نخواندن دیسک در DVD Drive

نخواندن دیسک در DVD Drive دی وی دی رایتر اینترنال با ابعاد 9 و 9.5 میلی متر با عنوان درایو نازک یا SUPERSLIM_E1 نیز شناخته می شود که در لپ تاپ های نسبتا نازک تر ، از آنها استفاده شده است. از تمامی دی وی دی درایوها با برندهای مختلفی در بازار موجود می باشد که تمامی آنها از لحاظ کارکرد یکسان می باشند. خوشبختانه در بسیاری از مواقع امکان تعمیر دی وی دی رام کامپیوتر وجود دارد. برای مثال اگر مشکل، باز و بسته نشدن درب باشد، با استفاده از برخی تکنیک های فنی می توان مشکل را برطرف کرد. همچنین گاهی اوقات ضعف دی وی دی رام در خواندن دیسک ها، با تمیز کردن و یا تعویض لنز حل می شود. دی وی دی رام کامپیوتر ، قادر است دیسک های نوری با فرمت های CD-DA ، CD-ROM و CD-R/RW را بازخوانی نماید .

  • حرف X نشون دهنده اینه که سرعت اولیه یعنی ۱۵۰ کیلوبایت در ثانیه ، ضرب در ۱۶ شده .
  • با این حال این قطعه گاهی با مشکل مواجه شده و نیاز به تعمیر خواهد داشت.
  • قسمت برد مرکزی
    در این بخش مین برد وظیفه کنترل دور موتور و تنظیم حرکت اپتیک بر روی دیسک را دارد.
  • درایو نوری از قسمت پشتی خود و تا انتها وارد مکان تعبیه شده روی کیس می‌شود.
  • همانطور که می‌دانید این وسیله یک درایو خارجی است که با استفاده از فناوری پرتوی لیزر، داده‌های دیسک‌های نوری را خوانده و اجرا می‌کند.
  • دی وی دی IDE و IBM به نسبت درایو Sata قدیمی تر می باشد و امروزه در کمتر دستگاهی مشاهده می شود.

– در ادامه گزینه بالا باید بگوییم که قدرت لنز و موتور استفاده شده در دی وی دی رایتر اینترنال بسیاربیشتر است. – برق اینترنال قابل اطمینان تر از کابل USB است زیرا مستقیم از پاور سیستم تغذیه می‌شود. همچنین، سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در دی وی دی رایتر اینترنال بالاتر است. – قیمت رایتر اینترنال نسبت به نمونه مشابه اکسترنال بسیارمقرون به صرفه‌تر است. – طول عمر دی وی دی رایتر اینترنال نسبت به نمونه اکسترنال آن بیشتر است.

اما به هرحال قدرت اصلی این نوع درایو در باز خوانی اطلاعات از دی وی دی هاست . دی وی دی رام ، قادر است اطلاعات ثبت شده روی DVD-Video ، DVD-ROM و DVD-Audio را بخواند . خواندن و استفاده از این داده ها در کامپیوتر لنوو با استفاده از دی وی دی رام صورت می گیرد.

درایو DVD اکسترنال ایسوس مدل SDRW-08D2S-U Lite

و برای ممانعت از استهلاک دی وی دی رایتراکسترنال ، تا جایی که امکان دارد محتوای سی دی و دی وی دی خود را در داخل سیستم خود کپی کنید تا از رایتر اکسترنال خود کمتر استفاده کنید. تجربه خود من از کار کردن با دی وی دی رایترهای مختلف رو در قالب اولویت بندی بهتون میگم . لایتون ، پلکستور ، پایونیر ، سونی ، ایسوس ، HP ، LG وسامسونگ . همین اولویت بندی من شاید از نظر بعضی ها درست نباشه یا نظر دیگه ای داشته باشن . در هر صورت اگه شما تجربه یا نظر دیگه ای دارید حتما در قسمت نظرات بفرمایید . ۵ ساله که داره کار میکنه و خدائیش من ازش راضیم ، خدا ازش راضی باشه .

قیمت دی وی دی و بلوری رایتر (روز 08 مرداد)

در این مطلب از انزل وب نحوه تبدیل DVD رایتر اینترنال به اکسترنال را آموزش دادیم. آیا تبدیل CD و DVD رایتر اینترنال به اکسترنال را با موفقیت انجام دادید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید. در ادامه می‌توانید ویدئو آموزشی تبدیل DVD رایتر اینترنال به اکسترنال را مشاهده کنید.

درایو نوری پایونیر مدل Pioneer DVR-221CHV