انواع دوربین مداربسته + 11 مدل با بررسی مزایا و مشخصات

به علاوه این نوع دوربین علیرغم تابش خیرهکننده، تابش مستقیم نور خورشید، انعکاس و نور ضعیف به خوبی عمل میکنند و پوششی دارند که از دوربین در برابر عوامل خارجی محافظت میکند. به علاوه نحوه نصب و نوع دوربین باید به گونه ای باشد که در فضاهای بیرونی زاویه دید بزرگ تری را تحت پوشش خود داشته باشد. علاوه بر این، باید بررسی کنید که آیا دوربین مدار بسته شما می تواند منبع تغذیه را با موفقیت دریافت می کند یا خیر. دوربین مدار بسته پین هول دوربین های مخفی نیز نام دارند که اندازه کوچکی داشته و قابلیت نصب و تصویربرداری در هر مکانی را دارند. اندازه دوربین مدار بسته بولت با توجه به طراحی آن نسبتا کوچک است. این نوع از دوربین ها اندازه نسبتاً کوچکی دارند (۲ تا ۲٫۵ اینچ) و به خاطر لنز ثابت شان، میدان دید محدودی دارند. لنز سنسورهای دوربین تحت شبکه معمولا از نوع CMOS و فاصله کانونی لنز در هر دوربین متفاوت است. هر دو سیستم عملکرد یکسانی دارند و فیلم های ویدیویی را ضبط می کنند و فقط در نحوه ضبط فیلم متفاوت هستند. بهتر است جهت عملکرد بهتر دوربین ها در گرمای تابستان و سرما و هوای نامساعد زمستان در زیر سایه بان یا برآمدگی های بیرونی ساختمان ها نصب شود.

بهتر است قبل از انتخاب دوربین مدار بسته HD یکی از کارشناسان دیاکالا جهت مشاوره و ارائه بهترین طرح , از محل اجرا بازدید به عمل آورد و با توجه به نیاز های شما و امکانات مورد نظر شما ,کار آمد ترین سیستم دوربین مداربسته برای منزل انتخاب شود. بعد از مشخص شدم محل های مورد نیاز برای پوشش دوربین های مداربسته ، محل نصب دوربین ها و همچنین محل نصب دستگاه DVR را دقیق مشخص کنید. پس از مشخص کردن محل دقیق نصب دوربین ها و دستگاه دی وی ار می توانید متراز کابل کشی مورد نیاز را براورد کنید. در ضمن ضد آب بودن دوربین بولت به معنای امکان غوطه ور کردن آن در آب نخواهد بود. دام که فارسینویس کلمه انگلیسی DOME است به معنای گنبد بوده و به دوربینهایی اطلاق شده که بر روی سقف نصب میشود. دوربین مداربسته دام در تمام ایدههای طراحی از یک قاب نیمکره برخوردار میباشد. در این مقاله از مجله فرکو به بررسی مهمترین و متداول ترین اهداف نصب سیستم های مداربسته می پردازیم و هر یک را به صورت مفصل بررسی خواهیم کرد، پس همراه ما باشید. در برخی از موارد نیز می توان از کابل های شبکه برای انتقال تصویر دوربین های آنالوگ استفاده کرد که در قسمت های دیگر آن را برای شما توضیح خواهیم داد.

در یک سیستم مدار بسته آنالوگ و HD برای هر دوربین باید دو کابل مجزا از محل DVR تا پای دوربین کشیده شود ، کابل اول به عنوان کابل تصویر ، وظیفه انتقال تصویر دوربین به DVR را دارد ، این کابل از نوع RG59 می باشد. این تکنولوژی بعد از تکنولوژیهای HDCVI و HDTVI که نتوانسته بودند سهم بزرگی از بازار را پوشش دهند توسط یک کمپانی تولید پردازنده و چیپست کرهای ابداع و به بازار عرضه شد. دوربین های وایرلس ابعاد کوچکی دارند و در دو نوع CMOS و CCD تولید و عرضه می شوند که نوی CMOS آن ها قیمت پایین تری دارد. به طور مثال دوربین مداربسته برای منزل هم ممکن هست در برخی قسمت های منزل ، نیاز به کیفیت بالاتر و برخی فضاها نیاز به کیفیت پایین تری داشته باشد. جنس بدنه در دوربین های دام از نوع پلاستیک است، از این رو برای موقعیت های باز و در بیرون از مکان های مسقف کاربر چندانی نخواهند داشت. قابلیت کنترل گردش دوربین از فواصل دور، امکان فوکوس و زوم بدون دخالت اپراتور، دیگر ویژگی های دوربین های اسپید دام یا گردان را رقم می زند. دوربین های مداربسته از نظر شکل ظاهری به دو دسته دوربینهای دام یا سقفی و دوربینهای بولت یا دیواری تقسیم میشود و به طور معمول دوربینهای دام در فضاهای داخلی و مسقف نصب میشوند و دوربینهای بولت در فضاهای خارجی ساختمان نصب میشوند که البته در سایزهای مختلفی وجود دارند و نوع شکل ظاهری دوربین تاثیر چندانی در قیمت آن ندارد.

یک از رشته کابلها برای انتقال تصویر و صدا است و دیگری برای کاهش میزان پارازیتهای ناشی از عوامل مختلف، به کار گرفته میشود. فضای جلوی دوربین نباید شامل پوشش های مختلف گیاهی یا مصنوعی باشد چرا که این پوشش ها میدان و عمق دید دوربین را کاهش می دهند. از انواع دوربین مداربسته بولت دید در شب در محوطههای داخلی بزرگ، سولهها، کارگاهها، سالنها، و محوطههای نه چندان وسیع بیرونی استفاده میشود. باور کنید یا نه ، همه از اینترنت استفاده نمی کنند. دوربینهای مداربسته آنالوگ از دو استاندارد PAL و NTSD استفاده میکنند. شبکه یا IP – این سیستم ها با دوربین های آنالوگ یا دیجیتال استفاده می شوند ، از یک سرور ویدئو برای پخش تصاویر از طریق اینترنت استفاده می کنند. با لمس یک دکمه، لنز دوربین میتواند به چپ و راست بچرخد، به سمت بالا و پایین متمایل شود و یا و بزرگنمایی کند.

برخی از پر کاربرد ترین فضاهایی که در یک سیستم مدار بسته استاندارد باید مورد توجه قرار بگیرد را برای شما خوانندگان گرامی سایت آیس پلاس توضیح دهیم. انتخاب بهترین نصاب دوربین مداربسته از این رو اهمیت دارد که جایی برای خطای سیستم ایمنی ساختمانها و فروشگاههای بزرگ امروزی در پایتخت وجود ندارد. هر شرکت معتبر نصب دوربین مداربسته در تهران توسط چندین نصاب دوربین با مهارتهای متعدد در نصب انواع دوربین مدار بسته (cctv camera)، این خدمات را ارائه می دهد و میتواند نیروهای خود را به تمامی مناطق پایتخت اعزام کند. در میان دوربین های مدار بسته ارزان، قابلیت های دوربین مدار بسته دید در شب و یا دقت های بالا را نیز می توانید در این دوربین ها ببینید. بنابراین با استفاده از قابلیت ptz سیستمهای مداربسته، دوربین به تمام جهات چرخانده می­شود و یا زوم می­کند. با استفاده از DVRها میتوانید تصاویر را بر اساس علایق خود مانند نور، رنگ تصاویر و همچنین نوع آن تنظیم نمایید. پس از نصب و راه اندازی کامل و اتمام کابل کشی و اتصالات سوکت ها، نوبت به تنظیم دوربین ها مانند تنظیم زاویه دید دوربین، تنظیمات ضبط دوربین ها بر روی DVR یا NVR و مواردی از این دست می رسد.

نظارت کردن بر تمام محیط ساختمان هم گران و هم ناکارآمد است، بنابراین باید مناطقی که بیشترین نیاز به نظارت را دارند در اولویت قرار دهید. همچنین بهتر است برای فضاهایی که نور آنجا کم است، از دوربینهای مداربسته دید در شب استفاده شود. دسترسی به نصاب دوربین مدار بسته، امروزه از اهمت زیادی برخوردار شده است، همچنین نصب دوربین مداربسته تهران یکی از خدمات با درخواست بسیار بالا در «خدمت از ما» است. یکی برای منبع تغذیه و دیگری برای ضبط ویدیو می باشد. شرایط بالا این مهم را نشان می دهند که نمی توان قیمت ثابتی را برای دوربین های مداربسته اعلام کرد. لازم به ذکر است که بجای استفاده از دو کابل مجزی می توان از کابل های ترکیبی استفاده کرد. این محصول از دو طریق می تواند اطلاعات خود را انتقال دهد، نوع آنالوگ که ابتدا تصاویر را به سیگنال های رادیویی تبدیل می کند و بعد آنها را ارسال می نماید که امروزه کمتر مورد استفاده قرار دارد. این برند ها از کیفیت مطلوبی بر خوردار هستد و تنها ایراد آنها قیمت نسبتا بالای انها نسبت به دوربین های آنالوگ و AHD است. امروزه عده زیادی با نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته از منزل یا محل کار خود محافظت می کنند.

دوربین های حفاظتی برای پیشگیری از جرایم ، دوربین های نظارتی جهت نظارت بر سیستم ها، افراد و اماکن ، و دوربین های امنیتی جهت ایجاد امنیت ، حفاظت و نظارت گسترده بر اماکن میباشند. سخت ترین و احتمالا وقت گیرترین بخش از مراحل نصب دوربین مداربسته، چیدمان سیم ها و کابل های دوربین های امنیتی است. چرا که هم باید زیبایی محیط را بر هم نزند و هم برای عبور کابل از مسیر های مختلف باید وقت و انرژی و همچنین حساسیت بالایی به خرج داد. نصب دوربین مدار بسته باید به گونه ای باشد که در هیچ نقطه ای کابل دوربین مشاهده نشود ، به عبارت دیگر کلیه مسیر کابل کشی باید یا بصورت توکار بوده یا از درون لوله هایی که برای این کار تعبیه شده است استفاده شود. در این مرحله باید مسیر سیم کشی دوربین امنیتی به درستی برنامه ریزی شود. دوربین مدار بسته امروزه به یکی از اصلی ترین ابزارهای امنیتی افراد تبدیل شده است. دوربینهای مدار بسته آنالوگ، از قابلیت بزرگنمایی تصاویر زیادی برخوردار نیستند، در صورتی که در دوربین مدار بسته تحت شبکه، امکان افزایش کیفیت تصاویر تا 10 مگاپیکسل، وجود دارد.

کابل های شبکه توسط کانکتور های شبکه RJ45 به تجهیزات شبکه مانند سوئیچ ، دوربین و یا NVR وصل می شوند. نکته : اگر از سوئیچ های poe استفاده کردید در نظر داشته باشید باید از دوربین هایی استفاده شود که قابلیت poe را ساپورت کنند. این دوربین ها قابلیت های مختص به خود را دارند که در مواقع و شرایط خاص مورد استفاده قرار میگیرد. دوربین مدار بسته اسپید دام قابلیت چرخش و زوم کردن در یک نقطه خاص را دارد و جز قوی ترین دوربین های مدار بسته است. میتوان با دادن برنامه به این دوربینها، زمانبندی کرده تا در ساعتی خاص، نقطهای خاص نشان داده شود. این روزها افزایش امنیت خانه و محل سکونت، آن هم در کلانشهر پرازدحامی مانند تهران، از جمله کارهای ضروریست که در صورت انجام دادن، میتواند منجر به کاهش چشمگیر اتفاقات نامطلوبی مانند سرقت شود.

پس از نصب تمامی دوربین ها و کابل کشی مناسب و اتصال کانکتور ها سیستم مدار بسته آنالوگ آماده روشن کردن و تنظیم نرم افزاری می باشد. در نهایت، این شما هستید که تصمیم میگیرید با کدام متخصص جهت نصب دوربین مدار بسته همکاری کنید. انواع دوربین مداربسته در مکان های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد و در دورانی هستیم که میتوانیم با نصب چند دوربین مداربسته در هر فضایی که بخواهیم، ضریب امنیتی بالایی را ایجاد کنیم. درب جلو، پشت در و پنجره و نمای خیابان بهترین مکان ها و موقعیت های خارج از منزل برای نصب دوربین مداربسته هستند که کارشناسان امنیتی پیشنهاد داده اند. بسیاری از تولیدکنندگان دوربین های مدار بسته خانگی یا شرکتی، نرم افزار های کاربردی برای دسترسی به دوربین در هر کجا که هستید، ارائه می دهند.

با به کارگیری الگوریتم هایی پیچیده تر همچون تشخیص شماره پلاک خودروها، شمارش افراد و توانایی رهگیری اشیا و اشخاص، قابلیت هوشمندسازی دوربین های مداربسته شبکه نمود بیشتری می یابد. دوربین امنیتی شما بهترین تشخیص حرکت را ارائه می دهد. این ویژگی کمک می کند تا از طریق تلفن های هوشمند، لپ تاپ یا تبلت ها به تمام امکانات نظارتی از جمله نمای زنده، تشخیص حرکت، ضبط، بزرگ نمایی/کوچک نمایی و سایر موارد دسترسی آسانی داشته باشید. شما با نصب دوربین مداربسته تهران و کمک گرفتن از یک نصاب دوربین مدار بسته میتوانید با خیال آسوده سفر کنید؛ و با تلفن هوشمند از راه دور آنچه اطراف و درون منزلتان در حال روی دادن است را مشاهده کنید. می توانید یک منبع تغذیه واحد برای سیم ها ایجاد کنید یا هر کدام را به پریزهای مختلف وصل کنید. سیستم های مدار بسته برای کابل کشی و نصب به سه دسته کلی آنالوگ یا HD ، تحت شبکه یا IP و بی سیم یا وایرلس تقسیم می شوند. به طور کلی سه نوع سیستم را می توان انتخاب کرد در اینجا ما کابل کشی هر سه نوع را برای شما توضیح داده ایم. در سیستم دوربین مداربسته IP ، اجزای مورد استفاده از سه نوع هستند ، دوربین IP ، سوئیچ شبکه و NVR برای انتقال تصویر دوربین ها به NVR باید نخست از هر دوربین یک کابل به سوئیچ شبکه بکشیم و سپس در پایان که کابل تمام دوربین ها به سوئیچ کشیده شد ، از سوئیچ شبکه یک کابل به NVR کشیده شود.

دوربین مدار بسته دارای لنز متغیر یا varifocal، از قابلیت تغییر در فاصله کانونی و تنظیم فوکوس برخوردار است. معمولا جانمایی دوربین بر اساس نیاز کاربران می تواند متغیر باشد چرا که افراد مختلف نیاز های حفاظتی متعددی دارند. بر همین اساس تعداد این کانالها میتواند 8، 16 و 32 کانال باشد. به همین منظور در این بخش تعدادی از بهترین دوربین مدار بسته هایک ویژن را معرفی میکنیم. روی پروفایل هر یک کلیک کنید و نحوه انجام پروژه و همچنین کیفیت کار نصاب دوربین مدار بسته را مطالعه کنید. مکانیزم کار دوربین مداربسته آنالوگ به این صورت است که خروجی دریافت شده توسط حسگر به یک تقویت کننده ارسال می شود و به طور مستقیم به خروجی فرستاده می شود.

بر روی دوربین های جعبه ای می توان انواع لنز دید در شب، مادون قرمز، حساس به گرما و غیره با توجه به نیاز کاربر نصب سایت ncctv نمود. دوربینهای دید در شب معمولا در کنار لنز خود دارای led هایی حاوی اشعه مادون قرمز جهت بهبود کیفیت تصاویر می باشد . لنز وریفوکال دارای زوم اپتیکال می باشند. BNC ها خود دارای انواع مختلفی هستند که در بخش های بعدی راجع به آنها توضیح داده می شود. فرآیند نصب با توجه به انواع دوربین ها و سیستم های نظارت تصویری متفاوت است. • انتخاب دوربینهای دید در شب؛ امکان دیدن محیط در تاریکی و شب یکی از قابلیتهایی است که در برخی از دوربینها به خوبی به آن توجه شده است. از آنجایی که دوربین مداربسته یکی از سیستم های پرکاربرد حفاظتی و نظارتی می باشد و امروزه در بسیاری از اماکن خصوصی و دولتی بکار رفته است، نصب دوربین مداربسته باید با حساسیت و وسواس خاصی اجرا شود و بهتر است این کار به افراد متخصص و خبره سپرده شود.