شیر پروانه ای باترفلای ولو چیست؟ قیمت انواع | کسری ساران

درضمن باید دقت کنید که استفاده از دیسک‌های استنلس استیل برای شیرهای پروانه ای فلنج دار گزینه مناسبی نیست؛ زیرا بخشی از بدنه شیر که با سیال در تماس است‌ پس از مدتی خورده می‌شود. توجه داشته باشید این نوع اتصال نسبت به شیر ویفر بهتر است و مهر و موم بیشتری دارد. این مدل از شیر پروانه ای مهر و موم‌ شده‌ الکتریکی ضد انفجار دارای انواع فلنجی دوگانه دارای ساختار فشرده، کلید چرخشی 90 درجه آسان، آب بندی قابل اعتماد و عمر طولانی است. به طور گسترده در نیروگاه های آب، نیروگاه ها و فولاد استفاده می شود و به عنوان تنظیم و قطع در تامین آب و زهکشی کارخانه ها، کاغذ سازی، صنایع شیمیایی، پذیرایی و سایر سیستم ها استفاده می شود.

4# شیر غیر هم مرکز (Eccentric)

شعاع چرخش 90 درجه امکان آب بندی سریع در هنگام تحریک را فراهم می کند که کنترل جریان دقیق تری را با حداقل تلاش برای روشن و خاموش کردن شیر فراهم می کند. شیرهای پروانه ای متفاوتی باید در نظر‌ گرفته‌ شوند، از جمله صفر افست، دو افست و سه افست. در انواع شیر پروانه ای اگر به ویژگی‌های جداسازی سریع نیاز ندارید، اما کنترل جریان در سرعت‌های تنظیم‌شده در اولویت است، یک محرک آهسته بر روی شیر پروانه‌ای شما مناسب برنامه شما خواهد بود.

شیر پروانه ای یک شیر یک چهارم چرخشی است که برای باز کردن، بستن و تنظیم جریان سیال استفاده می شود و عملکرد آسانی دارد. چرخش 90 درجه ای چرخ دستی سوپاپ یا محرک، جریان سیال را به طور کامل باز یا بسته می کند شیر باترفلای دارای دیسک است. شیر پروانه ای (Butterfly Valve) یکی از سیستم های اطفاء حریق به حساب می آید که در جهت باز کردن، بستن یا تنظیم جریان سیال استفاده می شود. انواع شیر باتر فلای در صنف های مختلف صنعتی و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد.

شیرپروانه ای گیربکسی

در حقیقت جنس دیسک مورد استفاده در شیر پروانه ای، نوع کاربرد آن را تعیین می کند. در این مدل باتر فلای ولو شاهد سیستمی هستیم که در آن فلنج‌ های خط لوله به فلنج بدنه متصل می‌شوند. در دو طرف شی که سیت آن واقع شده است دارای فلنج می باشد که با پیچ و مهره متصل می شود. حتی برخی از سیستم‌ها که نیاز دارند حجم زیادی از آب جابجا کنند، از شیر پروانه ای برای کنترل باز و بسته کردن منبع استفاده می‌کنند. باترفلای ولو قادر است در زمان کوتاه با چرخش جزئی (چرخش دسته تنها به اندازه ربع دایره) به وضعیت باز و بسته تغییر کند. شیر پروانه‌ ای یا باترفلای ویلو Butterfly Valve از جمله شیرآلات صنعتی به شمار می‌رود که وظیفه آن انسداد یا کنترل مسیر جریان سیال است.

  • EPDM به دلیل مقاومت در برابر آب و هوا، دماهای بالا و پایین، مواد شیمیایی مختلف و نشت، محبوب است.
  • مهم ترین کاربرد شیر پروانه ای در سرویس های مختلف مانند قطع و وصل کردن سیالاتی مثل مایع، بخار، هوا و در سیستم های خلأ و آتش نشانی است.
  • هنگامی که دیسک به موازات جریان چرخانده می شود، آب می تواند آزادانه از آن عبور کند.
  • شیر پروانه‌ای از نظر نوع اتصال به دو نوع فلنج ‌دار و بدون فلنج (ویفری) تقسیم می ‌شود.

شیر پروانه ای باترفلای ولو چیست؟ قیمت انواع | کسری ساران

در این ولو بیشترین نشتی در زمان فرسودگی از قسمت سیت صورت می گیرد، به همین دلیل تعویض کامل شیر پروانه ای از نظر هزینه مقرون به صرفه نیست. شرکت فامکو با در اختیار داشتن کارگاهی مجهز به دستگاه های CNC, CMM, Hydrostatic Seat ,TestHydrostatic Shell, TestAir Seat Test, شیر صافی Sandblast تعمیرات شیر پروانه ای های سیت EPDM و PTFE و فلز را فراهم می سازد. به طور معمول، یک شیر پروانه با مشخصات مشابه ارزان‌تر، نصب آن آسان‌تر در مقایسه با شیرهای توپی است. با این حال، به دلیل وجود دیسک در دریچه‌های پروانه، نمی‌توان آنها را برای اهداف تمیز کردن قلاب کرد. شیرهای پروانه را می‌توان به روش‌های مختلف به سیستم لوله کشی متصل کرد. شیر پروانه ای یکی از پر کاربردترین شیرهای صنعتی است که در این پست به صورت تخصصی به طرز کار شیر پروانه ای پرداختیم.

الف- شیر پروانه ای یا Butterfly Valve چیست؟