معرفی انواع کلاهک دودکش پشت بام

معرفی انواع کلاهک دودکش پشت بام

این کلاهک در انتهای دودکش پشت بام و به عنوان محافظی استاندارد در برابر انواع آسیب‌ها و تخریب‌های مختلف، نصب می‌شود. این محافظ یا کلاهک دودکش، از نفوذ آب باران، برف، گرد و خاک، لانه گزینی پرندگان یا گیر کردن وسایل خارجی در دودکش جلوگیری می‌کند. بر اساس نوع سوخت مصرفی، نوع کاربری بنا، گازهای سمی، انواع باد و بوران منطقه‌ای باید از نوع خاصی از کلاهک دودکش استفاده نمود. هر یک از کلاهک‌ها نیز دارای اندازه، ارتفاع، قطر و شکل گرد یا چهارگوش متفاوت بوده و جنس بدنه آن‌ها نیز از فلز گالوانیزه، آهن، استیل و بتون سیمانی خواهد بود. جهت انتخاب بهترین نوع کلاهک می‌توانید با تیم پشتیبانی شرکت صنعتی نظری تماس برقرار نموده و از مشاوره تلفنی رایگان مجموعه بهره ببرید. کلاهک دودکش طرح چینی به طور معمول به صورت استوانه یا مکعبی تو خالی از جنس آهن، گالوانیزه، آلومینیوم یا استیل می باشد.

به قطعه ی زیری و پایه ای که قرار است روی آن قرار گیرد متصل می شود.

  • این نوع کلاهک های دودکش به خاطر وجود پره هایی که به فیلتر کردن هوا کمک می کنند؛ از جمله پرکاربردترین کلاهک های دودکش می باشند.
  • این دودکش‌ها کمک می‌کنند تا دود حاصل از وسایل گازسوز را از محیط داخلی بنا یا منزل خارج کرده و مانع از رخدادهای ناگوار گردد.
  • در صورتی هم که ضخامت ورق کلاهک کلبه ای بیش از یک میل باشد جهت نقاط اتصال از جوش co2 استفاده می گردد.
  • تولید لوله ایرانیتی ، لوله بخاری ، لوله سیمانی و دودکش سیمانی H در کارخانه محتشم کارخانه محتشم بزرگترین تولید کننده انواع لوله در منطقه محصولات…
  • کلاهک شومینه کلاهک شومینه در دهانه ی خروجیِ دودکش شومینه ،موتورخانه ها و همچنین در نقطه ی انتهاییِ لوله های وِنت در بام ساختمان …

لازم به ذکر است که می توان این نوع دودکش را با هر جنس و قطری تولید کرد و محدودیتی در مواد اولیه آن وجود ندارد. از کلاهک دودکش پره ای گرد برای تخلیه آلاینده و دود دودکشهای موتورخانه، شومینه ها، هودهای صنعتی و فانتزی، آبگرمکن ها، بخاری های خانگی و صنعتی و مواردی از این قبیل استفاده می گردد. بام این کلاهک دودکش را می توان هم بصورت مخروطی و هم بصورت مسطح طراحی و تولید نمود. این مدل از انواع ورق از قبیل روغنی، سیاه، گالوانیزه، رنگی و حتی استیل قابل ساخت می باشد. با توجه به ساخت سفارشی آن هیچ محدودیتی در انتخاب نوع ورق مصرفی یا قطر مورد نظر کارفرما وجود ندارد و این کلاهک دودکش از هرجنس و با هر قطر و هر تعدادی قابل ساخت و تولید می باشد.

کلاهک موتورخانه، دودکش موتورخانه

برای استحکام بیشتر این کلاهک حتما باید تمامی نقاط اتصال به هم با جوش یا نقطه جوش متصل شوند تا آب باران و برف یا موارد دیگر از طریق منافذ احتمالی نقاط اتصال به درون لوله ی اصلی دودکش نفوذ پیدا نکند. این کلاهک از جنس انواع ورق روغنی، سیاه، رنگی، گالوانیزه و گاهی از ورق استیل ساخته می شود. علت استفاده از جنس ورق استیل برای کلاهک دودکش پره ای چهارطرفه نیز نوع آلاینده یا دودی که ناشی از فعل و انفعالات شیمیایی اسیدی و خورنده از لاین دودکش خارج می شود می باشد.

پس به منظور جلوگیری از مرگ خاموش باید حتما لوله بخاری و کلاهکش به شکل H باشد. این کلاهک به لحاظ ساختار نیز به دو صورت گِرد و چهارگوش بنا به سفارش کارفرما تولید و عرضه می‌گردد. جنس و مواد به کار رفته کلاهک H چهارگوش بیشتر از ورق‌های گالوانیزه، سیاه، روغنی، رنگی و ورق‌های استیل می‌باشد.

پیشنهاد ویژه فروشندگان

اولین نکته‌ای که در هنگام نصب کلاهک H باید در نظر گرفت، این است که ساختار و زوایای باله‌های کلاهک H باید طوری طراحی و ساخته شود که از امکان نفوذ آب باران و برف به سیستم رایزر دودکش جلوگیری شود. جنس و متریالی که برای کلاهک دودکش اِچ چهارگوش بکار می‌رود از انواع ورق گالوانیزه، روغنی، سایه، رنگی و گاهی بنا بر ضرورت از ورق استیل ضد زنگ استفاده می‌شود. روش دیگر نصب که که بیشتر در قطرها و ضخامت های بالا مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از فلنچ در نقطه ی اتصال پایه کلاهک دودکش اچ گرد به لوله ی دودکش می باشد.

کاربرد دودکش چیست؟

در صورت ساخت این محصول از جنس ورق روغنی یا سیاه حتماً باید بر روی سطوح داخلی و بیرونی کلاهک ژاپنی از پوشش ضدزنگ و رنگ کوره ای استفاده نمود تا در اثر سردوگرم شدنهای مداوم و نیز در برابر عوامل طبیعی دچار استهلاک زودرس نشود. کاربرد اصلی کلاهک دودکش یا پشت بام این است که از ورود عوامل خارجی مانند باد و باران، گرد و خاک و دیگر موارد جلوگیری نموده و همچنین از فرسایش لوله کلاهک دودکش ها جلوگیری میکند. به این نکته اشاره کردیم که کلاهک دودکش نوعی پوشش محسوب می شود که روی لوله دودکش ها را می پوشاند. کاربرد اصلی کلاهک دودکش این است که از ورود عوامل خارجی مانند باد و باران، گرد و خاک و دیگر موارد جلوگیری نموده و به این صورت از فرسایش، خوردگی و اکسایش لوله های دودکش جلوگیری نمایند. همانگونه که از نام این کلاهک دودکش مشخص است، ساختارِ این کلاهک به شکل حرفِ H می باشد.