انواع دوربین مدار بسته + کاربرد آنها

دوربین های مداربسته سیستم های نظارت تصویری هستند که کاربردهای بسیاری در جامعه امروزی که با رشد جمعیت روبرو هستیم، نیاز چشم گیری به امنیت پیدا کرده است. دوربین های مداربسته ای که در حال حاضر تولید و عرضه می شوند، از لحاظ کیفیت تصویر متفاوت هستند. می تواند شخصی / خصوصی و به صورت انفرادی استفاده شود. دوربین امنیتی آنالوگ در میان سایر دوربین های امنیتی ساختار ساده تری دارد و با استفاده از سیستم ضبط ویدیویی دیجیتال DVR ویدیو ها را ذخیره و در شبکه بارگذاری میکند ، از آنجایی که دوربین های مداربسته آنالوگ ویدیوها و تصاویر را در قالبی ضبط میکنند که با حافظه دیجیتال سازگاری ندارد بنابراین نیاز به دستگاه دیگری می باشد تا تصاویر ضبط شده را ذخیره کنند؛ که این وظیفه برعهده ی سیستم DVR است، این دستگاه فیلم های ویدیویی را از فرمت آنالوگ به دیجیتال تبدیل می کند . به عبارتی آنچه دوربین مداربسته دید در شب بیسیم را برای صاحبان خانه جذاب تر می کند این است که شما این آزادی را دارید که آنها را در هر کجا نصب کنید و این نوع از دوربین ها می توانند بدون محدودیت از محیط کار و منزل شمامحافظت کنند. از این تجهیزات در منازل، ویلاها، باغها، مجتمعهای مسکونی، فروشگاهها، مغازهها، دفاتر کار و کسب و کارهای کوچک و متوسط استفاده میشود.

بعد با یک کابل BNC دیگر ، بخش Output دستگاه DVR را به بخش Input مانیتور متصل کنیم. چگونه دوربین مداربسته را به گوشی وصل کنیم؟ پس از وصل BNC خواهید توانست تصویر دوربینها راببینید (البته اگر مراحل قبلی را به خوبی انجام داده باشید). نصب دوربین مداربسته آنالوگ به شکل تصویر بالا انجام می شود. نصب دوربین مداربسته مخفی بی سیم به علت اندازه کوچیک و نداشتن کابل بسیار آسان می باشد اما برای نصب دوربین های باسیم باید کابل آنرا به طور حرفه ای مخفی کنید تا مشخص نباشد. دوربین LPR یا همان پلاک خوان مایلسایت در دو نوع بولت و باکس طراحی و تولید می شود که هر کدام بسته به نوع کاربرد و فضای کاری مورد استفاده قرار می گیرند. سیستم نظارت تصویری و تجهیزات نظارتی کنترل ترافیک شهری و سامانه راداری ثبت سرعت غیر مجاز تخلفات رانندگی برای پایش تصویری و کنترل ترافیک و امنیت شهری با استفاده از سامانه ثبت تخلفات رانندگی، و دوربین های قدرتمند LPR پلاک خوان و راداری، محصولاتی ویژه از سیستم های دوربین مداربسته با کاربردهای خاص میباشند. در مجتمعهای مسکونی، ویلایی، تجاری، اداری، و تفریحی، کسب و کارهای بزرگ، صنایع بزرگ، مراکز عمومی و دولتی، فرودگاهها، بانکها، مراکز مترو، سامانههای کنترل ترافیک، اماکن نظامی و دفاعی، و سایر مراکز و اماکن با اهمیت بالا از انواع دوربین مداربسته حرفهای و صنعتی تحت شبکه آی پی استفاده میشود.

یکی از مهمترین نکاتی که خریداران و کاربران جهت انتخاب و خرید دوربین مدار بسته مد نظر قرار می دهند خرید دوربین مدار بسته ارزان و با کیفیت خواهد سایت ncctv بود. همانطور که در این مقاله مطرح شد دوربینهای یونی آرک قابلیتهای متفاوتی دارند، برخی از این قابلیتها عبارتند از: قابلیت فشرده سازی، مه زدایی خودکار، داشتن منوی تنظیمات، پوشش حریم خصوصی، تشخیص حرکت، کنترل نور در مقابل و پشت سوژه و… اکثر این نوع دوربین مداربسته بر روی یک مانیتور کوچک و به همراه کارت حافظه قابل نصب بر روی درب ضد سرقت میباشند و قابلیت عکاسی از شخص یا شی پشت درب و ذخیره سازی تصاویر بر روی کارت حافظه را فراهم می آورند. تشخیص به موقع رفتارهای ضد اجتماعی و همچنین نظارت و ضبط حوادث توسط دوربین های مدار بسته و امنیتی باعث می شود که فرد با خیال راحت و آسوده منزل و یا محل کار خود را ترک کند و در صورت بروز مشکل تصاویر ضبط شده را مجدداً مشاهده نماید و همچنین می تواند دوربین های خود را از راه دور به وسیله موبایل و یا سایر دستگاه های مجهز به اینترنت بررسی کند.

راه دوم نصب دوربین های مداربسته بدون DVR: خرید دوربین های مداربسته P2P که این نوع دوربین های مداربسته فقط نیاز به اتصال کابل شبکه و مودم می باشد، تصاویر ضبط شده در کارت حافظه دوربین مداربسته ذخیره می گردد، برای مشاهده تصاویر،نیاز به نصب دوربین مداربسته روی گوشی می باشد.از طریق گوشی خود میتوانید تصاویر را به صورت زنده در هرمکانی مشاهده نمایید.البته باید توجه کنید که وقتی تصاویر از طریق اینترنت یا مودم در بسر WAN قرار میگیرد از امینت آن کاسته می شود در خرید نوع دوربین مداربسته از مشاوره تخصصی فرادید بهره مند شوید. با توجه به امکان لنز خارجی برای دوربین های باکس و کیفیت تصویر مناسب تر آنها این دوربین ها معمولا در کابردهای تخصصی تر از دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرند. به این معنا که می توان در یک مجموعه هم زمان از دوربین های آنالوگ و AHD استفاده نمود و آنها را با همان کابل کواکسیل به دستگاه DVR AHD وصل کرد. این نوع دوربینها را میتوان به طور مخفیانه در مناطق محرمانه نصب کرد تا ویدیوهای مناسبی از نحوهی انجام یک سرقت یا جنایت را ضبط کنند. پس از نصب دوربین مداربسته سیم برق آن را به اداپتور وصل می کنیم.

معمولا از سیستم پردازش و مدیریت تصاویر استفاده می کند. این ویژگی ، دوربین ها را در چند دسته HD ، Full HD ، 4K قرار می دهد که افراد با توجه به نیاز خود که دوربین را در چه فضایی می خواهند ، هر کدام را انتخاب می کنند .مثلا در فضاهای بزرگ دوربین های با کیفیت بالا ، بهتر است استفاده شود تا چهره ی افراد به خوبی مشخص باشد. برای چند دهه استفاده از این تجهیزات تنها در انحصار سازمانهای دفاعی و دولتی و صنایع بزرگ قرار داشت، ولی به مرور زمان و با کاهش هزینه برپائی چنین سیستم هایی و در کنار نیازهای امنیتی و حفاظتی رو به فزون صنایع و تجارت های کوچک و منازل و ویلاها، استفاده از سیستم های امنیتی به امری بدیهی در تمامی صنایع و تجارت ها و حتی منازل و فروشگاه ها تبدیل شده است. ایمن نگه داشتن منازل و محل کار برای هر شخصی جزء اولویتهای اصلی محسوب میشود که نصب دوربین مداربسته می تواند به آنها برای رسیدن به این خواسته به میزان قابل توجهی کمک کند . با شروع قرن بیست و یکم استفاده از دوربین های امنیتی در میان صنایع کوچک تر، سازمان ها، ادارات، کارخانجات و فروشگاه ها بسیار رایج شد تا جایی که امروزه به دلایل امنیتی در سطوح مختلف جوامع (از سطح امنیت ملی گرفته تا امنیت شخصی)، استفاده از انواع دوربین نظارتی در هر نوع مکانی (از منازل و ویلاها و مدارس و دانشگاه ها گرفته تا خیابان ها و کوچه ها) امری پذیرفته شده و بدیهی شده است.

که یکی از راه مناسب و امن برای نصب دوربین های مداربسته بدون DVR می باشد. دارا بودن منوی Rapid Onvif برای مشاهده سریع تصاویر دوربین مدار بسته نصب شده در صفحه نمایشی مانیتورینگ دستگاه تستر . پس از اتصال کابل ها وقتی صفحه NVR بالا آمد برای نمایش تصاویر دوربین لازم است وارد منوی start شوید و از انجا به بخش تنظیمات بروید و از قسمت مدیریت دوربین ، دوربین مورد نظر خود را انتخاب کنید. بسته به اطلاعات و توانایی شما در زمینه تکنولوژی دوربین های مداربسته، پاسخ به این سوال متفاوت است، روند نصب دوربین مداربسته خیلی دشوار نیست اما اگر اطلاعات لازم در این زمینه را نداشته باشید بسیار برای شما چالش برانگیز خواهد بود. و نیازی به مودم نیست، این نوع دوربین های مداربسته از شبکه وای فای Wi-Fi داخلی برخوردار هستند و می توانید با وای فای گوشی به این دوربین های متصل شوید برای مشاهده تصاویر نیاز به نصب دوربین مداربسته روی گوشی می باشد.

اگر قصد خرید دوربین مدار بسته را دارید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. در ادامه این مطلب از ماهان نت، با 4 ویژگی اصلی در انتخاب یک سرویس اینترنت برای دوربین مداربسته، آشنا میشویم. در ادامه روش نصب هریک از این انواع دوربین مداربسته را توضیح می دهیم. برای نصب دوربین مداربسته روی گوشی ابتدا باید دستگاه DVR را به pc کامپیوتر متصل کنید که این اتصال میتواند از طریق کابل hdmi یا کابل VGA صورت گیرد. از آنجا که این سیستم به طور خاص برای ذخیره و کنترل دوربینهای مداربسته طراحی شده است استفاده از آن در مقابل نوع کارت کامپیوتر دی وی آر ترجیح داده شده و توصیه میگردد. با اینکه این وسیله از خیلی جهات به مانند دی وی آر است اما به واسطه دریافت دیتا در بستر شبکه امکاناتی را در اختیار کاربر قرار می دهد که به هیچ عنوان در توانایی سیستم های آنالوگ نیست. در ایران برندهای زیادی وجود دارند که با قیمت و کیفیتهای مختلف عرضه میشوند برخی از این برند های محبوب که رنج قیمتی و کیفتی متفاتی رو پوشش میدهند و بر حسب نیاز کاربر از دوربینهای مدار بسته اقتصادی تا دوربین های حرفه رو دارند مانند برند هایک ویژن (HIKVISION) و برند داهوا (DAHUA) و برای کاربرد های اداری و اپارتمانی انواع دوربین AHD وجود دارند.

تا کارشناسان ما بهترین محصول را به شما معرفی کنند. در این شرایط دوربینهای مداربسته میتوانند نقش مهمی را ایفا کنند. جنس بدنه این دستگاه در شرایط نامناسب آب و هوایی مقاوم نیست و در فضای بسته سازمان و اماکن مسکونی و تجاری استفاده میشوند. در خصوص دوربین های مداربسته باید تاکید داشت که یکی از ابزار نظارت بر فضاهای مختلف ادارات و سازمان ها نصب دوربین های مداربسته است و در این میان باید به حفظ حریم شخصی کارمندان و مراجعه کنندگان نیز توجه ویژه داشته باشیم. دوربینهای مدار بسته آنالوگ کیفیت تصویر متفاوتی دارند که میتوانید با توجه به نیاز خود برای نصب دوربین مداربسته نسبت به خرید دوربین آنالوگ با کیفیت مدنظر اقدام نمایید.

برای اماکن و کاربردهای گوناگون از انواع دوربین مداربسته با مشخصات، امکانات و کیفیتهای مختلف استفاده میشود. برای اماکن مختلف و کاربردهای گوناگون از انواع دوربین های مدار بسته با امکانات و کیفیتهای متفاوت استفاده میشود. دوربین های مداربسته IP دارای سیستمی با تکنولوژی پیشرفته ای نسبت به دوربین های مداربسته آنالوگ هستند،در این مدل دوربین تصاویر ویدیویی به صورت سیگنال دیجیتالی ضبط شده و مستقیما به دستگاه ضبط ارسال میشود. در این دوران بسیاری از تکنولوژی های پیشرفته امروزی در اثر رقابت های طرفین جنگ پایه گذاری شدند. دوران اولیه ظهور انواع دوربین حفاظتی (دوربین مدار بسته) همانند بسیاری از سیستم های پیشرفته و الکترونیکی دیگر به اواسط قرن بیستم و دوران جنگ جهانی دوم باز میگردد. به دلیل این که این نوع از دوربین های مداربسته همانند چشم های ماهی ها فضای زیادی را پوشش میدهند به دوربین های مداربسته فیش آی (Fisheye) معروف شده اند. دوربین های امنیتی (دوربین حفاظتی / دوربین نظارتی / دوربین امنیتی) نیز همانند سایر دستگاه ها و تجهیزات الکترونیکی مبتنی بر تکنولوژی های پیشرفته، سیر تکاملی بسیار سریعی را ظرف مدتی کوتاه پشت سر گذاشته است و از آینده ای رو به رشد برخوردار است. این پورت در پشت دستگاه NVRقرار گرفته است.

دستگاه DVR علاوه بر خروجی که به دوربین متصل میشود دارای خروجی دیگری است که وظیفه انتقال تصاویر از دوربین به نمایشگر را برعهده دارد در مرحله آخر این خروجی را توسط کابل به نمایشگر متصل کنید تا تصاویر ضبط شده دوربین بر روی نمایشگر پخش شود. در قدم آخر برای تلفن همراه خود نرم افزار Super livehd را نصب کرده، ID و پسورد را وارد برنامه کنید، به همین راحتی می توانید دوربین مداربسته خود را بر روی گوشی نصب کنید و در هر مکانی تصویر دوربین های خود را مشاهده کنید. بعد از انجام اتصالات نصب دوربین مداربسته در مرحله ی بعد باید نرم افزار حاوی اطلاعات راه اندازی دوربین مدار بسته را راه اندازی کنید و وارد پوشه ی IP TOOL شوید و از آنجا setup را انتخاب کرده و نرم افزار ip tool را بر روی pc نصب کنید. این پروژه با مقاومت برخی از ناظران حریم خصوصی روبرو شده است.سیستم های آنالوگ و دیجیتال کاملا متفاوت عمل می کنند اما شبکه های مدار بسته مدرن از نرم افزار و سخت افزار تبدیل برای تبدیل آنالوگ به دیجیتال استفاده می کنند. در این زورگیری خشن، دزدان که با مقاومت مرد جوان روبرو شدند چندین ضربه چاقو به او وارد کرده و دست و کتف او را زخمی کردند، اما مرد جوان کیفش را در اختیار دزدان قرار نداد.

شما باید بدانید که چه نوع سیستم امنیتی را می خواهید برای یک مکان راه اندازی کنید، زیرا بسته به اینکه سیستم دوربین مدار بسته سیمی یا بی سیم را انتخاب کنید، فرآیند نصب متفاوت خواهد بود. دوربین های مداربسته از نظر تکنولوژی به چند دسته تقسیم میشوند که با توجه به کارایی و تفاوت هایی که دارند نیازمند متخصص نصب دوربین مداربسته هستند. یک دوربین ای اچ دی در بدترین حالت می تواند تصاویری با کیفیت 720P ثبت و ضبط نماید در صورتی که حداکثر کیفیت دوربین های آنالوگ 960H می باشند بنابراین عمده تفاوت این دوربین ها با نوع آنالوگ در کیفیت تصویر آنها است. هر نوع کاربری، دوربین مدار بسته ای مخصوص به خود دارد و با توجه به نوع نیاز باید دوربینی متناسب را تهیه کرد. از جمله علت های دیگر تهیه این محصول، جلوگیری از دزدی است. دوربین مدار بسته از نظر شکل ظاهری به دسته های دوربین دام، بولت، صنعتی، مینیاتوری و.. این تجهیزات، از سیستم آنالوگ، اچ دی و یا تحت شبکه برخوردارند و در انواع ارزان قیمت خانگی، گرانقیمت صنعتی، و یا حرفهای با قابلیتهای ویژه در بازار عرضه میشوند.

فروشگاه اینترنتی پاساک ارائه دهنده کلیه خدمات بازرگانی (خرید و فروش و واردات) و همچنین خدمات طراحی و نصب و اجرا و همچنین پشتیبانی انواع دوربین امنیتی و حفاظتی از دوربین IP گرفته تا دوربین آنالوگ و از دوربین بولت گرفته تا اسپید دام، برای کلیه ادارات، سازمان ها، ارگان ها و شرکت های دولتی و خصوصی میباشد. خدمات بازرگانی دوربین امنیتی و تجهیزات نظارتی پاساک شامل واردات دوربین نظارتی ، پخش عمده دوربین حفاظتی ، فروش عمده دوربین امنیتی و ارائه قیمت انواع دوربین مداربسته ، فروش دوربین حفاظتی با نازلترین قیمت به مشتریان نهائی دوربین امنیتی، ارائه لیست قیمت دوربین حفاظتی برای همکاران و نمایندگان در سراسر کشور، و ارائه نمایندگی دوربین های نظارتی در سراسر کشور میباشد. دوربین و دستگاه و کلیه تجهیزات و سیستم های ارائه شده توسط گروه پاساک دارای تائیدیههای بین المللی و همچنین تائیدیههای ارگان های امنیتی، انتظاماتی و حراستی کشور میباشند. ارائه و معرفی انواع دوربین های امنیتی و دوربین های حفاظتی همراه با فروش انواع دوربین های نظارتی در سراسر کشور در اسرع وقت و با نارلترین قیمت از جمله خدمات ارائه شده توسط فروشگاه اینترنتی پاساک میباشند. در ادامه انواع دوربین مدار بسته را معرفی کرده و مزیت ها و معایب هر یک را بررسی می کنیم تا بتوانید مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید و برای نصب و راه اندازی آنها اقدام نمایید.