نکات فنی اجرای کناف چیست؟

شرکت نیرو اعتماد ایمن با شماره ثبت با نام خدمت نت به عنوان مرجعی برای دریافت خدمات انلاین منزل، دسترسی به متخصصان را برای کاربران خود آسان می کند و با شفافیت قیمت‌ها و بالابردن کیفیت خدمات ، موجب اجرای کناف سقف رضایتمندی شما می‌شود. ثبت سفارش در خدمت نت رایگان است و اجرت خدمات به مشتری اعلام و پس از اتمام کار به متخصص پرداخت می‌شود. شما می‌توانید از مشاوره و کارشناسی رایگان متخصصان مجموعه خدمت نت بهرمند شوید تا بهترین تصمیم را برای انجام کارهای خود بگیرید.

اولین بار در سال 1378 در ایران سیستم ساخت و ساز خشک به نام کناف توزیع شد. کناف در واقع نوعی صفحه به صورت روکش دار گچی است که در قسمت های مختلف مانند سقف های کاذب ، دیوارهای جدا کننده و دیوارهای پوششی استفاده می شود. از گذشته های دور انسان به دنبال زیباسازی محیط زندگی خود بوده و تلاش های زیادی برای رسیدن به این هدف انجام داده است. برای طراحی و اجرای دکوراسیون به تمامی نکات ریز و درشت پیرامون توجه می شود این نکات می تواند شامل زیباتر کردن محیط، بالا بردن امنیت، افزایش سرعت اجرا و موارد دیگری از این قبیل باشد. یکی از مصالح نوینی که امروزه در ساخت و سازهای ساختمانی استفاده می شود کناف است. در این مقاله نقاشی ساختمان پارس پینتر قصد دارد به مراحل کناف کاری و مزیت های آن اشاره کند.

  • کناف با توجه به قیمت ارزان، زیبایی، اجرای سریع، عدم‌اتلاف وقت پس از پایان کار و وزن کم جهت دکوراتیو بودن بسیار مناسب است.
  • سقف کناف به خاطر وزن سبکی که دارد هیچ‌گونه فشاری به سقف اصلی وارد نمی‌سازد.
  • یک ساختار سقف کاذب استاندارد، مزیت و فرصت های فراوانی را در اختیار طراح، اجرا کننده و استفاده کننده فضا قرار می دهد.

درصورت نیاز به پرداخت ویژه و یا ایجاد سطوح خاص و صیقلی از گچ پرداخت استفاده شود. گچ پوشش کناف جهت استفاده در سیستم های ساخت و ساز خشک مناسب نمی باشد. سطوح پرداخت شده با گچ پوشش کناف زیر سازی مناسبی جهت نصب انواع پوشش ها مثل کاغذ دیواری و یا اجرای هر نوع رنگ می باشد.

کناف کار میتونه با کاهش کیفیت مصالح مصرفی، عدم رعایت فواصل استانداردِ بین سازه ها و همچنین کاهش تعداد برخی اتصالات مهم مثل آویزها یا F47 ها، باعث ایجاد مشکلاتِ زیر، در سقف شما بشه. از طرف دیگر، آگاهی از روش‌های نگهداری سقف کاذب هم می‌تونه در افزایش طول عمر این سقف‌ها بسیار تأثیرگذار یاشه. زیرسازی در سقف های کاذب به صورت شبکه ای از اتصالات فلزی و گالوانیزه هست. مهم ترین قطعات در ساختار زیرسازی سقف های کاذب کناف، سازه های اتصال مثل F47، رول بولت ها یا همان فشنگ های اتصال، انواع آویزها، کلیپس ها و سایر پیچ و مهره ها هستن. همانطور که پیش تر عنوان کردیم بعد از اتمان نصب سقف کناف می توانید با نوارهای درزگیر، تمامی درزها را پوشش داده و سپس بتونه کناف را برروی آن قرار دهید این کار باعث محکم نگه داشته شدن کناف ها می شوند و به زیبای سقف ساختمان می افزاید. محصولات این شرکت شامل محصولاتدرای وال مثل (سقف های کاذب، دیوارهای جداکننده و پوششی) می باشد.

آرشیتکت و طراحان معمار بر این باورند که سقف کاذب با هماهنگی فضا‌ها و همچنین کف می‌تواند تاثیر فضا را دو چندان کند. در زیر سازی سقف های کناف تیپ B تنها در یک تراز، پانل های F47 رو نصب می کنیم. یعنی ساختار F47 های سقف حالت شطرنجی ندارن و فقط در یک ردیف و به صورت موازی با هم نصب میشن. (البته در سقف های دکوراتیو میتونن به حالت موازی نباشن.) پانل های F47 در این حالت هم وظیفه ی باربری (تحمل وزن) سقف کاذب رو بر عهده دارن و هم اینکه قابلیت پانل خوری دارن.، یعنی کناف های سقف به اون ها پیچ میشن.

نحوه نصب و اجرای سقف کناف

این نوار به زیر رانر فلزی چسبیده و به منظور بهبود عملکرد آکوستیکی دیوارهای جداکننده به کار می رود. نوار عایق کناف پشت پسب دار بوده و دارای عرض معادل ۱۰۰mm-50 می باشد. گچ پوشش کناف نباید با سایر موادی که باعث تغییرات در خواص و مشخصات فیزیکی محصول می گردد ̜ ترکیب نمود. پس از سفت شدن ملات ̜ سطح اندود شده با گچ پوشش سطح نهایی پرداخت شده بستگی به دفعات پرداخت دارد.

زماني که نصب بارهای طره اي با بارگذاري و محاسبات استاتيکي مشخص، مورد نظر باشد. بعد از برش صفحه ها لبه های برش داده شده هنگام نیاز بوسیله ابزار دستگاه پخزن در زاویه های ۵۰/۲۲ و ۴۵۰ پخ زده می شود. تراکم مواد Knauf در مقایسه با مواد سنتی نیز هزینه حمل و نقل را کاهش می دهد. بنابراین با کاهش بار مرده ساختمان ، از تأثیر نیروی زلزله بر ساختمان کم می شود.

نکات مهم و کلیدی در اجرای کناف

نکات فنی اجرای کناف چیست؟

بعد از اتمام نصب، لایه عایق و صفحات روکش دار گچی باید متصل شوند. سقف های کاذب مشبک کناف از شبکه سازه های سپری (T شکل) وتایل های گچی کناف تشکیل می شوند.شبکه مذکور به وسیله آویزهای قابل تنظیم به سقف اصلی متصل گردیده و سپس تایل های گچی کناف درون این شبکه قرار می گیرند. نصب سریع و آسان، دسترسی آسان به فضای تاسیساتی پشت سقف کاذب کناف و تعمیر و نگهداری آسان از جمله ویژگیهای این ساختار می باشد. معرف انواع مختلف ساختارهای سبکی از سقف های یکپاچه کناف هستند که به واسطه تولید صنعتی، دارای مشخصات فنی استاندارد بوده و جایگزین بسیار مناسبی برای سقف های کاذب غیر استاندارد ساخته شده با رابیتس و گچ می باشند.

عمده مصرف این نوع کناف در قسمت سقف استخر و نمای خارجی ساختمان است. بعد از اتصال کناف ها، برای جلوگیری از ایجاد ترک در محل درزِ بینِ لبه ها که در مراحل قبلی گفتیم، روی درز ها رو با بتونه پر می کنن. سپس با یک نوع توری مخصوص به نام توری تیپ (یا طیف) که نوعی نوار درزگیر با عرض 5 سانتی متر هست، محل خط درزها رو از روی بتونه ها پوشش میدن.