آشنایی با انواع دوربین مداربسته + راهنمای خرید

برند دوربین مداربسته اولین عامل مهم و تاثیر گذار در قیمت تمام شده یک سیستم سایت ncctv مداربسته می باشد. یکی از بزرگترین معایب دوربین مداربسته دید در شب بیسیم این است که شما باید باتری ها را به صورت دستی تعویض کنید یا به صورت دوره ای آنها را شارژ کنید معمولا انتخاب دوربین با یک باتری قابل شارژ بهتر است زیرا نیاز به خرید باتری مجدد را ندارید .همچنین به یاد داشته باشید که عمر باتری را حتما بررسی کنید بعضی از این نوع از دوربین ها می توانند روزها یا ماه ها بدون شارژ مجدد کار کنند اما برخی دیگر هنگام تشخیص حرکت ، شروع به ضبط می کنند و این باعث افزایش عمر باتری در دوربین مداربسته می شود یکی دیگر از ویژگی های مهم برای جستجو این است که هرچه میدان دید در این نوع از دوربین ها بزرگتر باشد ، اساساً مسافت بیشتری دیده می شود.

همچنین سعی کنید از فروشگاهی خرید دوربین مداربسته آنالوگ را انجام دهید که ضمانت اصل بودن کالا و همچنین گارانتی های سلامت و تعویض در صورتی خرابی را به شما ارائه بدهد. توصیه میکنیم در تهیه تجهیزات دقت و توجه خاصی داشته باشید وتا حد امکان آنها را از بهترین مدلها و برندها با گارانتی شرکتی تهیه کنید. از دوربین بولت ای وی تک می توان برای پوشش فضاهای بیرونی ( Outdoor ) ، حیاط ها ، انبار ها ، کارخانه ها و محیط های صنعتی ، پارکینگ های روباز و مکان هایی شبیه به آن استفاده کرد . بسته به فاصله و اندازه جسم مورد نظر می توان از لنزهای مختلف برای مجهز کردن دوربین های باکس استفاده نمود.

این موارد را در نظر داشته باشند. این نوع دوربین های مدار بسته به منظور نصب در محیط های معمولی و کم نور به کار می روند. تنها در برخی از تنظیمات و جزئیات نصب این دوربین ها متفاوت است که در دوره های آموزشی نصب دوربین مدار بسته به طور کامل تفاوت دوربین مدار بسته آنالوگ و تحت شبکه و مراحل و نکات نصب هر یک به طور کامل آموزش داده می شود. در این حالت یک شبکه اینترنتی محلی راه اندازی میشود و دوربینها و گیرندهها با کمک آن کار ارسال و دریافت و ذخیره سازی تصاویر را انجام میدهند.

دوربین های ترمال (Thermal) یا حرارتی همانطور که از نامشان پیداست، گرمای اشیاء موجود در محیط را تشخیص داده و هر دما را با رنگ خاصی نمایش میدهند. این مدل دارای استاندارد IP66 بوده و برای محیط های خارج از ساختمان و مکان هایی که معمولا دوربین مداربسته در معرض عوامل محیطی از قبیل باد، باران، برف، گرد و غبار، سرما و گرمای شدید قرار میگیرد ساخته شده است. امروزه آموزشگاه نصب دوربین مدار بسته بسیار است، ها بسیاری از این مراکز دوره های آموزشی نصب دوربین مدار بسته را در تهران و دیگر شهرستان ها برگزار می کنند. مهم ترین نکته در انتخاب دوربین مناسب، رزولوشن و وضوح تصویر دوربین است، همیشه بالاترین وضوح تصویر بهترین انتخاب نیست بلکه باید با توجه به طول و عرض محلی که نیاز به دوربین مدار بسته دارد، رزولوشن دوربین را انتخاب کنید. وضوح تصویر معمولاً بیعیب و نقص است، بنابراین میتوان ویژگیهای چهره را تشخیص داد.

3- با توجه به نقشه نوع دوربین مدار بسته و تعداد آن را انتخاب کنید. 5-دوربین را در محل انتخاب شده نصب کنید. شما پس از نصب سیستم دوربین مدار بسته در محل شرکت یا فروشگاه خود می توانید نظارتی همه جانبه بر نوع رفتار و برخورد با دیگر پرسنل و مراجعه کنندگان , لحن صحبت و یا اشتباهات آن ها داشته باشید و در نهایت با استفاده از این نظارت راندمان کاری خود را بالا ببرید. فروشگاه سپنتا یکی از معتبر ترین برندهای موجود در بازار یعنی “اکسوم” را دارد که می توانید با مراجعه به این سایت و مطالعه ویژگی های منحصر به فرد این محصول درصدد تهیه آن با نازل ترین قیمت، اقدام کنید. از طرفی بالاتر رفتن سطح آگاهی مردم از کاربردهای دوربین های مداربسته، موجب شده که هر سال عده بیشتری اقدام به خرید انواع دوربین های مدار بسته کنند.

پس از اینکه نقشه مورد نظر تهیه شد میتوان با استفاده از مختصات آن در مورد هر یک از لوازم و میزان مورد نیاز را تخمین زد و نسبت به تهیه آنها اقدام کرد. در پایان این موضوع را هم در نظر داشته باشید که توصیه می شود تمام مراحل نصب دوربین مدار بسته توسط یک شرکت انجام شود تا پروژه به صورت یکپارچه انجام شود. این موضوع یکی از سرفصل هایی است که در دوره آموزشی نصب دوربین مدار بسته مجتمع فنی به طور کامل به آن پرداخته می شود. این دوربین منحصر به فرد دارای بدنه فلزی است و از تکنولوژیهایی همچون زوم اپتیکال، زوم دیجیتال، تکنولوژی WDR و فناوری DarkFghter است.

نوع نور محیط نیز نصب و راه اندازی بسیار حائز اهمیت است در صورتی که شما دوربین را در محیط نصب کنید که از روبروی آن نور زیادی بتابد باید از دوربین های استفاده کنید که قابلیت WDR داشته باشد و اگر شما می خواهید در شب نیز پلاک خودروی مورد نظرتان را ببینی باید دوربین مداربسته تهیه کنید قابلیت BLC داشته باشد این نکات در انتخاب نوع دوربین مدار بسته بسیار حائز اهمیت می باشد. هرچه این عدد بالاتر باشد، کیفیت و جزئیات بیشتری را شاهد خواهید بود. دوربین های مدار بسته قدیمی را می توان با یک ضبط کننده جدید TVI و دوربین های جایگزین برای لذت بردن از فیلم با کیفیت بالا نسبت به اتصالات کابل کواکس موجود یا همان استفاده کرد. تصاویر دوربین های مداربسته آی پی را می توان از طریق اینترنت ارسال کرد . انتقال با سرعت، کیفیت و امنیت بالا به همراه برد ارسال سیگنال مناسب از ویژگی های بارز انواع دوربین های مدار بسته بیسیم است که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است. پیشنهاد میکنم قبل از ادامه مطلب مقاله ی سوییچ شبکه را بخوانید.

همین ویژگی تحت شبکه بودن در دوربین های مداربسته ip برای آنها مزایای زیادی را به همراه می آورد. سیستم دوربین مداربسته در مجتمع های مسکونی با هدف کنترل ورود و خروج افراد و خودرو ها و بالا بردن ضریب امنیتی ساختمان در برابر ورود افراد غریبه یا سارقین نصب می شود. بنابراین یکی از مهم ترین مهارت ها برای ورود به این شغل آموزش نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه یا IP است. تیم آپاکو خدماتی از جمله کمک در انتخاب نوع دوربین مداربسته، مشاوره نصب دوربین مداربسته تحت شبکه و مشاوره نصب دوربین مداربسته آنالوگ را چه به صورت حضوری و چه غیر حضوری، توسط تکنسین های خبره، به کاربران ارائه می دهد. • سنسور دوربینهای AHD امکان سوییچ کردن دستی از حالت HD به آنالوگ CVBS را دارد و به راحتی میتوان دوربین را به DVR معمولی 960H متصل نمود. حالت سوم نصب دوربین مدار بسته نیز کاملا به صورت بی سیم انجام میشود. در دوره نصب دوربین مداربسته به طور کاملا عملی آموزش صفر تا صد نصب دوربین مدار بسته IP آموزش داده می شود.

با شرکت در دوره آموزش نصب دوربین مدار بسته ضمن اینکه با صفر تا صد نصب دوربین مدار بسته آشنا می شوید بلکه از یک مدرک فنی حرفه ای نصب دوربین مدار بسته نیز بهره مند شده و می توانید از طریق این مدرک برای شرکت های فعال در زمینه نصب دوربین رزومه ارسال کنید و به استخدام آنها در آیید. تنها کافیست با طریقه نصب انواع دوربین مدار بسته آنالوگ و تحت شبکه آشنا باشید. نحوه اتصال این دوربین ها از طریق کابل های شبکه می باشد که در مدل های UTP و SFTP تولید می شوند. امروزه با زیاد شدن کمپانی های تولید کننده دوربین مداربسته در تمامی فضاهای مسکونی، تجاری و اداری امکان استفاده از دوربین های مداربسته به راحتی فراهم می گردد. بسته به نیاز خود و مکانی که قصد استفاده و نصب دوربین مداربسته را دارید باید از گزینه های کاربردی و ایده آل استفاده نمایید. دوربین مداربسته کودکان یا baby cam چیست؟

بیشتر بخوانید: دوربین مدار بسته لامپی چیست؟ این دوربین ها بیشتر برای نصب زیر سقف و فشای داخلی به کار گرفته می شوند. در این مطلب سغی شده اطلاعات پایه و مفید قبل از نصب و راه اندازی دوربین مداربسته به شما ارائه دهیم. هند ، روسیه و برزیل اطلاعات مربوط به دوربین مداربسته خود را فقط در برخی از شهرها گزارش کرده اند. فرض کنید تعدادی دوربین مداربسته IP و NVR و سوئیچ خرید کرده اید و قصد دارید تصویر آنرا روی مانیتور نمایش دهید. در صورتی که دوربین یوزر نیم و پسورد ورودی داشته باشد باید آنرا وارد کنیم تا به آن وصل شویم. در صورتی که مایل به ثبت تصاویر در شب دارید از دوربین های دید در شب خریداری کنید. حال برخی از مردم برای امنیت محیط مسکونی و کسب و کار خود، یکی از انواع دوربینها را خریداری کرده و نصب میکنند. دوربینهایی با قابلیت دید در شب رنگی، درشب و در محیطهای کم نور تمامی تصاویر را به صورت رنگی ثبت میکنند. 7-سیم کشی و برق کشی مناسب را انجام دهید. برای سیم کشی دوربین از کابل به میزان مناسب استفاده کنید. تمام این قطعات، پیچیدگی های مخصوص به خود را دارند؛ لذا برای استفاده از آن ها باید از تمام بخش های سخت افزاری و نرم افزاری آن ها به خوبی آگاهی داشت.

در دوره های آموزش نصب دوربین مدار بسته به طور کامل صفر تا صد سیم کشی و داکت کشی همچنین سوکت کابل شبکه دوربین آموزش داده می شود. تجهیزات مورد نیاز درسیستم نظارت تصویری شامل : شامل دوربین مداربسته(آنالوگ – تحت شبکه ) ، یک دستگاه ضبط تصاویر (DVRیاNVR) ،کابل (کابل کواکسیال ، کابل شبکه یا کابل فیبر نوری )، کابل برق ، فیش BNC یا سوکت شبکه (بسته به سیستم دوربین مداربسته ای که نصب میکنید) و منبع تغذیه و … رزولوشن دوربین آنالوگ بین 420 تا 700 می باشد که می تواند تصاویر واضحی تولید کند. یکی از بهترین برندها که در کیفیت محصولات خود بسیار معروف هست و در تولید انواع دوربین مداربسته و سیستمهای نظارت تصویری با تکنولوژی بالا فعالیت میکند. کیفیت دوره، آموزش عملی نصب دوربین مدار بسته، جامع و کامل بودن سرفصل های آموزشی، اعتبار آموزشگاه برخی از مهم ترین موضوعاتی است که پیش از ثبت نام دوره آموزش دوربین مدار بسته بایستی مورد توجه قرار گیرد. با توجه به بازار کار و فرصت های شغلی بسیار پیش رو نصاب دوربین مدار بسته، ثبت نام در دوره آموزش نصب دوربین مدار بسته فنی حرفه ای می تواند فرصت های شغلی بسیاری را برای شما ایجاد کند.

پس از مشخص شدن بهترین محل نصب دوربین مدار بسته، دوربین ها را تهیه و آنها را در محل مشخص شده نصب کنید. راه سوم نصب دوربین های مداربسته بدون DVR: استفاده از دوربین های مداربسته بی سیم یا وای فای Wi-Fi است که این نوع دوربین های مداربسته با کدگذاری پیشرفته، تصاویر را در کارت حافظه خود ذخیره می کنند و تصاویر را از طریق وای فای Wi-Fi انتقال می دهد. نصب دوربین مداربسته یکی از اجزای اصلی سیستم های حفاظتی و امنیتی جهت افزایش امنیت در کل جهان می باشد. آموزش نصب دوربین مداربسته IP به زبان ساده عنوان مقاله امروز ماست.