نیلگون رنگدانه – توسعه کارآفرینی بهمن

مقاومت حرارتی رنگدانه قرمز 254 بین 320-300 درجه سانتیگراد می پیگمنت تاک فام باشد. به دلیل اینکه پیگمنت قرمز 254 دارای مقاومت های ویژه و مقاومت های رنگی بسیار خوبی بود در مدت زمان کوتاهی توانست به یک رنگدانه پرکاربرد در رنگ ها صنعتی و مخصوصا ً رنگهای اتومبیلی OEM و تعمیراتی مورد استفاده قرار بگیرد. رنگهای فوری هواخشک هستند و از این رو سرعت خشکایی بسیار بالایی دارند. در این تبدیل، واکنش میان آلومینیوم سولفات یا آلومینیوم کلراید با سدیم کربنات یا سدیم بی کربنات یا آمونیاک آبی رخ می دهد.

رنگدانه مصنوعی

تولید گریدهای پلاستیک معمولا از طریق فرآیند کلرید قبل از تبدیل به اکسید انجام می شود. موارد مصرف و کاربرد دیسپرس کننده: این محصول را می توان جهت دیسپرس کردن رنگ های بازیک، خمی و دیسپرس در حمام رنگرزی و یا دیسپرس کردن انواع پیگمنت ها در خمیر چاپ به کار برد. و یون های سولفید ممکن است به یونهای سولفید و یا دی تیونیت کاهش داده شوند. کاهش تولید ملانین به سادگی بخشی از پیری است. کاش این حقیقت داشت، زیرا در این صورت می توانستیم به راحتی به افرادی که ریزش مو دارند کمک کنیم. از طرفی هم آنتی اکسیدان ها به دفاع از سلول های شما در برابر اثرات مخرب رادیکال های آزاد کمک می کنند.

از آنجا که این رنگ ها تا حد زیادی علائم پیر شدن هستند، بسیاری از افراد به دنبال راهکارهایی مانند رنگ مو و یا مصرف مکمل ها برای جلوگیری از بروز سفیدی موهای خود هستند. در رنگ ها و جوهرها از رنگدانه ها به صورت پودر استفاده می شوند و از این رنگ ها برای رنگ آمیزی بسیاری از محصولات استفاده می شود. آیا فرد دیگری هم این مجموعه را توصیه کرده است؟ ملانین در طول زندگی فرد تغییرات قابل توجهی در رنگدانه ها ایجاد می کند.

رنگ های خمیری کاربردهای مختلفی دارند که مهم ترین و بیشترین استفاده از آن ها برای نقاشی کردن رزین های بی رنگ است. این رنگ های سنتی از مواد شیمیایی سختی ساخته که در برخی افراد ممکن است منجر به واکنش های آلرژیک و التهاب شود. ملانین مصنوعی از مواد شیمیایی در بدن استفاده می کند و رنگ مو افراد را تغییر می دهد. از آنجا که بدن به طور طبیعی ملانین تولید می کند، تصور می شود که ملانین مصنوعی تأثیر ملایم تری روی بدن داشته باشد. بدن به طور طبیعی ملانین تولید می کند، بنابراین تصور می شود که ملانین مصنوعی اثر ملایم تری روی بدن داشته باشد. این پایدار ترین رنگدانه طبیعی است که می تواند به ویتامین A در بدن انسان تبدیل شود. این ویتامین باعث بهبود تغذیه فولیکول های مو با کراتین و ملانین می شود که به نوبه خود باعث رشد و تجدید مو خواهد شد.

بالاتر از همه پوسته زمین قرار دارد و زیر آن نیز نوبت به جبه فوقانی می رسد که زیر آن جبه تحتانی قرار دارد و بعد از آن هسته زمین است. همچنین ملانین از افراد در برابر اشعه ماورا بنفش مضر (UV) خورشید محافظت می کند حتی به نظر می رسد ملانین مصنوعی هم همین تاثیر را داشته باشد. از طرفی هم چون خود بدن به طور طبیعی ملانین تولید می کند، به نظر می رسد به ملانین مصنوعی هم حساسیت یا واکنش آلرژیکی نشان ندهد. در مقایسه با رنگ های طبیعی، رنگ های مصنوعی دارای چندین مزیت هستند که از جمله آنها می توان به مقاومت ساختاری بالاتر، جنبه های مقرون به صرفه تر بودن از نظر اقتصادی، مقاومت در برابر گرما، سبک بودن، کیفیت مداوم و عرضه کافی اشاره کرد.

برخی از ترکیبات یا متابولیت های آنها در بدن باعث ایجاد سرطان می شود و برخی دیگر در مقادیر بیش از حد مصرف، سمی می باشند. سانست یلو یا E110 که رنگ آنورنگ را به غذاها منتقل می کند، به دلیل استحکام تنشی بالای آن، این ترکیب فقط در مقادیر کم آن استفاده می شود. سانست یلو می تواند در محیط آبی به نمونه آلومینیوم آبی تبدیل شود. به عنوان مثال فرد مبتلا به رتینیت پیگمانتوزا هنگام قدم زدن از محیطی روشن، در زیر نور خورشید و رفتن به تئاتر با محیط تاریک متوجه مشکل خود خواهد شد. داشتن رنگدانه اضافی در بعضی از مناطق پوست معمولاً بی ضرر است اما بعضی اوقات می تواند وضعیت پزشکی دیگری را نشان دهد، به همین دلیل بهتر است هنگام مشاهده این لکه ها با پزشک خود مشورت کنید. علاوه بر این ۲ روش روش دیگری هم هست که باید با فوم مخصوص میلک شیک روی موهای به پایه رسیده و مرطوب روی مو زده می شود تا یه تناژ رنگی عالی و رنگساژ بی نظیری به دست آید.

کوچکزایی، ع.، نعمتی بابایلو، ع.، دانشپور، ل.، 1394. شناسایی رنگدانه های مورد استفاده در تزئین کتیبه کاغذی خانه انصارین تبریز. شناسایی رنگدانه های مورد استفاده در تزئین کتیبه کاغذی خانه انصارین تبریز. در مطالعه جدیدی که در ماه اکتبر در مجله Chemistry of Materials منتشر شد، محققان روش جدید موسوم به ملانین مصنوعی و دلیل برتری آن نسبت به رنگ های سنتی را توصیف کردند. کارشناسان معتقدند که استفاده از ملانین مصنوعی به بررسی های بیشتری نیاز دارد. رنگدانه های غیرآلی، اکسید ها و نمک های فلزات و هم چنین مواد غیرآلی پیچیده هستند. آن ها می توانند از گیاهان مختلف استخراج شوند.

کاهش ملانین فقط روی رنگدانه مو تأثیر نمی گذارد. این ماده محلول در آب نیست و برای جلوگیری از انتقال این مواد به آب های زیر زمینی در محصولاتی که نیاز به شستشو دارند استفاده نمی شود. در صورت ترکیب رنگدانه قرمز 254 با رنگدانه سفید (تیتان) فام قرمز ته آبی تولید می گردد پیگمنت قرمز 254 پشت پوشی بسیار عالی داشته و در پوشش های خودرویی و پوشش های قرمز بدون سرب مورد استفاده قرار می گیرد. پیگمنت قرمز 254 به صورت تجاری از فام های قرمز روشن تا قرمز تیره در بازار خرید و فروش پیگمنت ها موجود می باشد. در سال ۱۹۹۶ اعلام شد که رنگ های سنتزی می توانند تهدید بالقوه ای برای سلامتی مردم باشند. به نظر می رسد، رنگ موهای سنتی سرطان زا هستند و 5 درصد از مردم به رنگ مو حساسیت دارند. محققان می گویند در عصری که مردم به دنبال محصولات طبیعی و آرایشی طبیعی تر هستند، ما می خواهیم یک محصول طبیعی را جایگزین رنگ موهای سنتی و محصولات شیمیایی کنیم.

به عنوان مثال، تحقیقات نشان داده است که این ویتامین ها به محافظت مجدد از پوست در برابر آسیب UV به نور خورشید کمک می کنند. ملانین مصنوعی نیاز به تحقیقات بیشتر دارد. یکی از پرکاربردترین رنگ های مصنوعی خوراکی در صنعت افزودنی های غذایی مانند رنگ نارنجی پفک، آرایشی بهداشتی و دارویی مانند استفاده در قرص های مولتی ویتامین می باشد. سانست یلو FCF که با نام تجاری E110 شناخته شده است، نوعی رنگ خوراکی مصنوعی است که به شکل پودری به رنگ زرد متمایل به نارنجی می باشد. شرکت کیمیا صنعت وارد کننده انواع رنگهای پودری از کشورهای آلمان، کره، هند، چین و تایوان است. در همین حال ، از رنگدانه های فلزی به عنوان تثبیت کننده دما تا ۷۵۰۰F استفاده می شود.

علاوه بر این، هنوز نمی توان واکنش های آلرژیک به ملانین مصنوعی را به طور کاملا رد کرد. به عبارت دیگر، رنگ موهای شما همان رنگ باقی نمی ماند. پایان نامه حاضر با عنوان” اثرات رنگدانه هاي طبیعی (فلفل دلمه، گوجه فرنگی) و مصنوعی (آستاگزانتین و بتاکاروتن) بر شاخص های رشد و رنگ ماهی فلاورهورن (.Cichlasoma sp) ” با گرایش کشاورزی شیلات و با فرمت Word (قابل ویرایش) تقدیم شما دانشجویان عزیز میگردد. بسیاری از غذاها مملو از ویتامین های تقویت کننده مو هستند.

بهطورکلی هرچه رنگدانه بیشتر باشد، رنگ واقعی و زندهتری روی پوست ظاهر میشود. بدون تردید، طبیعت منابع فراوانی دارد که باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد. اهمیت فراوانی دارد زیرا این وسایل توسط رنگ از عوامل مختلف مثل هوا، رطوبت و ترکیبات شیمیایی محافظت میشوند. این مواد شیمیایی همچنین می توانند باعث بروز شوک آنافیلاکسی هم گردند. رنگ های جوهری در الکل حل شده و به خوبی با رزین مخلوط می گردند. اکسید آهن انواع گوناگونی دارد که هم به صورت طبیعی و هم به صورت سنتزی تولید می گردند. از چندین رزین طبیعی به عنوان مواد تشکیل دهنده عطرها استفاده می شود.

تنظیم کننده های PH مرکب، رطوبت گیر هایی که باعث نشست پیگمنت بر روی بستر می شوند، رزین های پلیمری برای چسباندن پیگمنت ها کنار هم، ضد کفها برای جلوگیری از کف کردن مرکب، افزونه های رطوبتی مانند مواد فعال در سطح برای تنظیم ویژگی های سطحی بستر، آفت کش ها برای جلو گیری از رشد آفت و باکتری بر روی سطح بستر و غلظت سازها برای تنظیم ضخامت لایه مرکب، از انواع مواد تشکیل دهنده مرکب نهایی مورد استفاده در چاپ امروزی هستند. علاوه بر این، هر محصولی که روی پوست قرار گیرد ممکن است به طور بالقوه باعث تحریک پوست شود. وارد کردن سوزن ها به داخل پوست، نفوذ دقیق و کنترل شده ای را ایجاد می نماید و باعث تزریق حداکثر مواد جهت تحریک فاکتورهای رشد و تولید کلاژن می گردد. میکرونیدلینگ(Percutaneous Collagen Induction Therapy) که به درمان تحریک کلاژن سازی یا PCI هم معروف است، نوعی روش تحریک مکانیکال جهت ترمیم آسیبهای ساختاری پوست است که منجر به بازسازی بافت آسیب دیده و تغییر یافته میشود.

در بازار خرید و فروش پیگمنت ها لقب این پیگمنت قرمز به قرمز فراری معروف است چرا که شرکت خودروسازی فراری (Ferrari Red) از پیگمنت قرمز254 در ساخت رنگ ماشین فراری استفاده کرده است. پیگمنت قرمز 254 (Pigment Red 254) به عنوان اولین نماینده از خانواده پیگمنت های دی کتو پیرولو پیرول ها (DPP) وارد بازار شده است. سلول های حاوی رنگدانه های پوست در نقاط مختلف بدن تراكم متفاوتی دارند، ولی بیشتر در صورت و ناحیه ی ژنیتال ( قسمت تناسلی) دیده شده و تعداد آنها در نقاط در معرض نور دو برابر نقاط پوشیده شده است. حتی اگر ملانین توسط بدن ساخته شود، اما هنوز هم ممكن است برخی از افراد به یك محصول رنگ مو با ملانین مصنوعی حساسیت داشته باشند. دکتر جفری کوهن، به عنوان یک متخصص پوست می گوید: ملانین مصنوعی ممکن است گزینه خوبی برای جلوگیری از حساسیت به رنگهای سنتی مو باشد. جیانسکی در این مورد می گوید: تیم تحقیقاتی وی ابتدا با آزمایش رنگ ها بر روی سلول های پوست در آزمایشگاه و سپس بر روی پوست انسان در یک آزمایش بالینی، به بررسی ایمنی و اثربخشی رنگ ها می پردازند.

ویتامین های A، C و E نتایج امیدوار کننده ای در بهبود مو، پوست و ناخن ها نشان داده اند. به طور طبیعی آرایشگران برای از بین بردن ملانین بر روی موها از مواد شمیایی سفید کننده استفاده می کنند. به اندازه ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد رنگی که می خواهید را بر روی مو های خود بزنید. بعضی از رنگدانه ها نیز وجود دارند که با گذشت زمان یا با طولانی شدن مدت قرار گرفتن در معرض نور محو یا سیاه می شوند، به این مواد پیگمنت های فرار گفته می شود. در حقیقت، ملانین نقش محافظتی دارد: مقادیر بیشتری از ایوملانین از مو در برابر قرار گرفتن در معرض آفتاب و عوارض آن مانند خشک شدن و شکنندگی محافظت می کند.

خمیررنگ های چکاد از دیسپرسیون بهترین پیگمنت های موجود در بازارهای جهانی، در یک محمل خنثی و بدون حلال تهیه شده است و در این نوع خمیررنگ ها از هیچگونه حلال یا منومری استفاده نگردیده است. برنزه شدن، لکه های خشک، غدد چربی بیش از حد فعال، آفتاب سوختگی، رنگدانه ها، لکه ها و آکنه – همه این ها مشکلاتی هستند که ممکن است در تابستان با آن ها مواجه شوید. به دلیل نوع جهت گیری پیگمنت ها، امکان ندارد که اثر متالیک رنگی ایجاد شود. در این تحقیق اثر پنج جیره آزمایشی، شامل جیره شاهد (فاقد مواد رنگدانه اي اضافی)، دو جیره حاوی رنگدانه طبیعی (فلفل­دلمه قرمز و پودر پوست گوجه­فرنگی) و دو جیره حاوی رنگدانه مصنوعی (آستاگزانتین و بتاکاروتن) روی شاخص­های رشد و رنگی شدن ماهی فلاورهورن (.Cichlasoma sp) مورد بررسی قرار گرفت. از آنجا که موهای خاکستری می توانند در اثر استرس ایجاد شوند، استفاده از ویتامین B12 در زندگی شما چه از طریق رژیم غذایی و چه از طریق مکمل ممکن است در پیشگیری از سفیدی مو موثر باشد.