باتری لیتیومی چیست؟ + راهنمای خرید و نگهداری از انواع آن خبرگزاری فارس-مستر انرژی پلاس

جهت جدا کردن سلول از محیط بیرون و فراهم کردن ایمنی و راحتی استفاده، سلول درون یک بسته خارجی از جنس فلز یا پلاستیک قرار گرفته است. در این بسته خارجی دو الکترود با علامت‌های + که همان قطب مثبت و – یعنی قطب منفی وجود دارد که به دو الکترود داخلی سلول متصل هستند. ظرفیت ذخیره شارژ باتری‌های لیتیوم-یونی جدید تقریبا دو برابر باتری‎های نیکل کادمیوم است، ولتاژ کار و سازگاری این باتری‎ها با محیط زیست نسبت به سایرین بالاتر است اما طول عمر این باتری‎ها زیاد نیست.

آبادیس از سال 1385 فعالیت خود را در زمینه فن آوری اطلاعات آغاز کرد. دیکشنری آنلاین آبادیس از ابتدا تاکنون تغییرات بسیاری کرده و ویژگی های مختلفی به آن اضافه شده است. آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید. وات واحد اندازه گيري توان حقيقي باتري است در حاليكه توان ظاهري كه مرتبط با بار‌هاي راكتيو است، بر اساس ولت-آمپر اندازه‌گيري مي‌شود. اما بار‌هاي راكتيوي نظير موتور‌هاي القايي يا لامپ‌هاي فلوروسنت سبب ايجاد يك شيفت فاز بين ولتاژ و جريان و در نتيجه كاهش ضريب توان از مدار ايده آل 1 به حدود 7/0 يا كمتر مي‌شوند.

باتری لیتیومی چیست؟ + راهنمای خرید و نگهداری از انواع آن خبرگزاری فارس-مستر انرژی پلاس وقتی اتصالی خارجی بین پایانۀ کربن مثبت و پایانۀ روی منفی ایجاد شود، الکترون ها از الکترودِ روی به سمت کربن جریان می یابند. به این ترتیب، بار هردو الکترود خنثی می شود و فلز روی بیشتری در الکترولیت حل، و الکترون های بیشتری نیز تولید می شود. پیل خشک آن قدر جریان الکتریسیته تولید می کند تا الکترود روی کاملاً مصرف شود. يكی از مشخصات فنی باتری که برای رده‌بندي آن استفاده می‌شود، ولتاژ نامي ‌‌باتري است. لازم به ذكر است كه معمولاً اندازه ولتاژ مدار باز يك باتري با شارژ كامل در حدود 5 تا 7 درصد از ولتاژ نامي ‌‌بيشتر است.

الكتروليت و صفحات جداكننده

استفاده از باطری، امروزه به قدری فراگیر شده است، که ما آن‌ها را به عنوان وسایل معمولی و ساده، پذیرفته‌ایم. اما قطعا نمی‌توان تاریخچه اختراع و به‌کارگیری باتری‌ها را نادیده بگیریم. در این مقاله از بلاگ ایده آل گستر قصد داریم شما را با انواع باتری‌ها و نحوه کار کردن آن‌ها، بیشتر آشنا کنیم.

به طور معمول باتری ها برای تولید انرژی از شیوه‌ای که گفته شد استفاده می‌کنند، اما برخی از باتری ها بسته به نوع الکترود و الکترولیت شیوه‌های متفاوتی را برای واکنش های شیمیایی انتخاب میکنند. باتری یک بسته قدرتمند شیمیایی است که هر کجا که نیاز داشته باشید مقدار محدودی انرژی الکتریکی تولید میکند. برق معمولی با سیمهایی که از نیروگاه شروع میشوند و به منازلمان میرسند نیروی الکتریکی را به وسیله مورد نظر انتقال میدهند. یک باتری بر خلاف برق معمولی عمل میکند و به آرامی مواد شیمیایی درونش را به نیروی الکتریکی تبدیل میکند که در طی یک دوره روزها، هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سالها آن را آزاد میکند. باتری‌های نیکل هیدرید فلزی به روشی مشابه باتری‌های نیکل کادمیوم عمل می‌کنند.

باتری‎های دکمه‎ای

شارژر باتري‌‌ها معمولاً داراي يك تلرانس نسبت به Ah نامي‌‌ باتري است. بديهي است چنانچه با استفاده از يك شارژر با Ah خاص بخواهيم يك باتري بزرگ‌تر را شارژ كنيم، مدت زمان مورد نياز براي شارژ كامل بيشتر خواهد شد. بنابراین بايد دقت کرد كه تفاوت Ah شارژر با Ah باتري، بيشتر از25 درصد نباشد. کارخانه‌های سازنده باتري‌هاي اروپايي براي رده بندي باتري استارت خودروها از شاخص Ah استفاده مي‌كنند، اما در آمريكاي شمالي باتري‌ها بر اساس شاخص ظرفيت معكوس رده بندي مي‌شوند. شاخص RC نشان دهنده مدت زمان دشارژ يك باتري بر حسب دقيقه با جريان 25 آمپر است.

  • این واکنش متاثر از وجود اکسید سرب در قطب مثبت باتری و اسید باتری است.
  • این مایع از لحاظ علمی به نام الکترولیت شناخته می‌شود و حقیقت این است که به خاطر تغییر در طراحی بسته‌بندی و محیط فعالیت صفحات و الکترولیت، لازم نیست حجم زیادی از الکترولیت در آن استفاده شود.
  • پیشرفت انسان، به شکل عجیبی، مدیون انواع باطری‌هایی است که در طول سالیان متمادی، اختراع شده و در دسترس او قرار گرفته‌اند.
  • باتری‌های مورد استفاده در منبع تغذیه بدون وقفه، لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های موبایل که توانایی تأمین یک جریان ثابت برای مدت زمان طولانی را دارند.
در حالت شارژ کامل، صفحه یا قطب منفی از سرب و صفحه یا قطب مثبت از دی اکسید سرب است. محلول الکترولیت دارای غلظت زیادی از اسید سولفوریک آبی است که بیشتر انرژی شیمیایی را ذخیره می مستر انرژی پلاس کند. شارژ بیش از حد با ولتاژ های شارژ بالا، اکسیژن و گاز هیدروژن را با الکترولیز آب تولید می کند که به شکل حباب خارج می شوند و از بین می روند. باتری مجموعه ای از یک یا چند سلول است که با واکنش های شیمیایی جریان الکترون ها را در مدار ایجاد می کنند. تحقیقات زیادی در زمینه پیشرفت باتری ها تا کنون انجام شده است برای اینکه آن ها بهترین عملکرد را داشته باشند.

مشخصات فنی باتری و تعاریف آن‌ها

به عبارتی دیگر، این باتری می‌تواند 25 میلی آمپر را به مدت 100 ساعت، تامین کند. برای درک این موضوع باید تارخچه برق را از سال 1792 مورد بررسی قرار دهیم. دقیقا از زمانیکه لوئیچی گالوانی (دانشمند ایتالیایی) دریافت که با اندکی کمک گرفتن پای قورباغه میتواند برق تولید کند. برای آشنایی بیشتر با باتری‌ها، پیشنهاد می‌کنیم به مجموعه آموزش‌های مهندسی شیمی مراجعه کنید که توسط فرادرس تهیه شده و لینک آن در ادامه آورده شده است. باتری‌های دکمه‌ای و باتری‌های پشتیبان که می‌توانند جریان کمی را برای مدت زمان خیلی طولانی تأمین کنند. باتری‌های اتومبیل، لیفتراک و موتورسیکلت که می‌توانند جریان زیادی را در مدت زمان کوتاه، جهت استارت تأمین کنند.