معرفی انواع دوربین مداربسته ، مزایا و کاربرد هر یک

اگر میخواهید فایلهای تصویری را در داخل کامپیوتر خود ذخیره کنید باید آدرس URL برنامه Webcam خود را ذخیره کنید و اگر میخواهید به صورت زنده ویدیو در حال ضبط را تماشا کنید باید کامپیوتر و تلفن همراه خود به یک مودم Wireless متصل کنید، سپس از طریق برنامههای پخشکننده ویدیو همانند VLC یا Media Player به وبکم خود متصل شوید. ولی اگر سوالی در مورد مطالب بالا داشتید در پایین همین مطلب بپرسید. کاهش نویز دیجیتال(DNR) در اصل یک تکنیک پردازش تصاویر است که سعی می نماید با حذف نویز، کیفیت تصاویر را بالا برده و مصرف پهنای باند را در پروسه انکدینگ کاهش دهد. جالبه تمام سایت هایی که بالا آمدند ، ادعای بهترین، با کیفیت ترین، ارزون ترین، بهترین گارانتی، فنی ترین و … سنسور تصویر بهترین دوربین مداربسته بهتره که سونی باشه ولی سونی بودن الان توی بازار کشور ما پر شده ولی اینکه اصله یا تقلبیه و وارد کننده عزیز فیک اون رو آورده ، جای بحث داره. این نوع از دوربین ها به خاطر ثابت بودن فاصله کانونی، و پشتیبانی کم از ثبت تصاویر در شب، هزینه بالایی ندارند و مناسب مناطق مسکونی و کسب و کار های کوچک هستند. همچنین بی سیم ها را می توان در ساختمانهایی که کابل کشی عملی نیست یا کلا مثل ساختمان های تاریخی غیرممکن می باشد، استفاده کرد.

چون کوچک است و قابلیت زوم و چرخش روی پایه را دارد. دوربینهای گردان PTZ قابلیت زوم و چرخش دارند. به عنوان مثال، آنها به یک کابل جداگانه برای کنترل عملکردهای Pan-Tilt-Zoom که در دوربین های گردان و 360 درجه وجود دارند و مخفف PTZ هستند. یکی دیگر از دوربین هایی که شرکت موج گستران رادیس به عنوان نمایندگی رسمی هایک ویژن در ایران ارائه می دهد، سری توربو اچ دی است. HDCVI داهوا را با گارانتی فراگستر یا داهوا ایران و HDTVI هایک ویژن را با گارانتی پارس ارتباط تهیه کنید. یک دستگاه بی سیم که به دستگاه DVR متصل می شود، تصاویر ارسالی از دوربین را دریافت کردهو وارد دستگاه DVR می کند. این امر موجب کاهش هزینه های جانبی سیم کشی برق خواهد شد. دوربین مدار بسته بعدی فقط توسط شرکت داهوا تولید شده است که کابل کشی آن بر بستر کواکسیال است. شبکه های دوربین مدار بسته می توانند ، و باید ، خود نظارت داشته باشند. مشکلات دوربین مدار بسته را با بررسی مشکل روشن و تیره بودن تصاویر بررسی می کنیم.

تعمیر مشکلات سخت افزاری در دوربین های مدار بسته امری تخصصی بوده و نیازمند آموزش دوربین مدار بسته و یادگیری مهارت های مورد نیاز آن است. دوربین مدار بسته ضد ضربه (Vandal Proof)، نوعی دوربین است که توانایی تحمل در برابر ضربه و فشار مکانیکی را داشته باشد. برند دوربین مدار بسته که در این زمینه میتوان گفت دوربین های متفرقه جایی برای رقابت با برندهای مطرح از قبیل که در بازار موجود است ندارد . در این سایت کاربران می توانند از قیمت انواع دوربین مداربسته از قبیل قیمت دوربین مداربسته وایرلس ، دوربین مداربسته جیبی ، دوربین مداربسته حافظه دار ، دوربین مداربسته حرفه ای ، دوربین مداربسته خانگی و دوربین مداربسته صنعتی مطلع گردند. نصب دوربین مداربسته برای اماکن اداری و تجاری و صنعتی مزیتهای عمدهٔ بسیاری را به دنبال دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. یک تکنولوژی دیجیتال در دوربین های مداربسته پاناسونیک که همانطور که از نام آن مشخص است وظیفه کاهش نویز در تصویر را برعهده دارد.

دوربین مداربسته گردان را با نام های اسپید دام یا PTZ سایت ncctv نیز معرفی میکنند. تقسیمبندی میشوند، انواع دوربین مداربسته بیسیم نیز قابلت دستهبندی به انواع دوربین بولت وای فای، دوربین اسپید دام وای فای و … اگر قصد نصب بهترین دوربین مداربسته در فضای داخلی دارید، حتما دام بهتره و اگر قصد نصب دوربین در فضای خارجی دارید که دوربین بولت یا بالت گزینه ی بهتری هست. اگر بهترین دوربین مدار بسته موجود در بازار را خریداری کتید اما نصب آن درست انجام نشود نتیجه مطلوبی بدست نخواهید آورد. عمده کارایی دوربین های مدار بسته برای شب است زیرا بیشترین جرایم در ساعات شب و خاموشی رخ می دهند و به همین دلیل یک دوربین مدار بسته حرفه ای بایستی قابلیت فیلمبرداری در شب را داشته باشد و یا در اصطلاح دارای حالت مادون قرمز باشد. همچنین دوربین هایی که بیسیم هستند نیز نسب به دوربین های باسیم دارای قیمت نسبتا بالایی هستند که دوربین های مداربسته وای فای از قابلیت های بیشتری هم برخوردار هستند. همچنین توصیه می شود در صورت امکان برای دوربین یک سایبان نصب کنید و از قسمت تنظیمات Brightness و contrast و یا همان روشنایی و تضاد رنگی آن را تنظیم کنید.

یکی از قابلیت های این دوربین مداربسته ضبط کردن آن به هنگام تشخیص حرکت است، بدین صورت که در سایر موارد تصاویر را ضبط نمی کند؛ که این ویژگی باعث صرفه جویی زیادی در مصرف هارد و دوربین مدار بسته می شود. حتماً بخوانید: چگونه تصاویر دوربین مدار بسته را انتقال دهیم؟ در نتیجه این محدوده عظیم، انتخاب دوربین مدار بسته مناسب برای کسبوکار شما میتواند دشوار باشد. پیشنهاد میکنیم برای تسلط بیشتر مقاله “علت تار بودن تصاویر دوربین مدار بسته ” را مطالعه نمایید. دقت کنید که فقط برای اعضای سایت و هم چنین در صورت موجود بودن کالا. را به صورت اینترنتی خریداری کنید. این دوربین مدار بسته در مقایسه با دوربین آنالوگ کیفیت تصاویر را سه برابر می کند، که حداکثر کیفیت تصاویر تا 2 مگاپیکسل خواهد بود. اطمینان حاصل کنید که برنامه شما بسته به نوع دستگاه تلفن همراه شما ، رتبه بندی خوبی در فروشگاه iOS یا Android دارد.

از جمله این مشاغل میتوان به صنایع شیمیایی و راکتورهای هستهای اشاره کرد. اشاره دارد. دوربینهای بیسیم از طریق Wi-Fi ارتباط برقرار میکنند، در حالی که دوربینهای معمولی سیمی از سیم برای انتقال تصاویر خود استفاده میکنند. از جمله عوامل موثر در قیمت دوربین مداربسته می توان به نوع دوربین و برند سازنده آن اشاره کرد. و عملیات تنظیم در آن نیز با دقت بیشتر انجام می گیرد . قیمت این سیستم نسبت به دستگاه DVR آنالوگ بیشتر است و دلیل آن به خود دوربین ها باز می گردد. امروزه به دلیل پایین بودن امنیت در سطح جامعه، تمامی افراد ترجیح می دهند تا در نبودشان، فردی از ملک شخصی و دارایی هایشان محافظت کند. به نظر من به خاطر خوش قیمت تر بودن داهوا به نسبت هایک ویژن، داهوا انتخاب مناسب تریست. از نظر شکل ظاهری و نوع کاربرد هم دوربینهای مداربسته به دوربین مداربسته دام (Dome)، لامپی، گردان PTZ، باکس (Box)، C-mount، بولت (Bullet)، هایک ویژن، حرارتی، صنعتی و مخفی تقسیم میشود. دستگاه دی وی ار هایک ویژن به طور کلی به چندین نوع دستهبندی میشوند اما مهمترین عامل برای طبقهبندی آنها تعداد کانالهای تصاویر و همچنین کیفیت ضبط DVR است.

تنظیمات را چک کنید به این صورت که در صفحه نمایشگر کامپیوتر، مرورگر اینترنت را باز کنید. هنگام وصل شدن دستگاه به مانیتور تمامی تصویرها نمایش داده میشوند که با دو بار کلیک کردن بر روی هر تصویر میتوان آن را به اندازه صفحه نمایش بزرگ کرد. روی گزینه Add New کلیک کرده و اطلاعات زیر را وارد کنید. مثلا در برنامه VLC از منوی Media باید بر روی Open Network Stream کلیک کنید و آدرس URL که ذخیره کردید را وارد کنید. مرورگر اینترنت ترجیحا Internet Explorer را باز کرده و عبارت ۱۶۸٫۱٫۱ یا ۱۹۲٫۱۶۸٫۰٫۱ را در قسمت نوار آدرس تایپ کنید.

در اولین اقدام بایستی از تمیز بودن لنز دوربین ها اطمینان حاصل کرد گاهی گرد و غبار و شرایط آب و هوایی می توانند باعث کثیفی لنز دوربین و افت کیفیت تصاویر آنها شوند. دوربینهای مداربسته که برای اولین بار در سال ۱۹۴۲ اختراع شدند امروزه به صورت چشمگیری مورد استقبال مردم قرار گرفته است و برای تأمین امنیت هر محلی از آن استفاده میکنند. حتی در صورت مه، گرد و غبار یا دود میتواند تصاویر را ضبط کند. در روش اول انتقال تصویر بصورت محلی ( لوکال ) ابتدا باید نرم افزار دوربین مداربسته برای کامپیوتر را با توجه به سیستم عامل کامپیوتر ( ویندوز , مک , لینوکس و . نحوه انتقال تصویر با V380 , Icsee و … عکاسی در خارج از منزل سخت است ، در حالی که تابش خیره کننده و سایه ها مانع ایجاد یک تصویر واضح می شود. این مدل همچنین در برابر تابش خیرهکننده و باران خوب عمل میکند. همچنین ویدئوها رمزگذاری می شود تا از حملات سایبری در امان باشند. منو در این چیپست ها تا حدی تغییرات اساسی بر روی تصویر ایجاد می نماید.

گاهی عدم رعایت فاصله آداپتور تا دوربین دید در شب و یا عدم استفاده از آداپتور جداگانه می تواند باعث کاهش کیفیت تصاویر دید در شب شود. نقطه مثبت این دوربین ها سهولت در نصب، سهولت امکان جابجایی دوربین مدار بسته و عدم نیاز به پوشاندن کابل می باشد. نکته بسیار مهم در این بخش این است که دوربین مدار بسته در انواع گوناگونی تولید می شود پس ضرورت دارد که مطابق با نیاز خود نسبت به خرید دوربین مدار بسته اقدام کنید. دوربین مداربسته در واقع کار جمعآوری اطلاعات محیط اطراف را از طریق مانیتورینگ و ارسال اطلاعات به حافظه ذخیرهسازی، انجام میدهد که در صورت لزوم امکان بررسی آنها وجود دارد. بعد نمایشگر تصویر دوربین های مداربسته را به صورت تک تک و یا یک جا نمایش می دهد. اینکه کیفیت تصویر HD یا full hd باشد روی قیمت تاثیر می گذارد.از دیگر قابلیت هایی که روی قیمت تاثیر می گذارد کوچک و مخفی بودن دوربین هاست. اگر یک دوربین تصاویر درستی از شب را ثبت نکرد بایستی در مرحله اول بایستی تنظیمات دید در شب آن چک شوند و در صورت صحیح بودن توصیه می شود دوربین را در مکانی نصب کنید که تا حد امکان از تابش نورهای محیط به دور باشد.

با استفاده از پوشش های مناسب روی کابل ها و سیم کشی ها را می پوشانیم. این تصاویر از طریق سیم از دستگاه DVR به مانیتور منتقل شده و نمایش داده میشوند. بدین وسیله با تنظیم دوربین، و تعریف یک IP خاص، از طریق شبکه و اینترنت، تصاویر خود را از هر مکانی میتوانید دریافت و مشاهده کنید. دوربینهای C-mount همراه با لنزهای جداشونده، متناسب با کاربردهای مختلف، امکان تغییرات ساده لنز را فراهم میکنند. اکنون دوربین مداربسته هایک ویژن با ارائه مدل های مختلف، به عنوان یک انقلاب جدید در حوزه امنیت محسوب می شود که می تواند کار را برای سیستم های نظارتی ساده تر کند و تمرکز آنها را بر روی مدیریت کردن جمعیت یک محیط شلوغ ساده تر کند. این نوع از انواع دوربین مداربسته میتواند در طیف وسیعی از صنایع مانند تولید، مدیریت املاک و کشاورزی تأثیر خوبی داشته باشد.

پس فریب این نوع تبلیغات را در این چیپست ها نخورید. 2- زیر سایبان باشد (برای دوربین هایی که در فضای بیرون ساختمان نصب می شوند) تا توسط برف و باران و نور افتاب درامان باشند. 1- بالاترین نقطه ساختمان باشد تا دوربین از دسترس سارقان و خرابکاران درامان بوده و منطقه تحت پوشش گسترده تر شود. دوربین های مداربسته C-Mount امکان استفاده از لنزهای خاص را دارند که امکان پوشش دهی مسافت های بیشتر از ۴۰ فوت را نیز فراهم می کند. در مرحله آخر نیز از طریق پوشش های مناسب روی کابل ها و سیم کشی ها را می پوشانیم. در روش نصب دوربین های مداربسته بی سیم دیگر نیازی به کابل کشی نمی باشد وتغییر مکان دوربین به راحتی انجام می گردد.

با استفاده از یک پورت lan که بر روی برخی از انواع DVR دوربین مدار بسته قرار دارد میتوانید به شبکه متصل شده و تصاویر را وارد شبکه کامپیوتری کرده و همچنین میتوانید با استفاده از اینترنت آنها را ببینید. در مرحله بعد شما باید آی پی ادرس دوربین مدار بسته بی سیم خود را یادداشت کرده و با وارد کردن این کد یا همان (ip address) در هر مرورگری که دلخواه شما باشد مانند : chrome ، internet explorer ، mozila و … گردش و سفر بهترین لحظات را برای ما می سازند، اما هنگام رانندگی یا لذت بردن از منظره های اطرافمان گرفتن دوربین در دست جلوه جالبی ندارد و ممکن است باعث رخ داد حادثه ای شود، دوربین مدار بسته ماشین شما این قابلیت را دارد که در هنگام رانندگی از مناظر فیلم برداری کند و برای شما خاطرات را ثبت نماید. دوربین های مدار بسته FishEye یا چشم ماهی زاویه دید بالا، نصب و راه اندازی آسان و پوشش وسیع داشته که معمولاً روی سقف نصب شده و تصویری پانورامیک با زاویه دید ۳۶۰ درجه ارائه میدهند. دوربینهای مداربستهٔ گنبدی (Dome) : این دوربینها معمولاً زیر سقف نصب میشوند. وضوح تصویر معمولاً بی عیب و نقص است بنابراین میتوان ویژگیهای صورت را از هم تشخیص داد.