دوربین مداربسته کوچک

هنگام خرید انواع دوربین های مداربسته محفظه، سخت افزاری به نام پایه دوربین از اهمیت زیادی برخوردار است. در برخی از مدلهای جدید انواع DVR دوربین مدار بسته قابلیت آلارم هشدار وجود دارد . علاوه بر این ، برخی از دوربین هایی که بخشی از سیستم های امنیتی بزرگتر هستند ، نیاز به نصب حرفه ای دارند. برخی از دوربین ها می توانند به صورت اپتیکال زوم کنند ، به این معنی که یا خود دوربین در واقع به یک شی نزدیک تر می شود، یا به صورت دیجیتالی – یعنی می توانیم با فشار دادن پخش زنده برنامه مان را بزرگنمایی کنیم. در فضایی که دوربین مداربسته قرار دارد به مراتب و به صورت آمار های قابل استناد نسبت به مکان هایی که دوربین های نظارتی وجود ندارد آمار جرم و بزه پایین می باشد. علاوه بر انواع دوربین مداربسته که در مطلب بالا اشاره شد، تقسیم بندی های دیگری نیز بر اساس نوع کاربری وجود دارد.

بنابراین در ادامه سعی میکنیم برندهای برتر و پرفروش دوربین مداربسته را طبق نظر کارشناسان شرکت فاواتک و ایمن کالا معرفی کنیم. نداشتن اطلاع از معنای این کلمات احتمالا باعث میشود در خریدتان اشتباه کنید و دوربینهای مناسب برای محل مورد نظر را پیدا نکنید. به صورت ساده می توان گفت با استفاده از دوربین مداربسته می توانید از راه دور فضای مورد نظرتان را کنترل کنید. همچنین می توانید یک سیستم دوربین مداربسته حرفه ای هایک ویژن را به صورت پکیج آماده نصب با کمترین قیمت از فروشگاه پکیج دوربین مدار بسته دیاکالا خریداری کنید . بهتر است قبل از انتخاب دوربین مدار بسته داهوا یکی از کارشناسان دیاکالا جهت مشاوره و ارائه بهترین طرح , از محل اجرا بازدید به عمل آورد و با توجه به نیاز های شما و امکانات مورد نظر شما ,کار آمد ترین سیستم دوربین مداربسته داهوا برای منزل انتخاب شود. دوربین های تحت شبکه از نظر قیمت بالاتر از انواع دوربین های آنالوگ می باشند .

در این پک های دوربین مدار بسته داهوا همه تجهیزات و ملزومات از جمله دوربین مداربسته, دستگاه ضبط تصاویر, هارد دیسک مناسب , اتصالات مورد نیاز , منبع تغذیه دی سی , کابل و سیم بطور کامل پیش بینی شده و آماده نصب می باشد. و هر دوربین دارای کابل کشی مجزا برای اتضال به DVR میباشد. بعد از اینکه تنظیمات DVR را انجام دادید، باید تنظیمات روتر را انجام دهید. مورد دوم، یک سری از دوربین های مداربسته می باشند که از لنز وریفوکال و یا متغیر در ساخت آن ها استفاده می شود. این نوع دوربین ها می توانند با استفاده از امواج فروسرخ فضای تاریک و بدون نور را به راحتی فیلمبرداری کنند. در مقایسه با دوربین های مدار بسته AHD و HDCVI یک سیستم دوربین مدار بسته برای منزل از نوع تحت شبکه دارای کیفیت بسیار بالاتر و طبعا قیمت بالاتر است.

دوربین مداربسته بیسیم یکی از انواع دوربین های مداربسته است که جهت سهولت نصب و جلوگیری از کابل کشی مورد استفاده قرار میگیرد. در نصب دوربین مداربسته برای مجتمع های مسکونی و شهرک های آپارتمانی هدف کنترل رفت و آمد افراد و خودرو ها , نظارت بر افراد و رفتار آنها در مشاعات , نظارت بر نحوه قرار گیری و رفت و آمد در پارکینگ ها است. جهت حفاظت و نظارت بر منازل , خانه ها , ویلا , مجتمع های مسکونی و آپارتمانها سیستم های دوربین مدار بسته HDcvi و HDtvi بسیار مناسب و مقرون به صرفه هستند. از نظر قیمت دوربین های مداربسته AHD سیستم های ارزان قیمت و مقرون به صرفه اند. از مزایای دوربین های مداربسته دام می توان به ظاهر زیبا و جمع و جور و مقرون به صرفه بودن اشاره کرد. امروزه دوربین مداربسته یا همان CCTV یکی از پرکاربرد ترین لوازم امنیتی محسوب می شود و نمونه های مختلف آن را می توان در فروشگاه ها، مراکز خرید، اداره جات و تقریبا هر مکانی یافت. می توان برای نظارت بر خانه و محیط اطراف آن از دوربین مداربسته بیسیم استفاده کرد . همچنین سیستم های دوربین مداربسته با استفاده از نرم افزار های آنالیز تصویر می توانند پلاک خودروهای را خوانده و در نرم افزار ذخیره کنند.

به منظور نظارت بر از فضاهای باز و محیط اطراف منازل و مجتمع های مسکونی بصورت بیسیم از دوربین مدار بسته شبکه به همراه آنتن های رادیو یا مایکرو استفاده می شود. هر چند زمان تولید و عرضه این دوربینهای سالهای زیادی میگذرد، اما کماکان به دلیل مقرون به صرفه بودن نصب و راهاندازی آن و همچنین امکان استفاده مستقیم بدون دستگاه ضبط تصاویر برای تلویزیون و مانیتورینگ ، این دوربینها را به انتخابی اقتصادی تبدیل نموده است. قیمت پک کامل دوربین مداربسته برای منازل, خانه و آپارتمان نسبت به خرید جزء جزء سیستم با 10% تخفیف بیشتر محاسبه شده و بسیار مقرون به صرفه است. این دوربین ها بیشتر مناسب محیط های داخلی هستند. اگر بدنبال ارزان تر تمام شدن یک سیستم دوربین مداربسته برای منزل خود هستید ارزانترین حالت استفاده از دوربین مداربسته با قابلیت پشتیبانی از حافظه داخلی است . علاوه بر کنترل مبادی ورودی نظارت بر چینش خودروها در محیط پارکینگ و نظارت بر خودرو ها در زمان پارک شدن برای ساکنین و مدیران مجتمع های مسکونی بسیار پر اهمیت است.

هنگامی که خواهان خرید دوربین مدار بسته هستید ، در اینترنت ممکن است به جستجو بپردازید، اما باید با این مسئله آگاه باشید که مسائل بیشماری وجود دارد که ممکن است شما را گمراه سایت ncctv نماید. دوربینهایی که به اینترنت نیاز ندارند ( آنالوگ ) : اگر Wi-Fi ندارید ، هنوز دوربین هایی مداربسته ای وجود دارند که برای شما کار می کنند. دوربین های مدار بسته مموری خور را می توان بصورتی تنظیم کرد که فقط در موقع تردد افراد و وجود حرکت ( Motion Detection ) فیلم ها را ذخیره کند. از انواع دوربین مداربسته توربو اچ دی می توان در جاهایی که نیاز به امنیت بالایی دارند استفاده کرد. برای تامین برق مورد نیاز دوربین های مدار بسته، از کابل شبکه اینترنت استفاده می شود. در این پک های دوربین مدار بسته هایک ویژن همه تجهیزات و ملزومات از جمله دوربین مداربسته, دستگاه ضبط تصاویر, هارد دیسک مناسب , اتصالات مورد نیاز , منبع تغذیه دی سی , کابل و سیم بطور کامل پیش بینی شده و آماده نصب می باشد. عمده سهم بازار ایران در دوربین های مداربسته و تجهیزات جانبی آن متعلق به کشور چین است.

حال قصد داریم تا شرح مختصری از این انواع مختلف دوربین مداربسته را یک به یک توضیح دهیم. دلیل اینکه اکثر دوربینهای دید در شب در فضای باز فیلم سیاهوسفید میگیرند، این است که ما بهعنوان انسان قادریم، اشیاء مختلف را در سیاهوسفید بهتر از سایههای رنگهای مختلف تشخیص دهیم. بعد از پر شدن حافظه این توع از دوربین مداربسته بصورت اتوماتیک فیلم های قدیمی را حذف و فیلم های جدید را ذخیره می کند. عموما فردی که قصد نصب دوربین بصورت مخفی و جاسوسی را دارد به منظور نصب دوربین مداربسته مخفی در منزل و خانه , از دوربین مداربسته کوچک و دوربینی که به شکل وسائل خانه طراحی شده اند مانند ساعت , رادیو , ساعت و گلدان استفاده می کنند.

هر چه ظرفیت هارد دیسک بکار رفته در سیستم دوربین مداربسته منزل بیشتر باشد مدت زمان بیشتری را بصورت بایگانی خواهد داشت و طبعا قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. کابل های جدید دوربین مداربسته کابل BNC است که به آن کابل دوسر BNC نیز می گویند. IP یکی از انواع دوربینهای مداربسته است که ارتباطات با آن از طریق کابل شبکه یا WIFI (وای فای) صورت میگیرد. در این صورت دوربین ماشین به کمک شما می آید. کلمه دام به معنای گنبد می باشد، این مدل دوربین به خاطر شکل گنبدی به این اسم نامگذاری شده است. دید در شب این دوربینها برد متوسطی دارد اما میتوان بنا به ضرورت از دوربین دام مادون قرمز و یا دوربین دام ضد وندال ( ضد ضربه) استفاده نمود. به گفته کارشناسان بهترین و مطمئن ترین راهکار برای پیگیری و خنثی کردن جرم سرقت از خانه ها استفاده از سیستم های دزدگیر منازل, خانه ها و آپارتمان ها و سیستم های دوربین مداربسته خانه, منزل و یا آپارتمان است. کدام راهکار میتواند امنتر و بهینهتر باشد . به هر حال حضور حتی یک لامپ کوچک میتواند سطح روشنایی مطلوبی برای عملکرد صحیح بسیاری از دوربینها را فراهم آورد. از آنجایی که انسان ها نمی توانند به صورت 24 ساعت یک مکان فیزیکی را پایش نمایند دوربین های نظارتی و امنیتی می تواند به مراتب کم هزینه تر و در عین حال دارای کارایی بیشتری باشد.

با جستجویی چند دقیقه ای در فضای اینترنت با مواردی بر خواهیم خورد که انسان را متعجب میکند و این سوال در ذهن خواننده پدیدار می شود که آیا من نیز توسط دوربین مداربسته مخفی تحت نظر هستم؟ مواردی که خریدار دنبال آن است جمع بندی نکاتی است که در بالا بحث شد، یعنی لنزهایی که به کاربر تصویر واضحی از منطقه تحت نظر را می دهد. پس اگر به دنبال دوربینی با کیفیت از یک برند خاص هستید می توانید به سراغ دوربین های HDCVI داهوا بروید. شرکت داهوا یکی از پیشروهای صنایع دوربین مدار بسته در جهان است .

مزیت بعدی برند داهوا نسبت به رقبای خود امکانات نرم افزاری متنوع و کار آمد است. در اوایل سال 2010 سازندگان مطرح دوربین مداربسته در جهان مانند داهوا و هایک ویژن با تحول در سیستم های دوربین مداربسته AHD سیستم های HDCVI و HDTVI را به جهان معرفی کردند. درحالیکه این سرقتهای خشن تصاویرش در فضای مجازی منتشر شد، اما دو سارق چاقو به دست مانند دزدان خیابان خردمند محارب شناخته نشدند که همین موضوع انتقادات زیادی را به قوه قضاییه وارد کرد، چراکه در هر دو صحنه میزان خشونت و استفاده از سلاح یکی بود. با استفاده از چراغهای مادون قرمز دوربین مدار بسته دید در شب قادر است بدون وجود نور مرئی و در تاریکی تصاویر فعالیتها و تحرکات را دریافت و ذخیره نماید.به این ترتیب که با تابش نور نامرئی مادون قرمز توسط LED های مادون قرمز دوربین، در حالی که محیط مقابل دوربین کاملا تاریک و بدون نور مرئی است، دوربین شما قادر به مشاهدهی تصاویر از طریق دریافت بازتابش اشعهی مادون قرمز خواهد بود. ۷۰۴ پیکسل است. اما حتی اگر دوربین مداربسته شما قادر به ارائه ی تصویری بالاتر از ۷۰۰TVL باشد، باز هم قابلیت دریافت و انتقال تصاویر بالای ۷۰۰TVL وجود ندارد. برای انتخاب یک دوربین مدار بسته حرفه ای المان های مختلفی وجود دارد که هرکدام ممکن است مورد انتظار شما باشد به طور مثال ممکن است شما به دنبال کوچکترین دوربین مدار بسته باشید.

دوربین مداربسته دام: معمولاً این دوربینها را به صورت سقفی نصب میکنند. این دوربینها میتواند به چپ و راست، بالا و پایین حرکت کرده و زوم کنند تا به طور بالقوهای پوشش دهی خوبی برای محوطههای وسیع ایجاد نمایند اما نه به طور همزمان! این دوربینها تنها باید توسط یک آداپتور که به همراه آن ارائه میشود، به برق متصل شده و توسط اپلیکیشن که داخل گوشی نصب میشود میتوانید تصاویر ضبط شده آن را داخل گوشی مشاهده کنید. طی چند سال اخیر که لزوم ضبط و انتقال تصاویر باکیفیت در سیستم های نظارت تصویری بیش از پیش احساس می شد، کمپانی ها بمنظور استفاده از تصاویر HD، به ساخت و ارائه دوربین های تحت شبکه روی آوردند.اما مشکل نبود پهنای باند مناسب و خصوصا مشکلات و پیچیدگی های نصب و راهبری سیستم های تحت شبکه، کمپانی ها را به استفاده از فناوری HDSDI در سیستم های مداربسته سوق داد. بعد از برند های چینی که عمده بازار ایران را از آن خود کرده اند شرکت هایی از کره جنوبی, تایوان , کانادا , المان , ژاپن و حتی ایران اقدام به ارائه محصولات خود نموده اند. دوربین های مدار بسته آنالوگ برای ارسال و دریافت صدا و تصویر از امواج آنالوگ استفاده کرده و توسط کابل دو رشته ای که عموما کابل کواکسیال rg59 می باشد صدا و تصویر را ضبط و ذخیره می کنند.

یک سیستم دوربین مدار بسته شبکه قابلیت توسعه فوق العاده ای داشته و از نظر کیفیت تصاویر دوربین مدار بسته بسیار حرفه ای است . منزل , خانه و آپارتمان در یک مکان شخصی و خصوصی است اما قوانین کشور نصب دوربین مداربسته مخفی برای منزل و شنود را جرم محسوب کرده و مجازات سنگینی برای عوامل این کار در نظر گرفته است. این دو شرکت برای برند مادر علاوه بر ارائه نرم افزار دوربین مداربسته برای کامپیوتر، برنامه دوربین مداربسته برای موبایل نیز طراحی کرده اند. دوربین مداربسته مخفی پریزی توانایی ضبط و شنود صدا را نیز بخوبی دارد . برای مشاهده تصاویر زنده یا ضبط شده از دوربین های امنیتی خود، باید DVR یا NVR خود را به تلویزیون یا مانیتور متصل کنید. یک کابل BNC از یک طرف به بخش خروجی دوربین و از طرف دیگر به بخش ورودی دستگاه DVR متصل میشود. در پک کامل دوربین مدار بسته برای منازل کلیه اجزاء سیستم دوربین مداربسته از فیش و کابل تا دستگاه و هارد به دقت انتخاب شده و توسط کارشناسان دیاکالا تست گردیده . همچنین می توانید یک سیستم دوربین مداربسته حرفه ای HDcvi یا HDtvi را به صورت پکیج آماده نصب با کمترین قیمت از فروشگاه پکیج دوربین مدار بسته دیاکالا خریداری کنید .