نصب آسانسور با متد 2022 و آموزش گام به گام نصب و راه اندازی آسانسور

به زبانی ساده باید بگوییم که برق کل ساختار آسانسور توسط این کنتور تامین میگردد. شرکت های مختلفی در زمینه خرید و نصب آسانسور فعالیت می کنند که با سرچ اینترنتی ساده می توانید لیست زیادی از اسامی شرکت آسانسور را پیدا کنید اما بهترین راه برای انتخاب بهترین شرکت آسانسور چیست؟ ظرفیت آسانسورهای خودروبر ۲.۵ تا ۷ تن می باشد. امروزه اکثر ساختمانهای مسکونی، اداری، درمانی و تجاری از دربهای سانترال برای آسانسورهای خود استفاده میکنند، چراکه تنها عیب وارده به این نوع دربها نسبت به درب لولایی، قیمت بالاتر این دربها بوده و مزیتهای بیشترشان موجب شده که خریداران، قید اضافی قیمت را بزنند و تن به خرید درب سانترال یا نیمه اتوماتیک دهند. همچنین نکته قابل توجه در آسانسورهای هیدرولیک این است که خیلی از افراد تصور می کنند مصرف برق این آسانسور ها نسبت به آسانسورهای کششی بالاتر است ولی این امر درست نیست زیرا کار موتور هیدرولیکی آسانسور هیدرولیک و فشار روغن فقط در حرکت به سمت بالا نیاز است و برای حرکت کابین آسانسور به سمت پایین نیازی به کار موتور و ایجاد فشار روغن نیست و طبیعتا در حرکت به سمت پایین موتور هیدرولیکی خاموش است و فقط با با بازکردن شیر و تخلیه کنترل شده روغن جک هیدرولیک ، کابین آسانسور به آرامی به سمت پایین می آید بنابراین مصرف برق بالایی نخواهد داشت.

علاوه بر آن، نصب آسانسور در میان راه پله دارای مزایای بسیار زیادی نسبت به آسانسور های دیگر می باشد که می تواند برای صاحب ملک با هزینه بسیار کمی انجام شود. همان طور که از نام آسانسورهای مغناطیسی مشخص است، در این نوع آسانسور از انرژی مغناطیسی برای ایجاد حرکت کابین آسانسور استفاده می شود. برای استعلام قیمت لوازم جانبی به صورت به روز می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. یکی از مهم ترین مواردی که در نصب یک آسانسور باید رعایت شود، بررسی فضای مورد نیاز برای نصب آسانسور می باشد.

در مواقعی که فاصله بین کابین و کادر وزنه و یا سیم بکسل های متصل به آنها بیشتر از طول فلکه کشش موتور باشد و فلکه کشش موتور نتواند زاویه مناسبی برای سیم بکسل ها ایجاد کند از فلکه هرزگرد برای به وجود آوردن اصطحکاک بیشتر میان سیم بکسل و فلکه ها و همچنین مناسب کردن زاویه سیم بکسل ها ( آلفا) استفاده می شود . همچنین شما می توانید از مشاوره رایگان حضوری ما با متخصصین این کار استفاده کنید. البته باید توجه داشت که هزینه موتور های هیدرولیک بسیار بالاتر از موتور آسانسور کششی می باشد بهمین خاطر در ایران کمتر از آسانسور هیدرولیک استفاده میگردد.

دکمه های باز کردن درب باید برای همه مسافران کاربردی باشد. از دیگر پیشرفت هایی که از گذشته تا این زمان در آسانسور سازی داشته ایم می توان به استفاده از شاسی برای آسانسور و انواع درب های اتوماتیک اشاره نمود. آسانسورهای کششی پر استفادهترین آسانسور در قرن گذشته بوده اند. زیرا در غیر این صورت نمی توانید گواهی استاندارد برای آسانسور اخذ نمائید و در نهایت اجازه بهره برداری از آسانسور و همچنین پایان کار برای آسانسور شما صادر نمی شود. محل مناسب برای نصب آسانسور در این شرایط پاسیو و نورگیر یا حیاط خلوت ساختمان و فضای بین راه پله یا داخل خانه است. با توجه به این که انسان ها در ارتباط مستقیم با آسانسورها هستند و موضوع تامین امنیت جان انسان ها در آسانسورها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، کنترل کیفیت به تمامی جنبه های آسانسور از طراحی گرفته تا تولید قطعات و نصب آسانسورها رسوخ کرده است.

نصب آسانسور مهم ترین مرحله عملی در پیاده سازی آسانسور برای ساختمان ها است که بعد از تامین پیش نیازها و ایجاد شرایط لازم انجام می شود. وزنه تعادل از یک قاب یا شاسی فولادی و وزنه های داخل آن (که معمولا از جنس چدن ، بتن و سرب هستند) تشکیل می شود . در آسانسورهای کششی عمده انرژی مورد نیاز توسط موتور آسانسور که در موتورخانه آسانسور تعبیه شده است تامین می گردد و وزنه تعادل نیز به وسیله ایجاد اختلاف وزن سبب حرکت کابین می گردد. آنها همچنین عیب یابی می کنند و ممکن است برای انجام تعمیرات اضطراری فراخوانده شوند.

از بالابر در خطوط تولید، انبارها، ساختمان های در حال ساخت و … خرید آسانسور، مهم ترین و بهترین تصمیمی است که می توانید برای ساختمانی قدیمی و یا ساختمانی در حال احداث بگیرید. سرعت پایین آسانسور : در این شرایط افراد ترجیح می دهند از پله استفاده کنند. لیست شرکت های نصب و تعمیر آسانسور و پله برقی در شیراز. به زبان ساده باید گفت که تهیه نقشه نصب آسانسور بسیار دشوار است چرا که طراحی آسانسور با توجه به تجهیزات پیشرفته ای که دارد، باید به جزئیات زیادی بپردازد.

معمولا برای دور اندازی در نزدیکی طبقه، و یا جلوگیری از عبور کابین از حد بالا و پائین و ممانعت از برخورد کابین به کف چاه یا سقف آن از شالتر استفاده می شود. از آسانسورهای هیدرولیکی برای ارتفاعات کم تر استفاده می شود. از آسانسورهای پیچی در سایزهای مختلفی و با میزان ظرفیت های مختلف می توان بهره برد. میزان تولرانس های مجاز در اجرای دیوارهای چاه و همچنین نکات مهمی که درباره درب ها، دریچه ها، ابعاد و … فضایی است که ریل و برخی از تجهیزات آسانسور در آن نصب می شوند و کابین و وزنه تعادل در این مکان حرکت می کنند بطوریکه این چاه با دیواره ها، دیواره های اضطراری، دربهای طبقات و دربها محصور می شود. همانطور که در ساختمانهای مختلف مشاهده کرده اید نحوه کار این نوع آسانسورها بر اساس نیروی اصطحکاکی است که بین سیم بکسل های متصل به کابین و فلکه کششی موتور بوجود می آید یعنی آسانسورهای کششی در واقع در بالای خود دارای فلکه (قرقره) می باشند که روی موتور آسانسور می باشد و سیستم بکسل ها دور آنها وجود دارد و سیستم بکسلها از یک سر به کابین آسانسور و از سر دیگر به قاب وزنه آسانسور متصل هستند و طبیعتا با حرکت فلکه موتور در دو جهت مختلف حرکت رو به بالا یا پایین کابین آسانسور انجام می شود.

برای تعمیر و سویس دورهای آسانسور منزل و محل کار خود، کافیست درخواست تعمیر آسانسور خود را ثبت کنید.! امروزه به صورت مداوم آسانسورهای جدید و مدرن به بازار عرضه می شود که نصاب و تعمیرکار آسانسور باید خود را به روز کرده و با آنها آشنا باشد. در واقع کابین آسانسور در چاه آسانسور بصورت معلق می باشد که در شکل مشخص می باشد و به این امر سیستم تعلیق آسانسور می گویند. اگر صدای آسانسورتان درآمده، صداهایی که ممکن است از موتورخانه، جابهجاشدن ترمزهای آسانسور، شل شدن قطعات، خوردگی کفشک کابین آسانسور، تنظیم نبودن سیستم پاراشوت و ساییدگی، عدم همترازی کابین آسانسور با طبقات، استاندارد نبودن آسانسور متا کابین آسانسور و… اگر فضای داخل کابین بالابر را به همراه موضوع به شماره 630 301 تولید شده اند. به محض اینکه این نشانه را دریافت کردید، به فکر آوردن کسی برای تعمیر اسانسور یا بالابر باشید.

لیست شرکت های نصب و تعمیر آسانسور و پله برقی در شیراز. شرح کامل مراحل نصب آسانسور که در بالا آمده است را می توانید در مقاله تعرفه نصب آسانسور مطالعه نمائید تا بتوانید به هنگام نصب آسانسور به کلیه جوانب آن احاطه داشته باشید و با چالش های کمتری در این زمینه رو به رو شوید. آسانسور به دلیل آسایشی که برای انسان ها فراهم می کند، در ایران نیز با استقبال خوبی رو به رو شد و کم کم به صنعتی پررونق مبدل گشت و زمان صنعتی شدن آسانسور در ایران را می توان از ۸۰ سال پیش دانست. آسانسور پنوماتیک به طور متوسط توانایی جا به جایی حدود ۲۴۰ کیلوگرم بار را دارند و از سیستم وکیوم برای ایجاد حرکت کابین آسانسور استفاده می کنند. از این حیث، پاراشوت یکی از قطعات ایمنی مهم آسانسور محسوب میشود که وجود آن در برای این دستگاه مکانیکی پیچیده بسیار حائز اهمیت است.

تعمیر اسانسور

متداول ترین نوع فعال سازی ترمز ایمنی (پاراشوت) روش فعال سازی توسط گاورنر است . به هنگام افزایش سرعت کابین از سرعت تعیین شده ( %۱۱۵ سرعت نامی کابین ) گاورنر سیم بکسل متصل به پاراشوت را متوقف کرده وباعث فعال شدن ترمز ایمنی می گردد. پس از فعال شدن سوییچ دوم آسانسور بلافاصله می ایستد و درب آسانسور باز می شود.سپس خطای لیمیت سوییچ در تابلو فرمان ثبت می شود. مرکز پردازش آسانسور، تابلو فرمان است یعنی دستورات لازم جهت عملکردی مناسب از طرف تابلو فرمان آسانسور به سمت موتور آسانسور ارسال می شود سپس موتور آسانسور عملیات خاصی را اجرا می کند.

آسانسور بیمارستانی نیز که در بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرد برحسب نیازی که وجود دارد انواع مختلفی دارد. همانطور که از نام آسانسور کششی مشخص است، این آسانسور از ویژگی کششی توسط سیم بکسل ها استفاده می کند و کابین را به حرکت در می آورد. از دیگر ویژگی های این نوع آسانسور داشتن دو ورودی در دو طرف آسانسور است. نام این کابل هم برگرفته از ویژگی آن یعنی حرکت کردن با کابین گرفته شده است . پاسخ: در کارگاه شرکت کلیه قطعات الکتریکال آسانسور موجود می باشند و هر کاراموز باید بصورت تک به تک کلیه مراحل نصب و راه اندازی الکتریکال آسانسور اعم از: نصب سه نوع تابلو فرمان آرمان فراز ، آریان و پارکنترل ، تنظیم جهت حرکت و سرعت موتور آسانسور ، نصب و سیم کشی جعبه ریویزیون ، سیم کشی و نصب شستی کابین آسانسور و شستی طبقات ، نصب کابل تراول ، نصب مگنت طبقات و شالتر ، نصب و سیم کشی برق کابین آسانسور و دیگر بخش های الکتریکال آسانسور را بصورت عملی انجام دهد.

آسانسورهایی که استاندارد نیستند یا نمای نامطلوبی دارند یا به اندازه کافی برای خدمات آن، وقت، اختصاص داده نشده است، ارزش یک ساختمان را بسیار پایین می آورند. برای اطلاع از قیمت نصب آسانسور می توانید با شماره های درج شده در این وب سایت تماس حاصل فرمایید. در این حالت کابین شروع به سقوط آزاد می نماید. 123 شرکت ماهان اوج پیما در اداره ثبت شرکتها به ثبت سفارش این محصولات تاثیر دارد. نحوه کار یک آسانسور هیدرولیک بدین صورت است که در آسانسور هیدرولیک یک موتور هیدرولیکی سه فاز غوطه ور در روغن وجود دارد که این موتور دارای یک شیر الکتریکی خاص بنام پاور یونیت می باشد که وظیفه پاوریونیت تامین فشار روغن برای جک هیدرولیک آسانسور می باشد و در واقع با تغییر فشار روغن ، جک مربوطه کابین آسانسور را به بالا یا پایین حرکت می دهد. فعالیت گسترده ای داشته و برای بهبود سطح کیفی خدمات کوشا می باشد.

برخی شرکت های نصب آسانسور، علاوه بر هزینه نصب اولیه آسانسور هزینه تعمیرات و نگهداری را هم در ابتدای کار به ازای خدمات تعمیر و نگهداری طی یک بازه زمانی (به عنوان مثال یک سال) در نظر می گیرند و شما به عنوان کارفرما بایستی به این موارد توجه داشته باشید. آسانسور مسکونی که طبیعتاً با توجه به اسم آن در ساختمان های مسکونی نصب و استفاده می شود خود انواع مختلفی از جمله مسافربر، بالا برنده در مسیر پله ها، ویلچربر عمودی، ویلچربر بر روی مسیر پله ها، آسانسورهای باری کوچک می باشند که با توجه به نیاز از انواع این آسانسورهای مسکونی می توان استفاده نمود. از جمله مشکلاتی که بعد از نصب اسانسورهای کارگاهی ممکن است حادث شود . از جمله انواع موتور آسانسور می توان به موتور کششی و موتور هیدرولیک اشاره نمود. برای کابین با سرعت بیش از ۱ متر بر ثانیه از ترمز ایمنی تدریجی یا غلتکی استفاده می شود .

قطعات اسانسور

آسانسورها معمولاً هزینههای بالایی را در بر خواهد گرفت و نمیتوان به صورت قطعی راجع به قیمت و هزینه آنها اظهار نظر کرد. برای مواقعی که با قطعی برق مواجه هستیم و یا به هنگام تعمیر کردن قطعاتی که نیاز به قطع برق داریم داشتن باطری اضطراری یک مزیت محسوب می شود که در بالا بردن سطح ایمنی آسانسور نیز تاثیرگذار است. اما اگر ماموران شهرداری متوجه این خلاف بشود، سریعا به محل نصب آسانسور اعزام می شوند و پس از در نظر گرفتن جریمه های سنگین برای صاحب ملک، آسانسور را پلمپ می نمایند و پس از مدتی برای صاحب ملک، احضاریه دادگاه صادر می شود و می بایست جوابگو اشتباه خود باشد.

برای آسانسورهای خودروبر تا ارتفاع ۳ طبقه از آسانسور هیدرولیک و برای ارتفاع های بالاتر از آسانسورهای کششی یا گیرلس ۲ به ۱ و … این آسانسورها نسبت به آسانسورهای پیشین، دیگ های بخار با سرعت بالاتر و قابلیت حمل بار سنگین تری داشتند. آن ها میتوانند در گستره ای از اندازه ها قرار بگیرند و تعداد مختلفی از مسافران را حمل کنند. عدم انطباق شافت را می توان با استفاده از تجهیزات پیشرفته اندازه گیری لیزر یا به سادگی با استفاده از یک خط راست و رشته تشخیص داد. اقدامات اولیه در این مرحله می تواند شامل لوله کشی آسانسور، نصب خطوط ریل، راهنمای ریل، سیلندر هیدرولیک، کنترل کننده، واحد قدرت، و خط شیلنگ هیدرولیک باشد. فروش آسانسور در ایران توسط شرکت های مختلفی صورت می گیرد. خیلی سریع نصب خواهند شد و خدمات سرویس آسانسور نیز در دسترس است. اگر قصد خرید و نصب آسانسور یا پله برقی دارید و تمایل به دریافت اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید می توانید با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید و سوالات تخصصی خود در زمینه آسانسور و پله برقی را از آن ها بپرسید.

انواع اسانسور