انواع دوربین مداربسته

مووس دستگاه را متصل کنید و از طریق تصویر از حرکت کردن آن اطمینان حاصل کنید. این تجهیزات از نظر طراحی همانند سری آنالوگ می باشند، اما به دلیل قابلیت ارائه یک آی پی کاملا اختصاصی، می توانید از طریق شبکه اینترنت نیز این دوربین ها را زیر نظر داشته باشید. علاوه بر خریداران، باید فروشندگان و متخصصین این حوزه نیز با تفاوتها و ویژگیهای این دو نوع دستگاه به طور کامل آشنا باشند تا بتوانند بسته به نیاز خود یا مشتری، مناسبترین مدل دستگاهها را انتخاب کنند. ابتدا هدف خود از خرید دوربین را مشخص نموده و بسته به نوع نیاز و کاربرد، مدل موردنظر خود را خریداری نمایید. برای اینکه بتوان تصاویر را انتقال داد باید از هر دو دوربین کابلی را به یک شبکه متصل کرد. کابل VGA یا HDMI متصل کنید و خروجی این دو را به ورودی مانیتور متصل کنید.

اغلب از دوربین های باکس زمانی استفاده می شود که نیاز به تصویربرداری در زاویه بسیار بسته در کاربری خاص وجود داشته باشد. یادتان باشد که DVR و مانیتور نیز نیاز به منبع تغذیه دارند که میتوانید آنها را به پریزهای مجزا نصب کنید؛ یا به همان منبع تغذیه دوربینها متصل کنید. خروجی VGA: این خروجی نیز در اکثر دستگاههای دی وی ار موجود میباشد. دستگاه های ذخیره ساز بر اساس نوع سیستم مداربسته در 2 دسته دستگاه ایکس وی ار و دستگاه ان وی ار قرار دارند. برای اطمینان از انتخاب بهترین دوربین های مداربسته و دستگاه DVR (دی وی ار) میتوانید از سیستم مشاوره رایگان فروشگاه اینترنتی دیاکالا استفاده کرده و با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. یعنی در حالت کلی این دوربین ها همانقدر که نیاز به دوربین های چندگانه را مرتفع می کنند به همانقدر نیز، باعث می شوند که تصاویر و نتیجه متناسب حاصل نشود.

هر چه تعداد دوربینها بیشتر باشد و مساحت بیشتری را تحت شعاع قرار دهند طبعا قیمت راه اندازی بیشتریرا به خود اختصاص می دهند. دقت داشته باشید که در این بخش نیاز به یک شخص با تخصص و مهارت دارید تا بتواند با تعداد دوربین مداربسته کمتر، محیط بیشتری را در دامنه و میدان ضبط تصویر قرار دهد. در حالی که یک uخص کم تجربه، ممکن است در همان محیط از تعداد بیشتری دوربین برای پوشش دادن فضا استفاده کند. برای استفاده بهتر به شما توصیه می کنیم که به طور حتم از یک متخصص در زمینه نصب دوربین مداربسته کمک بگیرید. در اینجاست که تفاوت این دو دوربین بیشتر خود را به رخ میکشد زیرا در یک دوربین تحت شبکه که مجهز به پورت کارت حافظه جانبی میباشد ایجاد هرگونه مشکل برای سرور دسترسی شما را به تصاویر از بین نمیبرد و پس از رفع مشکل میتوانید تصاویر را تماشا کنید. پاسخ صحیح این است که واقعاً به این بستگی دارد که قصد دارید از دوربین برای چه مواردی استفاده کنید. دوربینهای مداربسته باکس بهترین گزینه برای چنین اماکنی می باشند.

دستگاههای DVR معمولا در تعداد کانالهای 4،8،26،24، 32 تولید میشوند و با توجه به امکانات خود داری کیفیت تصویرcif – سایت ncctv D1 WD1 میباشند. نیز وجود دارند که در دسته بندی انواع دوربینهای مداربسته دخیل میباشند. برای راه اندازی دوربین های مداربسته تحت شبکه از طریق دستگاه NVR لازم است که ابتدا دوربین را به سوییچ متصل کرده و سپس از طریق کابل LAN را که همان پورت شبکه است ، دوربین را به دستگاه متصل کرد . آنها همچنین می توانند از طریق پالت های ایزوترمال محدوده های دمایی هایلایت شده در تصویر را ردیابی کنند. آنها محدوده های ویدیویی بیشتری مثل میدان دید وسیع یا کم و قابلیت های زوم بهتر را ارائه می دهند. نکته مهمی که باید به خاطر داشت این است که دید در شب سیاهوسفید محدوده بسیار بیشتری را نسبت به دید در شب رنگی پوشش میدهد.

موتورسواران که چاقو به دست داشتند از پیرزن خواستند هرچه طلا دارد در اختیار آنها قرار دهد و با ایجاد رعب و وحشت النگوهای او را مورد سرقت قرار داده و خیلی زود متواری شدند. به طور رایج دوربین های مداربسته رو به پنجره هایی که دید به خیابان دارند، یا درب ها و نزدیک به ورودی ها، پارکینگ، لابی و … بنابراین در این گام نقشه محیط کشیده شده و نقاطی که نیاز به نصب دوربین در آن ها را داریم، علامت گذاری می شوند. لازم است که ابتدا یک نقشه از محل های قرارگیری دوربین های مداربسته تهیه کنید. ویلا و باغ های شما نیز باید امنیت شان تامین شود و در مقابل تهدیدات باید ایمن گردند بسیاری از افراد برای تامین ایمنی باغ و ویلای خود از سرایدار و نگهبان استفاده می کنند ومعمولا اتاقی را در گوشه باغ برای سرایدار تعبیه می کنند و نیروی انسانی را برای محافظت از سرمایه های خود دخیل می کنند. پس از اینکه تعداد دوربین ها را مشخص کردید باید دستگاه ضبط موردنظر را نیز انتخاب کنید. از انواع مختلف این دوربین ها در مکان های مختلف استفاده می شود.

نحوه کابل کشی در این دوربین ها اما اندکی متفاوت است و به طور کل میتوان گفت که این نوع سیستم های مداربسته در سه گروه مهم تقسیم بندی خواهند شد. مشکلات دوربین مدار بسته را در حالت کلی می توان به دو دسته مشکلات سخت و نرم افزاری تقسیم بندی نمود. به طور کلی می توان گفت که حجم کابل کشی در دوربین های مداربسته آی پی از سایر سیستم ها کمتر است و به همین دلیل هم میتوان گفت که این دوربین ها بیش از سایرین مورد استفاده قرار میگیرند و نصب دوربین مداربسته آی پی نیز راحت تر است. در یک سیستم آنالوگ اینطور گفته می شود که برای هر دوربین باید دو کابل مجزا از DVR قرار داد تا بتوان محل نصب دوربین را مشخص کرد.

در موادی هم دیده می شود که برای بهینه سازی مصرف انرژی، از نزدیک ترین پریز برق میتوان کار کابل کشی و برق رسانی را انجام داد. یک دوربین مدار بسته تحت شبکه یا IP گزینه ایده آلی برای صاحبان مشاغل است که غالباً از سایت دورند و در حال حرکت نیستند. این دوربین ها را ایده آل ترین نوع دوربین مدار بسته می دانند که قابلیت های منحصر به فردی را برای کاربران ارائه می کند. دقت داشته باشید که قیمت دوربین های مداربسته و همچنین هزینه نصب آن ها از جمله نکات دیگر است. کابل های شبکه هم دارای انواع مختلفی هستند که از جمله آن ها میتوان به : Cat5 ، Cat5e ، Cat6 و … از جمله این موارد میتوان به تعداد و همچنین نوع دوربین ها اشاره کرد. سایر تجهیزات دیگری که در این زمینه موردنیاز هستند مانند کابل شبکه، سوئیچ و یا کانکتورها نیز باید با توجه به تعداد دوربین ها و نصب دوربین مداربسته در مکان مورد نظر انتخاب شوند. از نظر استاندارد اما اینطور گفته می شود که منبع تغذیه دوربین ها باید یک منبع مستقل باشد که برای سیستم ها و نصب دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد.

دوربین مداربسته ، یکی از دستگاه های پر فروش از خانواده سیستم های امنیتی و اجرایی جهت افزایش امنیت بیشتر در محیط های مسکونی ، اداری ، تجاری ، بانک ها ، اداره های دولتی و خصوصی ، کارخانه ها ، سوله ها ، انبارهای بزرگ و … پکیج دوربین وایرلس یکی از محبوب ترین پکیج ها در فروشگاه دی سی ای کالا به شمار می رود. در حال حاضر این مدل دوربین های بیسیم از پرطرفدارترین دوربین ها به شمار می روند. شما باید به محل قرار گرفتن دوربین ها، نوع و همچنین مدل آن ها دقت کنید. داخلی یا بیرونی: دوربینهایی که برای نصب در بیرون ساخته نشدهاند به سرعت با قرار گرفتن در معرض بارندگی و رطوبت خراب میشوند، بنابراین مطمئن شوید که درست انتخاب میکنید. معمولا جایی که دوربین را نصب می کنید بر اساس نیازتان می تواند تغییر کند چرا که افراد مختلف نیازهای حفاظتی مختلفی را در این زمینه خواهند داشت. اگر این نوع سوئیچ ها دارای قابلیت POE باشند، شما میتوانید با استفاده از همان یک کابل، شبکه وصل شده بین دوربین و همچنین سوئیچ را برای تغذیه دوربین ها مورد استفاده قرار دهید اما در صورتی که از سوئیچ های شبکه های معمولی استفاده شود حتما باید از دو کابل مجزا در این زمینه استفاده کنید.

همانطور که گفته شد WDR از ویژگی اسکن دوگانه بهره می برد که وابستگی به سنسور اصلی دوربین دارد اما DWDR از ویژگی تغییر در پیکسل های تصویر استفاده می کند که سبب می شود هر پیکسل تصویر بررسی شده و نوردهی لازم برای آن محاسبه شود. در این بخش در واقع تعدادروزهایی که شما نیاز به ضبط تصویر دارید و همچنین میزان هارد مورد نظر برای دستگاه ها انتخاب خواهد شد. همراه این دوربین های بی سیم یک دیسک فشرده یا همان CD ارسال می شود که باید این دیسک فشرده را برای نظارت تصویری و دسترسی به دوربین های مدار بسته بی سیم روی کامپیوتر خود نصب کرده و مراحل دسترسی دوربین های بی سیم را انجام دهید . امروزه استفاده از دوربین برای ایجاد امنیت بیشتر و نظارت بهتر بر اماکن مختلفی مانند ساختمان های مسکونی، فروشگاه ها و سازمان ها بسیار رایج شده است. اهمیت نصب دوربین مدار بسته در ساختمان ها به منظور نظارت امنیتی بر کسی پوشیده نیست. در بعضی از شرایط نظارت تصویری فقط در یک نقطه از صحنه اهمیت دارد و کل صحنه فیلمبرداری برای ما مهم نیست.

در واقع میتوان گفت که رزولوشن دوربین مدار بسته آنالوگ یک ششم تا یک بیستم رزولوشن انواع دوربین مدار بسته دیجیتال میباشد. امروزه بازارهای جهانی تمایل زیادی به دوربین های دیجیتال نشان داده است. بعضی از دوربینها تنها زمانی که متوجه حرکت میشوند اقدام به ضبط میکنند و با فیلم گرفتن تنها در زمانی که فردی در اتاق است به میزان زیادی در فضای نگهداری و انرژی صرفه جویی میکنند. بدنه این دوربین مقاومت زیادی در برابر شرایط بد آب و هوایی ندارد . دوربین PTZ بیرونی: این نوع دوربینها که میتوانند در محیطهای بیرونی و خارجی نصب شوند، توانایی تحمل شرایط سخت آب و هوایی و محیطی را دارند. به طور کل میتوان گفت که از دوربین های دام در محیط های بسته و سرپوشیده استفاده می شود و این دی حالی است که از دوربین های بولت در محیط های بیرون استفاده می کنند. به عبارت دیگر، کل سیستم سیم کشی باید به گونه توکار باشد و همچنین از درون لوله های مختلفی عبور کنند که این دوربین ها از بروز هرگونه آسیب به آن ها جلوگیری می کند. به طور کل شما سه انتخاب خواهید داشت که شامل موارد زیر هستند. با توجه به نقاطی که قصد دریافت و ضبط تصاویر از آن را دارید، باید نقاط قرارگیری دوربین های مداربسته را تعیین کنید.

سیستم تغذیه دوربین مداربسته بیسیم: سیستم برق و تغذیه دوربین مداربسته بی سیم را جویا شوید. وظیفه این کابل است که دوربین مداربسته را تغذیه کند و در واقع برق مورد نیاز آن را تامین خواهد کرد. تنها این که شما یک سیستم مداربسته را انتخاب کنید خیال شما را از پوشش های منطقه ای حفظ نخواهد کرد بلکه این نصب دوربین مداربسته است که نکات بسیاری را می طلبد و در نهایت می تواند امنیت ساختمان شما را برقرار کند. نصب دوربین مداربسته نکات بسیاری دارد و موارد متعددی در این زمینه وجود دارند که باید آن ها رعایت کنید. این کشوری است که قابل توجهترین دوربین برای نظارت در جهان نصب شده است. به طور مثال برای راه اندازی دوربین مدار بسته در فروشگاهها جهت نظارت رویصندوق، کاربرد دارد. دوربینهای تحت شبکه به گونهای طراحی شدند که امکان رصد کردن مکان مدنظر در فواصل دورتر را تنها با اتصال به اینترنت فراهم میآورند که برای استفاده از این ویژگی میتوان آدرس IP مدنظر خود را بر روی آن تنظیم نموده و به صورت آنلاین همزمان تصاویر را با موبایل یا رایانهی خود مشاهده نمود.

این نوع کابل از نوع RG59 ، RG6 ، RG11 و یا کابل های ۲٫۵C2V است و به طور کل میتوان اینطور گفت که در برخی موارد دیگر هم میتوان از کابل های شبکه برای انتقال تصویر دوربین های آنالوگ استفاده کرد. دوربین های کوچک معمولاً 30 فریم در ثانیه هستند که با توجه به اندازه آن شگفت آور است. به دلیل اینکه نیاز به نگهداری کمتر و قطعات متحرک کمتری دارند ارزانتر از دوربین های چرخشی هستند. دوربین خورشیدی جهت تامین برق مورد نیاز خود از یک پنل خورشیدی ، باتری داخلی برای ذخیره انرژی، وای فای برای انتقال تصویر و حافظه MicroSD برای ضبط تصاویر استفاده می کند.