دوربین مداربسته چیست؟

1. بسیار قابل رویت است ، از این رو به عنوان یک عامل بازدارنده عمل می کند. این دوربینها برای اهداف داخلی و تجاری بسیار ایده آل هستند، و شما میتوانید از راه دور خانه یا اداره را کنترل و نظارت کنید. همچنین تصاویری با کیفیت بالا را در اختیار شما قرار میدهد. در داخل ساختمان، موانعی همانند دیوارها، درها و اثاثیه، برد دوربین ها را کاهش می دهند. مدل های مادون قرمز نسبت به دوربین های روز / شب گران تر هستند و معمولا افرادی که این گزینه را انتخاب می کنند این موضوع را قبول دارند زیرا ضبط شب برای امنیت شغلی آنها بسیار مهم است. با دوربینهای مداربسته، میتوانیم امنیت را بیش از پیش برای محل کار و منزل خود به ارمغان بیاوریم. در ابتدای سال 2015 فناوری جدیدی به نام آنالوگ با وضوح بالا (AHD CCTV) معرفی شد که از وضوح تصویر 720p و 1080p HD پشتیبانی می کند. در سال 2019 در نظر سنجی انجام شده توسط مجله Campus Saftey مشخص شد که بیش از 96 درصد افراد تحصیل کرده دارای دوربینهای امنیتی در محیط ساختمان یا مکان کاری خود هستند. نصب انواع دوربین مدار بسته در محیط منزل و یا کار به عنوان یک عامل بازدارنده جدی برای مجرمان و هرکسی که فعالیت غیرقانونی انجام می دهد ، عمل می کند.

همانطور که از نام این محصول پیداست ، این دوربین ها به گونه ای طراحی شده اند که در شرایط سیاه به صورت بهینه عمل می کنند. وضوح تصویر با دوربین TVI در پیکسل 1 تا 2 مگاپیکسل است. برندهای خوشنامی مانند کستل (OEM یونیویو) و کورتک(OEM داهوا) خیال مشتری را از بابت اصالت کالا و خدمات شرکت وارد کننده راحت کرده است. یکی از محبوب ترین برند های دوربین مدار بسته در دنیا برند دوربین مدار بسته داهوا است . جل الخالق – پیش خودم میگم که چه خبره و همه دارن تخفیف میدن – چقدر همه خوبن – همه نوشتن داهوا با گارانتی فراگستر با بیشترین تخفیف ، هایک ویژن با گارانتی پارس ارتباط با بالاترین تخفیف ، AHD با بهترین تصویر و پایین ترین قیمت را از ما بخواهید با ۱۲ ماه گارانتی … Dvr چیست و چه کاربردی دارد؟ مبنای ارتفاع نصب دوربین مداربسته در فاصله ۳ متری بوده و هر چه ارتفاع بیشتر شود، به تبع آن دستمزد نصب و راهاندازی دوربین مداربسته افزایش مییابد.

با توجه به نوع لنز آن ها، تصویر ارائه شده توسط آن ها دایره ای است. اتصال این نوع دوربین به وای فای و شبکه های موبایلی یکی از نقاط قوت این دوربین می باشد. “نظارت” بخش مهمی از جامعهی امروزی انسآنها را تشکیل میدهد و به همین دلیل، روز به روز به محبوبیت دوربینهای مداربسته افزوده میشود. ظاهر این دسته از دوربین ها بسیار جمع و جور بوده ، که این موضوع ممکن است عامل مهمی برای مکان هایی مانند کلیساها ، موزه ها یا خانه های باشکوه باشد. آنها در حالت ایده آل باید با استفاده از صفحه و پیچ مخصوص نصب بر روی دیوار یا سازه نصب شوند. کیفیت تصویر مربوط به این نوع دوربین آنالوگ بسیار پایین است و در بسیاری از موارد، تصاویر سیاه و سفید میباشند. این مجموعه سالیان زیادی در این زمینه مشغول فعالیت بوده که برای مشتریان و خریداران در صورت تمایل اپراتور نصب و راه اندازی نیز ارسال می کند شرکت ما علاوه بر تامین نیاز بازار داخل هر ساله حجم عمده ای از این محصولات را به کشورهای متقاضی ارائه می کند و از این رو در امر صادرات محصول مشغول می باشد و به این واسطه ارز آوریهای بسیار زیادی را برای کشور به همراه داشته است.

هر چه دید در شبی که دوربین تامین می کند، بالاتر باشد یا جزییات بیشتری با رنگ بیشتر ارائه دهد، هزینه آن هم بالاتر خواهد بود. در پایین دکمه ، لنز دوربین می تواند به سمت چپ و راست حرکت کند ، به سمت بالا و پایین کج شودو یا به داخل و خارج بزرگنمایی کند. آنها فقط زمانی ضبط می کنند که حرکت را تشخیص دهند و نصب آنها بسیار ساده است. این نرم افزار اغلب خودآموز است و از الگوریتم های یادگیری ماشین (ML) استفاده می کند که از قابلیت هایی مانند تشخیص حرکت ، تشخیص چهره ، شمارش افراد و غیره استفاده می کنند. جنس مواد سازنده این محفظه ها از موادی است که ضد شلیک گلوله و ضد انفجار است. آنها عموما میدان دید وسیعی دارند ( 130 درجه یا بیشتر ) و نسبت به اکثر دوربین های گلوله سیمی ، منطقه بزرگ تری را پوشش می دهند. دوربین های مدار بسته بیرون از خانه سیم دار : دوربین های خارجی سیمی به یک دستگاه ضبط مرکزی متصل می شوند و معمولا دوربین های گلوله ای هستند که به دلیل شکل بلند و استوانه ای آنها نامگذاری شده اند.

این نوع استریم برای شرایطی است که پهنای باند ارتباط، جوابگوی ارسال بی وقفه تصویر نیست بنابراین به صورت خودکار یکی از رزولوشن های ۴CIF ،DCIF ،۲CIF ،CIF و QCIF انتخاب شده تا تصاویر ارسالی به استانداردهای لازم برسد. لازم است بدانید که محدوده و زاویه دید با این نوع دوربینهای امنیتی در مقایسه با سایر انواع دوربینهای مدار بسته باریکتر و محدودتر میباشد. این وسیله به شما کمک میکند که وقتی مثلا در کارخانه یا محل کسب خود نصب کرده اید و آنجا حضور ندارید توسط موبایل خود تصاویر را تماشا کنید و مطلع گردید آنجا چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است .

پکیج دوربین مدار بسته اقتصادی : منظور از پکیج دوربین مدار بسته این است که تعدادی دوربین و تجهیرات مورد نیاز برای راه اندازی آن ها از جمله دستگاه ضبط کننده تصویر یا دی وی آر، کابل، فیش های BNC، آداپتور، هارد و … نحوه نصب و تنظیمات لازم برای استفده از دوربینهای حفاظتی آنالوگ سادهتر است و کار با آن برای بسیاری از افراد راحت میباشد. در صورتی که جرم و جنایت در محل زندگی و یا محیط کار شما اتفاق افتد ، داشتن یک دوربین مدار بسته واقعا لازم است زیرا راهی برای جمع آوری شواهد برای کمک به ” جستجوی دقیق ” آنچه اتفاق افتاده است را فراهم می کند. بسته به بودجه شما ، کیفیت تصاویر آن ها از 720p تا 4k خواهد بود. به طور کلی دستگاههای ذخیرهساز به دو دسته تقسیم میشود. این دسته از دوربین های مدار بسته برای صاحبان مشاغلی ایده آل است که اغلب در محیط کارشان حضور ندارند. فهرست قیمت برخی از انواع دوربین مداربسته موجود در بازار به شرح زیر است.

دوربین های خارجی بی سیم : دوربین های خارجی بی سیم مشابه دوربین های داخلی خود هستند ، اما بزرگتر و مقاوم در برابر آب و هوا می باشند. بنابراین سیستم دوربین مدار بسته برای مکان های تجاری که نیاز به نظارت شبانه روزی در محیط خارجی با شرایط نوری متفاوت دارد ، ایده آل است. دوربین مدار بسته حرفه ای دام نام خود را از شکل گنبدی قسمتی که دوربین در آن قرار گرفته است ، می گیرد. در ادامه با برخی از مزیت های دوربین های مدار بسته آنالوگ آشنا می شویم. این روند کاهشی با توجه به نیاز و تمایل افراد برای دریافت تصاویر با کیفیت و وضوح بیشتر، باز هم ادامه دارد. دوربین مدار بسته سیر تکامل خود را در این چند دهه بر روی لبه مرزهای دانش و تکنولوژی ادامه داده است.

یک مثال این است که در فاصله کوتاه، یک حالت سیاهوسفید میتواند برخلاف حالت رنگی عکسهای واضحتری بگیرد. پهنای باند ویدئو فشرده شده است. تصاویری که با دوربین مداربسته آنالوگ ضبط میشوند، حجم کمتری دارند و به جای LAN از طریق کواکس به دی وی آر انتقال داده میشوند، در نتیجه به پهنای باند کمتری برای انتقال دادن نیاز دارند و مصرف اینترنت آن کمتر خواهد بود. به ویژه در دوربین های با وضوح بالا حجم زیادی از اطلاعات باید در هر لحظه در شبکه جابه جا شود و با توجه به پهنای باند محدود شبکه ممکن است موجب ایجاد اختلال در شبکه نیز شود. اگر علاقه مند به خرید این نوع از دوربین های امنیتی هستید باید بدانید که قیمت دوربین مدار بسته دید در شب بیسیم نیز مانند سایر دوربین ها بسته به برند و شاخص های مختلف متنوع است. بر روی برد PCB دوربین ، قطعاتی از قبیل سنسور حساس به نور (از نوع CCD و یا CMOS و یا DIS و یا HDIS)، آی سی ها و قطعات الکترونیکی پردازش تصویر (DSP) و همچنین قطعات تبدیل و انتقال تصویر پردازش شده بر روی مدیای خروجی (کابل RG59 و یا کابل شبکه) میباشند.

سیستم های شبکه ای که از این دسته دوربین مدار بسته استفاده می کنند عملکردی فوق العاده دقیق دارند تا حدی که در بعضی از مواقع می توانند از سالم بودن قطعه هایی همانند RAID سایت ncctv اطمینان حاصل شود. زیرا می توانید اطمینان حاصل کنید که همه چیز به طور صحیح انجام می شود. بنابراین این گزینه ایده آل برای کسانی است که در تاریکی کامل به ضبط فوق العاده قابل اعتماد نیاز دارند. کسانی که در صنایع غذایی و تولیدی فعالیت می کنند نیز ممکن است با توجه به قابلیت عملکرد دوربین در دماهای شدید ، این گزینه را انتخاب کنند.

قیمتهای آنها نیز مشابه است اما به هر صورت شاهد این هستیم که در بازار دوربینهای CVI بیشتر مورد استقبال خریداران قرار گرفتهاند. محدودیت استفاده از پهنای باند و قیمت بالاتر نسبت به دوربین های مدار بسته آنالوگ و قابلیت تشخیص چهره و کیفیت بالاتر تصاویر از ویژگی های این نوع دستگاه است. دوربین های بدون سیم معمولا همان ویژگی های دوربین های بی سیم را دارند ، با این تفاوت که به دلیل محدودیت های باتری نمی توانند به طور مداوم ضبط کنند. یا دوربین های IP نیز نامیده می شوند که به یک شبکه Wi-Fi متصل شده و فیلم خود را در فضای ابری ذخیره می کنند.

بسیاری از این دوربین های مدار بسته قدیمی را می توان در فضای باز یا داخل خانه استفاده کرد و معمولا نیاز به نصب حرفه ای دارند. فیلم های بایگانی در سیستم ضبط ویدیوهای شبکه ( NVR ) یا در نرم افزار امنی برای دسترسی بعدی ذخیره می شوند. ما در این مشاوره، برند های وسترن دیجیتال و توشیبا رو بعنوان بهترین برند بری هارد دیسک های دوربین مداربسته پیشنهاد می کنیم که مدل های وسترن بنفش یا purple و Toshiba surveillance v300 مخصوص دوربین های مداربسته هستند. پس از نصب دوربین مداربسته سیم برق آن را به منبع تغذیه وصل می کنیم. دوربین مدار بسته بی سیم را چگونه راه اندازی کنیم ؟

انواع دوربین مدار بسته خانگی سیم دار : دوربین های امنیتی داخلی سیمی توسط یک کابل کواکسیال یا کابل اترنت به یک دستگاه ضبط مرکزی متصل می شوند. AHD424SIR از محصولات برند مگاویژن است ؛ یک دوربین دیواری آنالوگ اچ دی است که از طریق کابل کواکسیال تصویر را به ضبط کننده ارسال میکند.کیفیت این دوربین 2 مگاپیکسل است. رایجترین کابل تصویر برای دوربینهای آنالوگ، کابل کواکسیال rg59 است. برای کمک به مقایسه ، شایان ذکر است که حداکثر وضوح مجاز توسط NTSC/PAL معادل 0.3 مگاپیکسل است. با شواهد اضافی به دست آمده از دوربین مدار بسته ، کمک به زمان مکان ، مکان و از همه مهمتر مظنون ، می توان جرایم را آسانتر حل و پیگیری کرد. اگر به اتصال تعداد بیشتری از دوربین نیاز باشد، باید دستگاه DVR بیشتری خریداری و به کار گرفته شود. در صورتی که از تعداد دوربین آنالوگ زیادی استفاده میشود باید از DVRهایی استفاده شود که از تعداد دوربینهای بیشتری پشتیبانی میکنند. دوربین دیجیتال (IP) ساختاری کلی مانند دوربین آنالوگ دارد و تنها تفاوت در بخش پردازنده است، در این نوع دوربینها پردازنده به جای تولید سیگنال ویدئویی، تصاویر با فرمتها دیجیتالی استاندارد همچون MJPEG یا ۲۶۴ و یا MPEG4 تولید میکند.