کدینگ حسابداری چیست کدینگ حسابداری خدماتی، تولیدی و بازرگانی

کدینگ حسابداری دارای انواع مختلفی همچون سلسله مراتبی، سریالی، توده‌ای و حفظی می‌باشد. این سیستم برای سطوح مختلف حساب از جمله حساب گروه، حساب کل، حساب معین و حساب‌های تفصیلی پیاده سازی می‌شود. در این ساختار، هر شاخه درخت دارای یک سرگروه بوده و در بخش‌های بعدی یک حساب کل، حساب معین و نهایتاً حساب‌های تفضیل در آن‌ها قرار می‌گیرند.

این روش در کنار دقت و نظم بالا، محدودیتی نیز برای دوره حسابداری در تبریز تعداد حساب‌ها ندارد. در نهایت هم می‌توان حساب‌های تعریف شده در سطح معین را به حساب‌های کوچک‌تری طبقه بندی کرد. اگر به دنبال یک روش خاص یکسان سازی برای همه محاسبات در یک شرکت یا مجموعه هستید کدینگ حسابداری یکی از روش های برتر در این زمینه می باشد. امروزه مطالب بسیاری درباره کدینگ حسابداری شنیده اید کدینگ حسابداری روشی برای کد کردن محاسبات به نوعی همان شاخه بندی محاسبات یا کلاس بندی در حسابداری می باشد. ویژگی روش سلسه مراتبی این است که نظم خوبی در انجام آن به کار می‌رود و در تعداد حساب‌ها، کالاها و داده‌ها محدودیتی ایجاد نمی‌کند.

  • کدینگ حسابداری فرآیند دسته بندی، مرتب سازی عناوین امور مالی شرکت ها و سازمان ها می باشد.
  • بعضی اوقات به دلیل زیاد بودن تعداد حساب ها، رویدادهای مالی شرکت به بخش های جزئی‌تر تقسیم می‌شوند تا به وسیله آن ساختار دسته بندی حساب ها و رویدادهای مالی شبیه به هرم یا درخت شود.
  • به علاوه، محاسبه درست و به موقع حقوق و دستمزد نیز می تواند به سرعت این فرایند بیافزاید.
  • در کدینگ معین هم می‌توان شماره خالی درج کرد تا در صورت نیاز به کدهای خالی، در آینده مشکلی ایجاد نشود.
  • در این سطح می توانیم کلیه بدهی های جاری و غیر جاری، درآمدها و هزینه ها، سرمایه گذاران و ذی نفعان و حقوق مرتبط با آنان را قرار دهیم.
  • در مجموع هدف از کدینگ حسابداری همان طور که پیشتر گفتیم، سازماندهی محاسبات حسابداری برای جستجو و دسترسی ساده به آنها است.
حسابدارها باید دقت کنند، زمانی که می خواهند یک  نرم افزار مالی تهیه کنند، این نرم افزار قابلیت تعریف N سطح کدینگ را داشته باشد. شرکت فاوا پدیده الوند با ارائه نرم افزار حسابداری، مالی، بازرگانی طلوع پدیده و با اتکا به دانش فنی ، راهکار های نوینی را برای شما به ارمغان آورده است. برای انجام این کار به هر کدام از گروه‌ ها یک عدد تعلق می ‌گیرد که می ‌توان کلیه هزینه‌ ها، بدهی‌ها جاری و غیر جاری، درآمدها، حقوق ‌ها و سرمایه‌ گذاری‌ ها را در این سطوح قرار داد. بهتر است این مثال را در نظر بگیریم، یک شرکت سیستمی برای کدینگ حسابداری ابداع کرده است که در آن سه رقم اول ماهیت هزینه و سه رقم آخر مرکز هزینه یا واحد هزینه را نشان می‌دهد که به عنوان مثال، هزینه پرداخت می‌شود.

ویژگی های نرم افزار حسابداری مناسب انبار

محاسبان؛ آموزشگاه حسابداری اصفهان در تلاش است با توانمندسازی حسابداران و مدیران مالی، افزایش سطح آگاهی بنگاه‌های اقتصادی و تربیت حسابداران و مدیران مالی توانمند هزینه‌های تحمیلی و فرصت‌های از دست‌ رفته را کاهش دهد. به همین دلیل سیستم‌هایی که رویکرد گزارشات داینامیک داشته باشند از کدینگ شناور استفاده می‌کنند. اصول کاربردی کدینگ شناور به این صورت است که تعداد مشخصی از سطوح حساب‌ها مانند کل یا معین به صورت ایستا مشخص می‌شود و بعد از آن در سایر سطوح، حساب‌ها به صورت شناور با سطوح فوق ایستا و ثابت ارتباط برقرار می‌کنند.

در کدینگ حسابداری توده‌ای به یک حساب معین در یک دوره‌ی مالی معین اعدادی اختصاص داده می‌شود و در نهایت کدینگ وجهی نیز اشاره به سیستم‌های کدگذاری داده به صورت قراردادی دارد. کدینگ در حسابداری به شیوه‌ای گفته می‌شود که در آن حساب‌ها با دقت دسته‌بندی می‌شوند. روش‌های مختلفی برای کدینگ وجود دارد که در این مطلب آن‌ها را توضیح دادیم. به امید اینکه توضیحات ارائه شده در این مطلب برای شما کاربردی باشد و بتواند اطلاعات شما را افزایش دهد. برای کدینگ درختی باید حساب کل تعیین شده را به اجزای آن یعنی حساب‌های معین تقسیم شود.

کدینگ حسابداری ﺣﻘﻮق ﺻﺎﺣﺒﺎن ﺳﻬﺎم

کدینگ حسابداری چیست کدینگ حسابداری خدماتی، تولیدی و بازرگانی