تمام اصطلاحات دوربین مداربسته را بشناسید

دوربین مداربسته آنالوگ با قیمت بسیار پایینتر از دوربین تحت شبکه عرضه میشوند و شما با هزینه بسیار مقرون به صرفه میتوانید تجهیزات نظارت تصویری را در محیط خود مستقر سازید. توجه کنید که یکی از قوانین نصب دوربین مداربسته در مشاعات آپارتمان این است که تنها با اجازه ساکنان و تصویب هیئت مدیره ساختمان ، نصب دوربین مداربسته امکانپذیر است و افراد بدون تصویب هیئت مدیره نمیتوانند اقدام به نصب دوربین مداربسته کنند. همونطور که از نام دوربینهای ثابت پیداست، این دوربینها در نقطهای مشخص قرار گرفته و یک زاویه دید ثابت رو در اختیار کاربر قرار میدن. اگر انواع دوربین مداربسته در مکانهایی به کار میرود که باید تصاویر بهصورت 24 ساعته و باکیفیت عالی ضبط شود؛ حتما از دوربینهای مداربسته دید در شب استفاده میشود که قابلیت ضبط تصاویر را بهصورت رنگی دارند. در Data Sheet دوربین ها گستره دمایی مورد نیاز دوربین برای عملکرد مطلوب قابل مشاهده است. دوربین مداربسته یک سیستم امنیتی است که برای بیشتر کسب و کار ها ضروری به حساب می آید.

در سویی دیگر اگر می خواهید دوربین مخفی نصب کنید باید از دوربین های کوچک تر استفاده کنید و محل نصب را به گونه ای انتخاب کنید تا دوربین جلوی دید افراد نباشد. دوربین های مدار بسته در نوع ها و ویژگی های مختلف ، تنظیمات متفاوتی نیز دارند. این سناریوها عبارتاند از مؤسسات در مقیاس بزرگ، هتلها، استراحتگاهها، پیادهروها، حیاطهای جلو و عقب (وجود گل و درخت زیاد). به همین خاطر استفاده از دوربین مداربسته ای که بتواند علاوه بر اقتصادی بودن نیاز کاربر را برطرف کند اهمیت زیادی دارد. اولین بار ارتش آلمان برای نظارت بر روند پرتاب موشکهای خود از دوربین مداربسته استفاده کرد. محل ذخیرهٔ تصاویر: تصاویر ثبت شده توسط دوربینهای مداربستهٔ آنالوگ معمولاً در یک نوار یا کاست ذخیرهسازی میشوند اما تصاویر ثبت شده توسط دوربینهای دیجیتال بسته به نوع دوربین میتواند بر روی هارد دستگاه، کارتهای حافظه، لوح فشرده یا فضای ابری (Cloud) ذخیره شوند. قانون کلی این است که هرچه چراغ های IR بیشتر باشند ، در شرایط کم نور روشنایی بیشتری خواهید داشت. دوربین ها با توجه به کاربردشان در اندازه های مختلفی وجود دارند. در این حالت قطعا کیفیت تصویر دوربین مداربسته در برخی خیلی قوی تر از دوربین تولید شده با همان سنسور و پردازنده ی دیگر می باشد؛ تصور کنید که در این حالت در زمان خرید، فروشنده به شما قیمت دوربینی را می دهد که به ادعای او سنسور بکار رفته شده در آن مثلا سونی ۳۲۳ است ولی با قیمتی بسیار متفاوت تر از قیمت واقعی آن و عرف بازار.

دوربینهای مداربستهی دید در شب یا همون دوربین IR به شما این امکان رو میده تا بتونید در تاریکی و با کیفیت مطلوب تصاویر رو ضبط کنید. این مورد میتواند امکان دسترسی به تصاویر را برای هر کسی که در محدوده فرکانس امواج آنالوگ قرار دارد، فراهم کند. وجود مادون قرمز قابلیت دید در محیطهای بسیار تاریک رو فراهم میکنه. رمزگذارهای ویدئویی امکان انتقال سیستم های دوربین مداربسته آنالوگ به برخی از سیستم های شبکه را فراهم می کند و کاربران را قادر می سازد از سخت افزار ارزان تر و ویژگی های مدرن استفاده کنند. وربین های مداربسته دیگری که میخواهیم مورد بررسی قرار دهیم دوربین های مداربسته دید در شب هستند که از LED مادون قرمز بهره میبرند که باعث دید مناسب در فضاهای باز و کم نور میشود. برند بوش در زمینه دوربین مداربسته در سال 2001 و با نام Bosch Security آغاز به فعالیت نمود. تاریخچهی استفاده از اولین دوربین مداربسته به سال 1942 برمیگرده. شرکت داهوا بیش از 15 سال گذشته در زمینه توسعه و فناوری های امنیتی همت گماشته است و به طور کامل در تحقیقات و طراحی تکنولوژی تجهیزات نظارتی بهترین نتایج را بدست آورده و هم در زمینه ی سخت افزار و هم نرم افزار بهترین تجربه را برای مشتریان خود به ارمغان آورده است .

از مزیتهای دوربینهای آنالوگ میشه به قیمت کم، کوچیک بودن و نصب آسان اشاره کرد. نصب و استفاده آسان از آن از دیگر مزایای دوربین لامپی VSONIC می باشد. نصب و راه اندازی: دوربین های آنالوگ نسبت به دوربین های تحت شبکه نصب ساده تری دارند. چرا که دوربین های خانگی دارای ساختار ساده تری بوده و معمولا نیاز به تکنولوژی های قوی و گران ندارند. اما باز هم نمی توان این موضوع را یک اصل کلی دانست و هزینه خرید دوربین های مدار بسته را دلیلی برای وجود یا عدم وجود کیفیت دوربین به شمار آورد. البته قابل ذکر است که این پوشش ها باعث مخفی شدن دوربین نمی شوند. در این حالت نیز بازدهی دوربین ها کاهش می یابد و در صورتی که این مشکل رفع شود، نمی توان از تصاویر بدست آمده استفاده نمود. دوربین مینیاتوری یا mini camera از دوربین­های کوچک و متداولِ موجود در بازار است. امکان تنظیم فوکوس را دارد و و معمولا از چهار تا عدسی تشکیل شده است. برخی از این دوربینها تا فواصل 250 متری رو به راحتی نشون میدن. نکته مهم اینجاست که با توجه به محل کاربرد دوربین­ها و انتظاری که از آن داریم، بهترین را انتخاب کنیم. این دوربین­ها برای نصب بر روی سقف طراحی شده­اند و در شکل­های فانتزی و متنوعی در بازار موجود هستند.

امیدواریم که در انتخاب مناسبترین دوربین متناسب با نیاز خود به شما کمک کرده باشیم. با این روش شما می توانید دوربین مداربسته هایک ویژن را به کمک یک فناوری کاملا جدید به صورت تحت شبکه استفاده کنید. با کمک این نوع دوربین ها، امکان ضبط و مشاهده در زمان وقوع اتفاقات ممکن است. قابلیت تسهیم کردن یا مالتی پلکسینگ یکی دیگر از پیشرفتهای چشمگیر تاریخ دوربینهای مداربسته بود که در دهه 90 میلادی رخ داد. دوربینهای مداربسته ثابت برای نظارت هر روزه روی یک مکان ثابت مناسب هستند. بعد از پردازش، دیتا فشردهسازی شده و روی شبکه ارسال میشه. برای مثال اگر از دوربین مداربسته در بیرون ساختمان استفاده می کنید بهتر است از دوربین بزرگ استفاده کنید تا علاوه بر تصویر برداری با کیفیت به لحاظ روانی، سارقان را از منطقه دور کند. شما می تواند تصاویر زنده و یا ضبط شده دوربین را از راه دور مشاهده کنید، بنابر این نیاز نیست در محل نصب دوربین حضور داشته باشید.

ضمنا قابل ذکر است که دوربین مداربسته بولت قابلیت دید در شب را با بهره گیری از مادون قرمز دارد و میتواند در شرایطی با نور بسیار کم نیز به خوبی تصویر برداری کند. یکی از مهم ترین تفاوت هایی که بین این دو نوع دوربین وجود دارد، تفاوت در قیمت آن ها می باشد. دوربین مدار بسته داهوا با نام تجاری Dahua یکی از انواع خوش قیمت و اقتصادی دوربین مداربسته شرکت داهوا است. برای انتقال تصویر شما باید حتما از اپلیکیشن های مخصوص دوربین مدار بسته برای انتقال تصویر استفاده کرده و آن ها را بر روی گوشی موبایل یا لپتاپ نصب کنید .

بهطور مثال، اگر در میانهی راه دیواری بتنی قرار داشته باشه ممکنه اختلالاتی در ارتباط سایت ncctv شما بهوجود بیاد. دوربینهای مداربستهی سیمی در مقایسه با دوربینهای بیسیم امنتر هستن چرا که امکان هک شدن و شنود اطلاعات در میانهی راه وجود نداره. دوربینهای متحرک و ثابتی که در بخش قبل نام بردیم، به 4 صورت دام، اسپید دام، جعبهای و بولت موجودن. دوربینهای آنالوگ HD به 4 نوع HD-CVI ،AHD ،HD-SDI و HD-TVI تقسیم میشن. با توجه به ویژگیهای گسترده و تکنولوژیهایی که در این دوربینها در حال استفاده است، هر روزه شاهد افزایش کیفیت تصاویر ضبط شده در محیط های تاریک هستیم. یکی از بزرگترین مزیتهای این نوع دوربین، جابهجایی آسان اونهاست که باعث شده در مقابل دوربینهای سیمی برگ برنده رو داشته باشن.

دوربین مداربسته متحرک یا PTZ دوربینیه که میتونید اون رو در محورهای افقی و عمودی بهصورت دستی یا اتوماتیک حرکت بدید یا روی تصویر زوم کنید. فقط دوربین را وصل کرده یا آن را روی دیوار نصب کنید ، برنامه را دانلود کرده و آن را به Wi-Fi اضافه می کنیم. جهت تامین امنیت و جلوگیری از حملات هکرها، سرویس هایی رایگان تحت عنوان CCTV DDNS به دوربین مداربسته اضافه می شود که از طریق اینترنت و آدرس IP پویا مشاهده تصاویر از راه دور را امکان پذیر می کند. از مهمترین قابلیت دوربین های مدار بسته گردان ، تعریف کردن و اضافه کردن پریست برای دوربین است. برای استفاده از دوربین های IP، باید از Cat 6 و… اکثر این نوع از دوربین های مداربسته ، لنز هایی با فاصله کانونی 3.6 یا 4 میلیمتر دارند. ین را در نظر داشته باشید در محیط کسب و کار یکی از ارکان مهم ، امنیت است که دوربین های مدار بسته در این زمینه کمک به سزایی کرده اند.

البته در سال های گذشته تکنولوژی های جدید تر هنوز وارد بازار نشده بودند و استفاده از دوربین های مداربسته آنالوگ نوعی اجبار به حساب می رفت. 1920 رو دارن. با توجه به اختلاف قیمت کم و کیفیت بالای دوربینهای مداربسته آنالوگ HD در مقایسه با دوربینهای معمولی، این دوربینها گزینهی مناسبی برای کاربران خانگی و تجاری به حساب میاد. تنظیمات بالایی که در این بخش است، باعث می شود تا قابلیت رسیدن نور به سنسور تنظیم شود و وضوح تصاویر بالا برود. آشکار سازی تصویر: در این نوع از تکنولوژی در بخش زیرین طیف نوری مادون قرمز ، نور کمی جمع شده است و به صورتی تقویت شده که میتوانیم آن را مشاهده کنیم. به بخش های از این دوربین مداربسته که امکان زوم ، چرخش و گردش را فراهم میکنند اسپید دام میگویند. در این مقاله کارکرد ها ، ویژگی ها و انواع دوربین های مدار بسته مورد بررسی قرار میگیرد. از لحاظ قیمتی، قیمت دوربین مدار بسته دید در شب نسبت به دوربین معمولی کمی بالاتر است. این نوع دوربینها با توجه به برخورداری از حداکثر پهنای باند و سرعت، ارتباطی با حداکثر پایداری و بدون وقفه ارائه میدن.

اگرچه این دوربینها ثابت هستند اما میشه در برخی مدلها (دوربینهای جعبه ای) لنز اونها و تعویض کرد و زاویهی پوشش دوربین رو تغییر داد. اما علاوه بر این موضوع، امکان کنترل از راه دور و امنیت بالای دوربین و همچنین استفاده بهینه از کابلهای مورد استفاده از دیگر مزایایی است که توانسته دوربینهای تحت شبکه را به عنوان بهترین محصولات امنیتی به جهان معرفی نماید. این پوشش ، دوربین را از برف و باران، یخ بندان ، گرد وغبار ، تگرگ و … در این دسته می توانید از پکیج 2 تا 16 دوربین مداربسته داهوا را مشاهده کنید. زاویهی دید محدود در دوربین باکس سبب میشه از این نقاط کور در جهت اهداف خراب کارانه استفاده بشه. با وجود این سوئیچ، میتونید بهصورت آنلاین و از طریق اینترنت، محل کار و زندگی خودتون رو مشاهده کنید. این سری از دوربین ها، اینترنت خود را از طریق سیم کارت تامین می کنند و بر مبنای تکنولوژی ۳G و ۴G کار می کنند، عملکرد آن ها به این صورت است که اگر در هنگام رخ داد وقایع آنتن و اینترنت قطع شوند، پس از وصل اینترنت می توانند کلیه رخ دادهای زمان قطع اینترنت، از طریق اینترنت سیم کارت به نرم افزار انتقال تصویر ارسال کنند.

کاربران می توانند با توجه به نیاز امنیتی و محل نصب آنها، اندازه های مختلف دوربین ها را انتخاب کنند. به همین جهت در مقایسه با دیگر دوربینهای مداربسته کیفیت پایینتری دارن. از این دوربین ها بیشتر در مواقعی استفاده می شود که نیاز است که فرد تصاویر دوربین مداربسته را همزمان نظارت کند. Honeywell یکی از بهترین برندهای دوربین مداربسته در جهان در لیست است. برندهای مختلف سراسر دنیا مانند CP Plus، Hik Vision، MX، VibeX، Godrej، و 360 به خوبی در این حوزه جا افتاده اند و محصولات مناسبی ارائه کرده اند که علاوه بر کیفیت از قیمت اقتصادی نیز برخوردارند. در مقابل دوربین هایی نیز در بازار وجود دارند که از مواد نا مرغوب ساخته شده اند که به دلیل عمر کوتاهی که دارند به صرفه نیستند.

هم چنین یکی از نکات مهم نصب صحیح دوربین مداربسته است و حتما باید دوربین ها در زوایای مناسب نصب شوند تا نقطه ی کوری باقی نماند . این شرکت در سال ۲۰۰۱ در هانگژو چین تأسیس، و به سرعت تبدیل به یکی از پیشتازان صنعت نظارت تصویری جهان گردید. نیز در این امر بسیار مهم هستند. به عنوان مثال یک دوربین فیش آی 4K میتواند طوری پیکربندی شود که بتواند اندازه همان دوربین PTZ پوشش دهی ایجاد نماید و اجازه زوم دیجیتال با رزولوشن بالا را نیز بدون ریسک جایگیری اشتباه دوربین میدهد. دستمزد نصب دوربین مداربسته در تعرفه مربوط به هر سال مشخص شده است و بهتر است قبل از تماس با نصاب دوربین مدار بسته از نرخ دستمزد اطلاعات لازم را به دست بیاوریم. LEDهای مادون قرمز امکان ضبط واضح را حتی در محیطهای سیاه و سفید نیز دارند. هر چند که دوربین های بولت قابلیت نصب روی سقف را نیز دارند. دوربین دید در شب توسط LED های مادون قرمز در طول شب، نور مناسب برای تصویر برداری را در اختیار خواهد داشت.