ای از قفس پریدفیلم راپسودی بوهمیفیلم رحمان ۱۴۰۰فیلم رخ دیوانهفیلم رستاخیزفیلم رقص در غبارفیلم رگ خوابفیلم رمافیلم رنگ خدافیلم روز ششمفیلم روز صفرفیلم روزی روزگاری در هالیوودفیلم زادگانفیلم زالاوافیلم زمانی برای مستی اسب هافیلم زن زیادیفیلم زن ها فرشته اندفیلم زن ها فرشته اند ۲فیلم زنان کوچکفیلم زندگی پیفیلم زندگی خصوصیفیلم زیبایی بزرگفیلم زیر درخت هلوفیلم زیر نظرفیلم ژن خوکفیلم سال دوم دانشکده منفیلم ستاره ای متولد شده استفیلم ستیغ اره ایفیلم ستیغ هک سافیلم ستیغ هکسافیلم سخنرانی پادشاهفیلم سرآغازفیلم سربازهای جمعهفیلم سرخپوستفیلم سعادت آبادفیلم سگ بندفیلم سلطانفیلم سن پطرزبورگفیلم سوته دلانفیلم سوگلیفیلم شادروانفیلم شام آخرفیلم شان مردگانفیلم شب یلدافیلم شبکه اجتماعیفیلم شبی که ماه کامل شدفیلم شکارچی روباهفیلم شکل آبفیلم شمعی در بادفیلم شنای پروانهفیلم شهر زیبافیلم شوکرانفیلم شیار 143فیلم صحنه زنیفیلم ضیافتفیلم طعم گیلاسفیلم طلافیلم طلا و مسفیلم طلاخونفیلم طلسمفیلم ظهور سیاره میمون هافیلم عرق سردفیلم عروسفیلم عروس آتشفیلم عروسکیفیلم عشقفیلم علفزارفیلم عنکبوتفیلم عینک دودیفیلم غلامرضا تختیفیلم غیر انگلیسی زبانفیلم فرش بادفیلم فروشندهفیلم فهرست شیندلرفیلم فیلومنافیلم قارچ سمیفیلم قدغنفیلم قرمزفیلم قصر شیرینفیلم قصیده گاو سفیدفیلم قهرمانفیلم کارگران مشغول کارندفیلم کافه ترانزیتفیلم کتاب سبزفیلم کروکودیلفیلم کشتارگاهفیلم کلاه قرمزی و پسرخالهفیلم کلاه قرمزی و سرونازفیلم کلبه ای در جنگلفیلم کلوزآپفیلم کمال الملکفیلم کمدیفیلم کوتاهفیلم کوچه بی نامفیلم کیمیافیلم کینگ کونگفیلم گالفیلم گاوفیلم گربه سیاهفیلم گرگ وال استریتفیلم گشت ارشادفیلم لئونفیلم لئون: حرفه ایفیلم لا لا لندفیلم لازانیافیلم لاک پشت ها هم پرواز می کنندفیلم لامینورفیلم لتیانفیلم لیدی بردفیلم لیلی با من استفیلم لینکلنفیلم ماجرای نیمروزفیلم مادرفیلم مارمولکفیلم مانیبالفیلم متری شش و نیمفیلم متولد ماه مهرفیلم مجبوریمفیلم محمد رسول اللهفیلم مرا با نامت صدا کنفیلم مرد ایرلندیفیلم مرد بازندهفیلم مرهمفیلم مریخیفیلم مزاحمفیلم مسخره بازفیلم مصائب شیرینفیلم مطربفیلم مغز استخوانفیلم مغزهای کوچک زنگ زدهفیلم مکس دیوانه: جاده خشمفیلم من سالوادور نیستمفیلم منچستر بای د سیفیلم منصورفیلم مهتابفیلم مهمان مامانفیلم موقعیت مهدیفیلم میانستارهایفیلم میم مثل مادرفیلم مینیمالیستیفیلم ناخدا خورشیدفیلم ناصر الدین شاه آکتور سینمافیلم نان، عشق و موتور ۱۰۰۰فیلم نبراسکافیلم نفسفیلم نقابفیلم نهنگ عنبرفیلم نوجوانانفیلم نیمه پنهانفیلم نیمه شب در پاریسفیلم نیوه مانگفیلم هامونفیلم هتل بزرگ بوداپستفیلم هزارپافیلم هزارتوفیلم هفت دقیقه تا پاییزفیلم هفته ای یک بار آدم باشفیلم همسر نگهبان باغ وحشفیلم همیشه پای یک زن در میان استفیلم هناسفیلم هنریفیلم هوگوفیلم هیس!

یکی از نکات مهم در کابل کشی این است که کابل دوربین مداربسته نباید در دسترس باشد و دیده شود. اگر شما از یک شرکت بهره می برید، یکی از بهترین روش ها برای اطمینان از موفق شدن در شرکت نصب دوربین مداربسته در محیط کاری خود می باشد. در مورد استاندارد کاری دوربین ها این طول متفاوت است . برای مثال اگر تصمیم دارید مکانی را به صورت مخفیانه تحت نظر بگیرید، لازم است از نوع دوربینهای با سایز کوچک همچون دوربین پینهول یا مینیاتوری استفاده کنید. از دیگر ویژگیهای دی وی آر این است که شما میتوانید دوربینهای گردان را نیز کنترل نمایید. طریقه ی عملکرد آن ها در کاهش نویز دوربین مدار بسته پاناسونیک این گونه است که ابتدا سیگنال دریافتی با ۷۰% وضوح دریافت می شود این سیگنال در هارد دستگاه ضبط می شود بدین ترتیب شما بخش اعظمی از تصویر را بدون نویز خواهید داشت.مرحله ی بعدی مرحله ی بسیار جالبی است که مربوط می شود به چشم نوازی تصویر که در آن دوربین های پاناسونیکی که به تکنیک DVRR مجهز هستند تصویر زیباتری را ارائه می دهند و در کل شما در مشاهده ی تصاویر نقاط تیره و تاری نخواهید داشت و تشخیص تصویر برای شما به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

نکته ای که باید به آن توجه کنید اینکه این شرکت های فروشنده دوربین ارائه دهنده گارانتی برای آن نیستندو می بایستی خدمات پس از فروش را با تماس با شماره تلفن برند سازنده محصول خود دریافت کنید. این تستر می تواند منوی سریعی را ایجاد کرده و تنظیمات آن را در منوی صفحه به درستی پیگیری نماید . باز هم این بالاترین وضوح موجود برای ضبط در سیستم های دوربین مدار بسته است. دوربین : دستگاهی که مجهز به لنز حسگر تصویر ( چشمی دیجیتال ) است. در دوربین­های مداربسته امروزی تکنولوژی خاصی وجود دارد به نام AGC که کاهش نور محیط را جبران نموده و تصویر مطلوب را برای کاربر مهیا می­سازد، در فرایند افزایش نور محیط ، نویز موجود در تصویر نیز افزایش می­یابد که عموماً این نویزها بصورت نقطه­های رنگی در قسمت­های مختلف تصویر پدیدار می­گردند، حذف این نویزها توسط فناوری DNR بوده که یکی از مشخصات بارز دوربین­های Gap به شمار می­رود. دوربین مدار بسته داهوا در سال ۲۰۱۴ به عنوان یکی از فینالیست های جایزه بزرگ GTI آلمان که هر سال به دوربین مداربسته با بالاترین فناوری اعطا می شود، برگزیده شده بود.

به همین منظور در صورت کابل کشی در مسیر هایی که از داکت خارج می شوند از باکس استفاده نمایید. با توجه به این که استفاده از تصاویر بدون وجود دستگاه DVR در اکثر مدل ها ممکن نیست، سیم کشی انواع دوربین مدار بسته آنالوگ نسبت به سایر مدل ها بیشتر است. دستگاه DVR قادر است داده های دریافتی از دوربین را ذخیره سازی نموده و سپس با تبدیل آن ها به فرمت دیجیتال ، امکان نمایش تصاویر را بر روی دستگاه های گیرنده مانند تلویزیون و یا مانیتور فراهم نماید. دوربین وری فوکال یک نوع مستقل از انواع دوربین مدار بسته نیست، بلکه یک قابلیت میباشد که امکان پیاده سازی آن بر روی انواع دوربین مدار بسته از قبیل دوربین های دام و بولت وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات هوشمند سازی و ایمن سازی ساختمان اعم از نصب دزدگیر اماکن ، نصب تلفن سانترال ، نصب جک برقی و نصب اعلام حریق و همچنین تعرفه نصب و راه اندازی آن ها ، با رهاورد نیرو تماس حاصل نمایید و یا بر روی لینک هر یک از این خدمات کلیک نمایید. نصب دوربین مدار بسته برای منزل راهی بسیار مطمئن برای پیشگیری از سرقت می باشد شما می توانید به تعداد دلخواه یا با پیشنهاد کارشناسی شرکت دوربین هایی را در جلوی درب ساختمان، پارکینگ، انباری ها و مشاعات نصب کنید که این نوع از نصب دوربین بیشتر مختص به آپارتمان ها است تا تمامی ساکنین بتوانند از تصاویر دوربین مدار بسته استفاده کنند اما اگر برایخانه های شخصی، باغ و ویلای خود نیاز به نصب دوربین مدار بسته دارید می توانید تصاویر داخل ساختمان را هم با نصب دوربین داشته باشید.

زاویه باز دوربین گنبدی فضای دید حداکثری را فراهم می کند و در صورت مجهز بودن به سنسورهای مناسب می تواند به عنوان دوربین های نظارت پانوراما عمل کند. دوربین های مدار بسته خارجی بیسیم : دوربینهای فضای باز بدون سیم ، دوربین های بی سیمی هستند که با باتری ( معمولا قابل شارژ ) کار می کنند و بنابراین نیازی به وصل شدن به پریز ندارند. در خرید اینترنتی تستر دوربین مدار بسته به چه نکاتی باید توجه کرد و چه عواملی در تعیین قیمت ها مؤثر اند ؟ با توجه به حجم بالای کابل در طول مسیر کابل شماره گذاری می شود.

اولین و مهمترین عاملتاثیرگذار بر قیمت یک سیستم مدار بسته، برند دوربین است. اما ویژگی ها و تاثیرات دوربین مدار بسته در این چند مورد خلاصه نمی شود. برند های دوربین مداربسته سامسونگ ، ال جی و پاناسونیک هم جزو محصولات با کیفیت موجود در بازار هستند اما دارای قیمت بالاتری نسبت به برند های یاد شده هستند . این دوربین منحصر به فرد برای محیطهای داخلی و خارجی مناسب است و با کیفیت بالایی که هنگام ضبط تصاویر دارد شما را به خواستههای تان میرساند. این قابلیت به دید در شب رنگی شهرت پیدا کرده است. سیستم های جدید نظارتی دارای قابلیت انتقال تصویر به صورت P2P هستند این موضوع این قابلیت را به کاربران دوربین مدار بسته می دهد تا بتوانند با وصل شدن به شبکه اینترنت از هر جای دنیا تصاویر دوربین های مدار بسته خود را ببینند. دوربین های مدار بسته با توجه به پارامترهای مختلف دسته بندی میگردند.

با توجه به نیاز خود و بودجه کابل مورد نظر خود را انتخاب سایت ncctv نمایید. کابل کشی دوربین های مداربسته از هر مسیری امکان پذیر نیست و با توجه به موانع باید مسیری انتخاب گردد تا حداقل فاصله را از رک داشته و زیبایی کار رعایت گردد. در صورت کار در محیط های اداری , مسکونی و فروشگاهی زیبایی را در اولویت قرار دهید. ما در این مقاله با اهمیت دوربین مداربسته به صورت کامل آشنا شدیم. متوجه شدیم از بهترین راه ها برای جلوگیری بسیاری از جرم، جنایت و حوادث، استفاده از دوربین های مداربسته است. نکته فنی مهم در این انتخاب مسیر کابل کشی شبکه باید رعایت کنید این است که از عبور کنار کابل های برق و تجهیزات تولید کننده نویز و استابلایزر ها اجتناب کنید. در صورت استفاده از لوله، لوله های جداگانه جهت برق و کابل شبکه در نظر بگیرید و بین انها فاصله بیندازید. می تواند به عنوان مدرک مورد استفاده قرار گیرد و بنابراین به عنوان یک نیروی اجرای قانون عمل می کند. وظیفه تصویر برداری از محیط بر عهده دوربین های مداربسته می باشد این دوربین ها مانند چشم انسان عمل کرده و تصاویر دریافتی از محیط را به دستگاه ضبط تصویر و نمایشگر ارسال می کنند.

شرکت های بسیاری خدمات فروش و نصب دوربین مدار بسته را در ایران انجام می دهند اما مهم ترین عامل برای کار کردن با این شرکت ها قدمت و امنیت خرید از آنها می باشد در اکثر مواقع این شرکت ها پس از یک یا دو سال منحل شده و عملا پشتیبانی از خدمات آنها در آینده نخواهید داشت شرکت رهاورد نیرو با بیش از یک دهه سابقه در زمینه نصب دوربین مدار بسته انتخابی امن برای شما می باشد. از با کیفیت ترین برند های این دسته می توان پرادا، اسپرادو، سیماران و سامسونگ را معرفی کرد. کاملا واضح است که کیفیت بالای تصویر از جمله مهمترین خواسته های نصب دوربین مداربسته است اما فاکتور دخیل در انتخاب بهترین کیفیت میزان هزینه ای است که شما می توانید برای این کار تقبل کنید. برای مثال در گذشته برای حفظ و تامین امنیت و جلوگیری از سرقت از محل کار و یا خانه از نگهبان ها استفاده میشد اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی از دوربین های مداربسته یا دزدگیر های اماکن استفاده میشود. با توجه با اینکه این اماکن به صورت تفریحی استفاده می شوند و بدلیل عدم حضور صاحبین امنیت آنها همیشه در خطر است پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از سرقت از دوربین های مدار بسته استفاده کنید و با انتقال تصاویر دوربین ها بر روی موبایل خود می توانید در هر لحظه با چک کردن تصاویر بدون نیاز به حضور در محل از وضعیت ویلا یا باغ خود مطلع شوید.اگر خطوط تلفن در محل شما وجود ندارد نگران نباشید با استفاده از مودم های سیمکارتی امکان انتقال تصویر در محل شما امکان پذیر است و پیشنهاد می شود برای بالاتر بردن امنیت محل خود از دزدگیر اماکن در کنار دوربین مدار بسته نیز استفاده کنید.

در واقع اگر قصد دارید اتاقی از خانه، مغازه و یا دفتر کار خود را به یک یا دو عدد دوربین مداربسته مجهز کنید بهترین انتخاب می تواند دوربین های وای فای باشد چون به کابل کشی نیاز ندارند و در حفظ و زیبایی و دکور محیط کمک شایانی می کند. هایک ویژن فعالیت خود را از سال ۲۰۰۱ آغاز کرده است و تا به امروز توانسته خدمات فوق العاده ای را به مصرف کنندگان این برند ارائه کند. شاید اولین سوالی که برایتان پیش بیاید این است که آیا خرید و نصب دوربین مداربسته برای منزل و یا محل کارتان ضروری است یا خیر؟ هدف ما آسوده بودن خاطر مشتریان از سفارششان است و تمامی قیمت ها ابتدا در پیش فاکتور به آنها ارائه می گردد و پس از انجام پروژه تمامی تعرفه های نصب دوربین مدار بسته بر روی فاکتور مطابق قیمت های درج شده در پیش فاکتور به مشتریان عرضه خواهد شد. دوربین بیسیم گردان بیبی کم از انواع دوربین مداربسته بیسیم wifi می باشد که به دوربین پرستار کودک و سالمندان معروف است. نصب دوربین برای کارخانه امری ضروری است زیرا با این سیستم مدیر شرکت می تواند در زمان استراحت در دفتر خود، یا در زمان هایی که در کارخانه حضور ندارد تصاویر خطوط تولید و کارکنان خود را در هر لحظه داشته باشد همچنین با نصب دوربین های گردان در سالن های تولید می توانید تمامی گوشه و کنار های سالن را با چرخاندن و کنترل دوربین از راه دور ببینید حتی قابلیت زوم و فوکوس نیز برای شما از راه دور امکان پذیر است.

همچنین اگر وسایل منزل خود را بیمه کرده باشید در صورت بروز حادثه و داشتن حق بیمه، روند خسارت گرفتن بسیار ساده تر می شود. در صورت بروز یک حادثه مانند آتش سوزی یا سرقت، کارشناسان شرکت های بیمه بدون تحقیق و مشاهده های میدانی، با شما برای پرداخت خسارت همکاری نخواهند کرد. همانگونه که مشاهده کردید دستگاه ضبط تصاویر در 2 نوع ان وی آر و ایکس وی آر موجود هستند که در این بخش به معرفی این دستگاه و کاربرد آن ها خواهیم پرداخت. در قسمت های دیگر در خصوص نحوه نصب دوربین مداربسته و همچنین راه اندازی نرم افزاری آن برای شما خوانندگان گرامی آیس پلاس توضیح خواهیم داد. در گذشته جرائم بیشماری در سطح شهرها اتفاق میافتاد که با نصب دوربینهای مداربسته در سطح شهرها باعث پیشگیری از جرائم و آسیبهای دیگر اجتماعی شده است.