فارکس چیست و چگونه کار میکند روش معامله در بازار سرمایه فارکس-بروکر آمارکتس

اگر انتظار دارید که قیمت یورو در برابر دلار کاهش پیدا کند در آن صورت می توانید این جفت ارز را بفروشید یعنی اینکه یورو را می فروشید و همزمان دلار آمریکا را می خرید. دربازارهای فارکس نماد معاملاتی، جفت ارزهایی هستند که در برابر همدیگر معامله می‌شوند. در این جفت ارز شما یورو را در برابر دلار آمریکا معامله خواهید کرد. ارز یورو در این نماد ارز پایه محصوب می‌شود و دلار ارز متقابل است.

همانطور که اشاره شد سفارشات پندینگ یا Pending Orders نوعی از سفارش هستند که با رسیدن قیمت به یک عدد خاص فعال می­شوند. این نوع سفارش برای معاملات خرید و فروش انواع خاصی دارند که در ادامه آن‌ها توضیح داده آموزش آمارکتس خواهند شد. تصاویر زیر ساعات باز و بسته شدن روزهای معاملاتی در بازارهای اصلی جهان را نشان می دهد. وقتی نرخ مبادله افزایش پیدا میکنه، به این معنیه که ارزش ارز پایه نسبت به ارز مظنه افزایش پیدا کرده و برعکس، اگر نرخ مبادله کاهش پیدا کنه به این معنیه که ارزش ارز پایه کاهش پیدا کرده. نرخ مبادله نشون دهنده اینه که چه مقدار از ارز مظنه برای خریدن 1 واحد از ارز پایه مورد نیاه.

آشنایی با فارکس

فارکس چیست و چگونه کار میکند روش معامله در بازار سرمایه فارکس-بروکر آمارکتس بنابراین در این قسمت شما را با مهم ترین و کاربردی ترین اصطلاحات برای فعالیت در بازار فارکس آشنا می کنیم. اختیار معامله به قراردادی اشاره دارد که به موجب آن معامله گر اختیار دارد (اما تعهدی برای انجام آن ندارد) دارایی خاصی را با قیمت مشخصی و در زمان معینی که در تاریخ سررسید ذکر شده است، خرید و فروش کند. در مقایسه با حجم کم 22.4 میلیارد دلاری روزانه بورس اوراق بهادار نیویورک ، حجم 6.6 تریلیون دلاری بازار ارز در روز حجم معامله بسیار بزرگی به نظر می‌رسد.

روش انجام معامله در بازار فارکس

با این کار می توانید پاسخ سوالات خود را با سرعت بیش تری دریافت کنید. این مبادله دقیقا همان چیزی است که در بازار فارکس اتفاق می افتد. با بورس تایم همراه باشید تا در ادامه با بازار فارکس، بیشتر آشنا شوید. برای انجام معاملات در فارکس مشتری باید با کارگزار مورد نظر خود قراردادی را ببندد و مبلغ مورد نظرش را به عنوان سپرده به شماره حسابی که کارگزار مشخص می نماید واریز کند. از آنجا که بازار فارکس دارای نمادهای این چنینی است، پس در این بازار شما می‌توانید هم در جهت BUY و هم در جهت SELL معاملات خود را باز کنید که این از جمله ویژگی‌های مهم بازار فارکس است.

جفت ارزهای غیر اصلی[ویرایش]

یکی از این موارد دوطرفه بودن بازار فارکس یا به عبارت دیگر معامله در هر دو جهت بازار هست این امکان را برای تریدرها فراهم می­کند تا هم درجهت صعود بازار از آن سود کسب کنند و هم در جهت نزول بازار. انعطاف زمانی، کار را برای معامله گرانی که برنامه کاری پرمشغله ای دارند راحت می کند. اگر معامله گری که آشنایی با فارکس دارد، در پوزیشن کوتاه مدت قرار داشته باشد، به این معنی است که او انتظار دارد قیمت ارز پایه پایین بیاید. داشتن پوزیشن کوتاه مدت برای یک ارز دیجیتال به معنای فروش ارز پایه به این امید است که قیمت آن در آینده کاهش پیدا کند و به معامله‌ گر اجازه می‌دهد تا همان ارز را بعدا با قیمت پایین تر بخرد. پایه و اساس معامله در بازار فارکس شبیه به هر بازار مالی دیگر است.

  • به این معنی که اگر شما در این نماد BUY بزنید، یعنی برای خرید هر یورو چه میزان دلار باید به پردازید.
  • اگر آشنایی نسبی با دنیای سیاست و البته بخش آمریکایی آن داشته باشید، قطعا نام جورج سوروس به گوشتان خورده است.
  • ضریبی که در کنار جفت ارز می‌بینید ، نسبت ارزش یورو EUR به ارزش دلار آمریکا USD است .
  • درصورتی که در سایت اکانت ندارید از منو بالا “ورود به سایت” را انتخاب کنید.
  • حالا تصور کنید که در سال آینده این نرخ بیکاری به 10 درصد تبدیل شود.