انواع دوربین ها و روش نصب دوربین مداربسته (+ مزایا و معایب)

سری که به یکی از این دو دستگاه متصل می شود، با توجه به خروجی موجود روی این دو دستگاه، می تواند USB و HDMI باشد. ابتدا این نکته را یادآور می شویم که دوربین مداربسته به دو صورت آنالوگ HD و تحت شبکه و یا IP تولید می شوند. دوربین مداربسته پک کامل بایک سال گارانتی نصب و راه اندازی برنامه ریزی و آموزش مشاوره و بازدید رایگان کابل کشی و داکت کشی حرفه ای لوازم جانبی و ملزومات فروش و نصب ضبط مکالمات ، محاسبه گر ، CRM کابل RS232 مخصوص مراکز سانترال ارسال تجهیزات و انجام کلیه خدمات در تمام نقاط کشور. در غیر این صورت ضبط انجام نمی شود و از حجم هارد دیسک استفاده نخواهد شد. هارد دیسک یکی دیگر از تجهیزات ضروری دوربین مداربسته است. این دوربین ها برای جاهایی که امکان سیم کشی وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد . مزایای دوربین آی پی در کیفیت بالا، سیم کشی راحتتر و انتقال برق دوربین به وسیله کابل شبکه است. تصویر چگونه در چیپست تصویر دوربین مدار بسته ساخته می شود؟ اما یک سری از اجزای این دوربین ها با دوربین های مدار بسته آنالوگ و WebCamها تفاوت دارد.

اما فقط کاربردهای دوربین مداربسته به سیستم های حفاظتی محدود نبوده و از آن فراتر می رود. این دوربین ها قابلیت چرخش ندارند و فقط میتوانند از یک نقطه ثابت فیلم میگیرند. ممکن است که در حالی که دوربین در حال فیلمبرداری از سمت دیگری است، در سمت مقابل اتفاقی رخ دهد یا فرد مزاحمی وارد شود و دوربین نمیتواند از آن فیلمی بگیرد چون تا مستقیما رو به آن صحنه نباشد، به خاطر دید محدودش توانایی فیلمبرداری از آن را نخواهد داشت. برای دریافت لیست قیمت محصولات برایتون میتوانید وارد صفحه درخواست لیست قیمت محصولات داتیس شوید و درخواست خود را ارسال نمایید تا لیست قیمت دوربین مدار بسته برایتون را دریافت نمایید. شما برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید صفحه برند دوربین شیائومی را دنبال کنید . مدت زمان ضبط تصاویر کاملا به خود شما و درخواست شما بستگی دارد، بنابراین نمی توان یک هارد ثابت را برای پکیج ها در نظر گرفت و می بایستی آن را جداگانه تهیه کنید. در واقع به غیر از دستگاه مرکزی ضبط یا نمایش، هیچ دستگاه و یا فرد دیگری توانایی مشاهده و یا ضبط تصاویر را نخواهد داشت و به همین دلیل یک مدار بسته بین دوربین و نمایشگر تشکیل میشود.

دوربین هایی که در یک مکان و موقعیت به صورت ثابت و بدون حرکت نصب می شوند. دوربین های صنعتی در انواع با قاب (برای استفاده در محیط های باز مانند اتصال به دیوار خارجی ساختمان) یا بدون قاب (برای مکان های سرپوشیده) موجود هستند. با اینکه عبارت PTZ نمایش دهنده نوعی از سخت افزار دوربین است، ePTZ به یک ویژگی نرم افزاری اشاره میکند. جزئیاتشان نمایش دهند. از این دوربین ها معمولا برای مشاهده محیط های پهناور استفاده می شود. این تنوع بسیار دوربین های موجود به افراد کمک می کند تا با در نظر گرفتن ویژگی های هر مدل بر اساس نیاز خود بتوانند دوربین مناسب آن کاربرد را تهیه کنند.

دوربین مداربسته از طریق این قابلیت می تواند چهره های افراد را تشخیص و با داده های خود مقایسه کند و خروجی های مختلف را به کاربر ارائه دهد. دوربین های مداربسته اپتینا از نظر نوع حسگر تصویری، تکنولوژی، نحوه اتصال (کابل یا اینترنت) و … سازمانهای دولتی قدیمی تر و بانک ها از مشتریان اصلی این مدل دوربین ها بوده اند. یکی دیگر از مسائلی که در دوربینهای مداربسته، باعث افزایش امنیت و کیفیت شبکه میشود، طراحی مکان قرار گیری دوربینها است، به طوری که با طراحی درست، میتوان منطقه را به صورت حداکثری پوشش داد و آن را زیر نظر قرار داد. همان طور که از نامشان مشخص است این دوربین ها در مکان هایی که امکان سیم کشی وجو داشته باشد کاربرد دارند و کیفیت تصاویر در این دوربین ها بیشتر ازدوربین های وایرلس است. این دوربین ها از لحاظ نوع لنز یا امواجی که به کار می برند و …

نیاز به خدمات دوربین مداربسته دارید ؟ دوربین چشم ماهی یا دوربین fish eye یکی دیگر از انواع دوربین مداربسته هستند. دوربین مداربسته دام قابلیت چرخش دارد به طوری که فضای اطراف اتاق را کامل پوشش دهد. امروزه حتی دوربین مداربسته شبکه با روزلیشن ۶۱ و ۷۵ مگاپیکسل نیز وجود دارد. علت این محبوبیت، عدم نیاز به کابل کشی و نصب آسان این گونه دوربین هاست که نیاز به تجربه و مهارت خاصی ندارد. شرکت داتیس در تمام مراحل از قبیل مشاوره، آموزش و خدمات پس از فروش camera و مانیتور صنعتی با شما همراه است تا بتوانید با اطمینان خاطر یک خرید امن را تجربه نمایید. ضمن این که ارتباط بی سیم دیجیتال و تحت شبکه بدون افت کیفیت تصویر و صداست و امواج نویز بر کیفیت تصویر بی تاثیر است. این نوع دوربین های مداربسته به صورت بی سیم تصاویر را منتقل می کنند و برای نصب آن ها نیاز به سیم کشی نخواهید داشت.

همانطور که در ابتدای این مطلب گفتیم، کنترل از راه دور یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از اینترنت دوربینهای مداربسته است. از نظر تکنولوژی میتوانید یک لیست کامل از دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP برایتون و دوربین مداربسته آنالوگ یا HD را با مراجعه به لینک مربوطه مشاهده نمایید. دوربین مداربسته دیجیتال که به آن دوربین مداربسته شبکه نیز گفته می شود دارای تکنولوژی جدیدتری است. به مشاوره برای خرید دوربین مداربسته نیاز دارم چکار کنم؟ اگر قصد خرید دوربین مدار بسته برایتون به صورت عمده را دارید، میتوانید مشخصات فنی محصولات را در صفحه محصولات سایت داتیس مشاهده نمایید. مانیتور را به DVR/NVR متصل کرده و روشن کنید. دوربین های اسپید دام تحت شبکه بر خلاف نسخه های قدیمی آنالوگ نیازی به کابل های انتقال سیگنال ندارند و تنها با استفاده از همان کابل شبکه متصل شده به دستگاه NVR می توان جهت فیلم برداری دوربین اسپید دام را تغییر داد.

قیمت پک های دوربین مداربسته بر اساس تعداد ، برند ، نوع لنز و برد های داخلی محاسبه می گردد. دوربین مدار بسته اِچ دی سی وی آی HD-CVI (مخفف High Definition Composite Video Interface و به معنی رابط گرافیکی کاموزیت با کیفیت بالا) برای اولین بار توسط کمپانی داهوا (Dahua) معرفی شد و توانست در بستر آنالوگ (کابل کواکسیال) کیفیت به مراتب بالاتر و مسافت طولانی تری (حدود ۵۰۰ متر بر بستر کابل) را ارائه دهد. کیفیت تصویر این دوربین ها بالاتر از دوربین های مداربسته بی سیم می باشد و . هرچه شماره لنز بالاتر می شود فاصله دورتری را می توان با دوربین مشاهده کرد و .

متناسب با کیفیتی که ارائه می دهند، می توانید تفاوت قیمت آن ها را مشاهده کنید. در اولین قدم باید درخواست نمایندگی خود را در صفحه درخواست نمایندگی داتیس ارسال نمایید و در صورت احراز شرایط و واجد شرایط بودن و توافقاتی که صورت میگیرد، اعطای نمایندگی محصولات برایتون انجام میشود. ماکزیمم رزولوشن که توسط سیستم های NTSC یا PAL در این سیستم ها صورت میگیرد، 0.3 مگا پیکسل است. در صورتی که شرکت داتیس با ایجاد یک سرور داخلی از این محدودیت عبور نموده است و در زمینه انتقال تصویر داخلی دوربین مداربسته یا P2P بهترین راهحل را با هزینه بسیار پایین و بدون هیچگونه قطعی و با کیفیت بالا به کاربران خود ارائه داده است. یکی از مهمترین و کاربردیترین قابلیت دوربین مدارهای بسته، کنترل کردن آنها از طریق موبایل و کامپیوتر است. اطلاعات نیز درون کامپیوتر ذخیره میشود. درون این دوربین ها فرستنده و گیرنده وجود دارد وبرای فعالیت نیاز به باتری یا آداپتور دارند. بهتر است رمزی که برای دوربین خود قرار می دهید کمی سخت باشد تا به آسانی حک نشود.

نصب ساده و راه اندازی دوربین بدون نیاز به تخصص ویژه، آن را به یک گزینه مناسب برای کاربر تبدیل کرده است. نوع لنز دوربین M12 و از نوع ثابت است که فاصله های کانونی ۲.۸ / ۳.۶ / ۶ میلیمتری وجود دارد. اطلاعات همچنان به صورت آنالوگ انتقال پیدا می کند اما نوع کد گذاری آن ها متفاوت است و می توان با حجم بیشتری انتقال اطلاعات را انجام داد. زیرا نیاز به طراحی مسیر سیم کشی دوربین مداربسته، داکتکشی، کابل کشی دوربین مدار بسته و تجهیزات جانبی بیشتری است. دوربین مخفی در واقع به دوربین هایی گفته می شود که بطور عمومی به خاطر پوشش و ظاهر آنها ، از دید عموم استتار شده اند و فقط شما می دانید که این وسیله یا ابزار یک دوربین مخفی می باشد.

این مرکز جهت رفاه حال مشتریان اقدام به تهیه پکیج AHD و پکیج وایرلس نیز نموده است. فروشگاه دی سی ای کالا برای این گروه پکیج های متنوعی از دوربین مداربسته ارائه نموده است. در شرکت پویش رایان داتیس این شرایط برای شما فراهم است که به عنوان همکار و نماینده داتیس در سراسر ایران مشغول به فعالیت و فروش دوربین مداربسته شوید. دوربین دام بهترین دوربین مداربسته برای استفاده در منازل می باشد زیرا در صورت نصب در زاویه و ارتفاع مناسب، تصاویری بدون نقطه کور در اختیار شما می گذارد و هم با ابعاد کوچکی که دارد توجه کمی را به خود جلب می کند. داهوا XVR5108HS-I3 قابلیت پشتیبانی از دوربین های IP، CVI ، AHD ، TVI ، CVBS را دارا است و علاوه بر چهار دوربین مداربسته بر بستر کابل کواکسیال , دستگاه XVR می توان 12 دوربین IP نیز پشتیبانی کند.دستگاه داهوا XVR5108HS-I3 قابلیت پشتیبانی از دوربین های مدار بسته چرخشی PTZ را دارد.

ما در این جا به اختصار از جهات گوناگون به بررسی دوربین های مدار بسته، انواع آن ها و ویژگی های هر یک از آن ها می پردازیم. در این مقاله به بررسی دوربین های مداربسته تحت شبکه هوشمند پرداخته شده و اطلاعاتی در مورد تمامی این آپشن های هوشمند به نظرخوانندگان خواهد رسید. نصب دوربین مداربسته کاربردهایی مانند کاربردهای پلیسی، نظامی، فضایی، صنعتی، کنترل ترافیک، ارتباطات ویدیویی، و تصویر برداری نامحسوس دارد. دوربین مداربسته همانطور که در کتاب سیستم های دوربین مداربسته ۱ گفتم ، لنز فیکس داره و لنز وری فوکال یا موتورایز. DVR/NVR را به انتهای دیگر کابل دوربین وصل کنید. در مکان هایی که سقف کاذب وجود دارند نیز می توان کابل را از بالای پنل های سقف کاذب کابل کشی نمایند. این دوربین ها قابلیت متصل شدن به موبایل را دارند و از این دسته از دوربین های کوچک ، برای ماشین نیز می توان استفاده کرد. توجه داشته باشید که در بعضی از دوربین ها به جای منبع تغذیه DC از آداپتور استفاده می شود. این دوربین های مداربسته به علت ابعاد قابل توجه ای که دارند کاملا نامحسوس به عنوان یک سیستم مداربسته پیشرفته نیز می توانند ایفای نقش کنند. یکی از دوربینها ایراد کارخانه ای داشت وقتی به دست ما رسید، ولی هماهنگ کردیم و ظرف 48 ساعت یه دوربین جدید برامون ارسال شد.

در این پکیج هم مانند مجموعه قبلی از دوربین هایی با تکنولوژی HDCVI استفاده شده است؛ با این تفاوت که بدنه دوربین سایت ncctv ها فلزی است. رزولوشن بالا و دستگاه ضبط کننده ویژه خود برند، از دیگر ویژگی های این مجموعه به شمار می رود. بزرگترین حُسن استفاده از تکنولوژی AHD را می توان تنوع زیاد برند، کیفیت بالای دوربین و همچنین نصب ساده دوربین ها ذکر نمود. شرکت داتیس برای اولین بار سیستم انتقال تصویر دوربین مداربسته خود را از طریق ایجاد یک سرور داخلی راهاندازی نمود تا بتواند از بروز خیلی از مشکلات جلوگیری نماید. تا به این جا مختصری از مهمترین آپشن های هوشمندی که در دوربین های مداربسته هوشمند videopark وجود دارد توضیح داده شد. در این دوربین ها یک موتور قرار دارد که باعث می شود دوربین در جای ثابت خود به وسیله ی یک ناظر کنترل کننده و یا به صورت اتوماتیک در زمان های مشخصی چرخش کند تا با چرخش در جهات مختلف بتواند محدوده ی وسیع تری را زیر نظر بگیرد و از قسمت های مختلف فیلم برداری کند. لنز این دوربین ها به قدری قوی است که می تواند تصاویر از فاصله 35 تا 40 فوتی ضبط کند.