چگونه از گوگل ادوردز استفاده کنیم؟

در ادامه قصد داریم تا برخی از نکات مهم در استفاده از این روش تبلیغی را شرح دهیم. قبل از اینکه بتوانید تبلیغات را در سایت خود شروع کنید، مطمئن شوید که گوگل تمام اطلاعات مورد نیاز برای پرداخت به شما از جمله شماره تلفن و آدرس پستی مرتبط با حساب بانکی شما را دارد تا بتوانید پول دریافت کنید. در حال حاضر تبلیغات گوگل به صورت ارزی و با واحد پول هایی چون دلار، درهم و لیر صورت می گیرد. اینکه کدام آدرس را گوگل قبل از همه به گوش مخاطب برساند توسط معیار هایی سنجیده می شود که یکی از آن معیارها مبلغ پیشنهادی شماست؛ یعنی هر چقدر شما به گوگل پول بیشتری را پیشنهاد کنید، زود تر از بقیه شما را معرفی می کند چون اگر یک مشتری برای مغازه شما بیاورد مبلغ بیشتری را صاحب می شود تا آن مشتری را به مغازه های دیگر راهنمایی کند.

همین موضوع، از دلایل بالا و پایین و ثبات نداشتن قیمت ها در گوگل ادز است. در واقع برای شروع تبلیغ در سامانه ادوردز گوگل همواره باید قیمت ریالی واحد پولی که قصد پرداخت با آن را دارید را در نظر بگیرید. اگر دقت کنید بیشتر بنرهایی که آزاردهنده میشوند، سایز بسیار بزرگی داشته و به موضوع سایت ربطی ندارند. شما باید بهترین مورد را از بین وبسایتها انتخاب کنید و دقت لازم را نسبت به قیمتهای ارائه شده از سوی آنها به عمل آورید. در صفحهی بعد، شما میتوانید مکان موردنظر خود را برای هدف قرار دادن تبلیغ خود انتخاب کنید. هنگامی که گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز با یکدیگر کار میکنند، شما میتوانید مخاطبین آنالیتیکس را با گوگل ادز به اشتراک بگذارید تا بتوانید پیامهای متناسب را برای گروههای مختلف از مشتریان ارسال کنید.

همان مثال قبلی را در نظر داشته باشید، شما به گوگل گفته اید تا تبلیغ بستنی کاکائویی شما را بکند پس زمانی که فردی از گوگل می پرسد می خواهم بستنی تهیه کنم، گوگل به هیچ عنوان نام مغازه شما را نخواهد برد ولی زمانی که فرد دیگری بپرسد در کجا می توانم بستنی کاکائویی تهیه کنم آن وقت شما یکی از گزینه های پیشنهادی گوگل خواهید بود. همان فرآیندی که تکرار مداوم آن چرخه تجارت الکترونیک را شکل میدهد. به دلیل محبوبیت و اهمیت بالایی که CPC دارد در ادامه به توضیح کامل تری از CPC یا همان پرداخت هزینه به ازای هر کلیک می پردازیم و با چند مثال سعی می کنیم این روش را بهتر درک کنید. اگر کمپین تبلیغاتی شما کیفیت بالایی داشته باشد؛ قطعا سود بیشتری کسب میکنید. به طوری که ممکن است ببینید که رتبه تبلیغات گوگل ادز شما بیشتر از یک شرکت بزرگ با بودجه تبلیغاتی زیاد باشد که دلیل این امر کیفیت بالا و quality score وب سایت شما است.

شما مي توانيد در هر مرحله از استفاده از خدمات گوگل AdWords با كارشناسان شركت سئوساز مشورت كنيد تا بهترين نتيجه را بگيريد. پیدا کردن عبارتهای کلیدی مناسب، مرحله اول در تعریف Keyword برای تبلیغ بود. فرض کنید عبارت کلیدی شما کفش ورزشی است. مشاوران حرفهای یکتانت در کنار شما هستند تا کمپینهای تبلیغات در گوگل را برایتان بسازند . برای استفاده از این پلنهای پروموشون، صاحبان سایتهای تازه وارد ابتدا باید مبلغی را برای تبلیغات پرداخت کنند تا بعد از آن کد تخفیف را دریافت کنند. صفحهای که برای شما بازشده، در گوشهی بالا سمت راست اکانت شما را علاوه بر جمیل، بهصورت کد 10 رقمی نشان میدهد. در حالت Phrase Match باید آنچه که کاربر جستجو میکند شامل عین عبارت کلیدی شما و با همان ترتیب باشد.

درامد از گوگل ادز

به عنوان مثال فرض کنید شما خدمات طراحی لوگو را انجام می دهید و کلمه اصلی شما نیز طراحی لوگو می باشد، اگر شما قصد آموزش نداشته باشید و بر روی حالت دوم نیز تبلیغ خود را تنظیم کرده باشید در آموزش طراحی لوگو نیز نمایش داده می شوید و به این صورت سرمایه خود را از دست می دهید. با توجه به این موضوع ما تصمیم گرفتیم قیمت ادز گوگل را کاهش و به جای آن صفحه فرودی بهتر از رقیبان طراحی کنیم که نیاز مخاطب را برطرف سازد. زمانی که شما سئو کلمات کلیدی هدفتان را انجام میدهید؛ قیمت تبلیغات گوگل ادز کاهش مییابد.

ثبت نام در گوگل ادز

هر چقدر كه براي آگهي تبليغاتي خود كلمات كليدي بيش تري را تعريف كنيد به همان اندازه ، بازديدكننده بيش تري را جذب خواهيد كرد و به همين دليل كارشناسان تبليغاتي شركت سئوساز بهترين و موثرترين روش تبليغاتي را براي شما انتخاب و اجرا مي كنند تا شما بتوانيد از كسب و كار خود بهترين و موثرترين نتيجه را بگيريد. پس اگر تعداد افرادی که می خواهند در یک کلمه واحد، تبلیغات ادز بروند زیاد باشد گوگل مجبور می شود تا مزایده ای بر گذار کند و هر فردی که مبلغ پیشنهادی بالایی را داشته باشد برنده این مزایده خواهد بود. حال مسئله ی بعدی این است که مزایده چگونه برگزار می شود و چه تبلیغاتی در این مزایده برنده خواهند بود؟ هر چقدر كه آگهي شما در صفحات ابتدايي قرار بگيرد، به همان اندازه بازديد وب سايت شما بالاتر خواهد بود و كارشناسان تبليغاتي شركت سئوساز اين كار را به بهترين شكل ممكن براي شما انجام مي دهند.

سایت گوگل ادز

امتیاز کیفیت (Quality Score) در مزایده گوگل ادوردز اهمیت زیادی دارد و آگهیهایی که امتیاز کیفیت پایینی دارند، حتی با پیشنهاد قیمت بالاتر برای هر کلیک احتمال نمایش کمتری خواهند داشت. در این مقاله شیوه تعیین قیمت کلمات را به طور کامل توضیح دادهایم. بهعبارتدیگر شما برای گوگل بودجه روزانه تعیین میکنید و در صورت رسیدن هزینههای شما به سقفی که برای آن تعیین کردهاید رسید، دیگر تبلیغ شما را نشان نمیدهد. گوگل ادز یا ادوردز (google ads) یکی از روش های تبلیغ در بستر وب می باشد که توسط گوگل برای مخاطبان ابداع شده است، در این نوع تبلیغات که حالت های مختلفی دارد، تبلیغ دهندگان می توانند با پرداخت هزینه در نمایش های گوگل که اصلی ترین آن موتورجستجوی خود گوگل است ظاهر شوند. همان مغازه بستنی فروشی را در ذهن خود بسازید.

نحوه کار با گوگل ادز

اگر مطالب بالا را خوب درک کرده باشید متوجه خواهید شد که گوگل ادز یک سامانه بسیار قدرتمند در زمینه تبلیغات می باشد که بسیار هم کاربردی است ولی هر چقدر که کاربردی و قدرتمند می باشد به همان اندازه کار با این ابزار سخت و نیاز به تجربه و نخصص دارد. پس گوگل فقط و فقط کلمه ای را تبلیغ می کند که دقیقه به آن اشاره کرده باشید نه کلمات هم خانواده و مترادف. سایت و اپلیکیشن های داخلی هم نمی توانند با گوگل همکاری کنند.

سایت اصلی گوگل ادز

با گوگل ادز Google Ads میتوانید آن را با تبلیغات اپلیکیشن در بزرگترین بسترها برای دیده شدن، از جمله Google Play، YouTube، Search، و Google Show Network به نمایش بگذارید و میزان نصب آن را افزایش دهید. برای مثال، ممکن است متوجه شوید که کلمات کلیدی خاصی منجر به تبدیلهای بیشتری میشود و الان شما میتوانید پیشنهادات خود را بر روی همان کلمات کلیدی با عملکرد بالا متمرکز کنید. شما هر چقدر از خدمات گوگل AdWords استفاده كنيد به همان اندازه بازديد وب سايت شما هم بيشتر خواهد بود و كارشناسان تبليغاتي شركت سئو سازی بخاطر افزايش بازديد وب سايت شما، بهترين روش هاي تبليغاتي را براساس اصول سئو در پيش مي گيرند تا شما هم به نتيجه مطلوب برسيد. با این اوصاف و تعداد کلماتی که هر روزه افراد مختلف می خواهند روی آن تبلیغ داشته باشند باید مزایده هایی با تعداد بالا انجام شود که همین طور هم هست و در یک روز شاید میلیون ها مزایده در سراسر جهان صورت می هزینه تبلیغات در گوگل ادز پذیرد.

تبلیغات گوگل ادز چیست

و چرا شما باید کمپین گوگل ادز را برای وب سایت خودتان راه اندازی کنید؟ وبسایت هایی که جدیدا راه اندازی شده اند، زمان زیادی طول می کشد تا بدون هیچ تبلیغی به نتایج اول گوگل برسند و مشتری جذب کنند اما با استفاده از تبلیغات گوگل ادز می توان سایت ها را در نتایج اصلی نمایش داد و شما باید هزینه را فقط به ازای هر کلیک پرداخت نمایید. این راه حل، گوگل ادسنس (Google Adsense) یا به طور مخفف گوگل ادز نام دارد. آیا برای استفاده از AdSense باید هزینه پرداخت کنم؟ گوگل استفاده از AdSense را برای کسب درآمد آنلاین آسان کرده است.

به عبارتی دیگر، در اینجا بین آن چیزی که شما جستجو کرده اید و متن تبلیغی که مشاهده می کنید، ارتباط درستی برقرار نشده است. یکتا نت با رصد منظم نرخ تبدیل تبلیغهای مختلف، بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کرده و با نوشتن جذابترین متنهای تبلیغاتی، نرخ تبدیل شما را افزایش میدهد. چگونه مبلغ درست را برای کلمه کلیدی مورد نظر انتخاب کنیم؟ با این اوصاف اهمیت انتخاب کلمات بسیار افزایش پیدا می کند که این امر امروزه باعث به وجود آوردن حوزه هایی شده است که فقط در این رشته فعالیت میکنند یعنی انتخاب کلمات درست و متناسب با حرفه ی شما. Phrase Match: تطبیق کلمات کلیدی بصورتی که عبارت موردنظر در رشته جستجوی کاربر باشد و قبل یا بعد از آن می تواند کلمه یا کلمات دیگری نیز باشد. وقتی نوبت به پیشنهاد قیمت برای کلمات کلیدی موردنظر می رسد، دو انتخاب پیش روی شما خواهد بود: دستی و اتومات.

البته لازم به ذکر است که به دلیل تحریم های گوگل یک سری مشکلاتی برای کاربران ایرانی پیش می آید که قابل حل است و جای نگرانی ندارد ولی بعضی از شگفت انگیزترین امکانات گوگل ادز برای ایران کارایی نخواهد داشت. این صفحات نقش انتقال مخاطبان و مشتریان به قسمت های دیگر را بر عهده دارند که هرچه قدر در این مورد قوی تر عمل شود امتیاز بالاتری را در Quality Score خواهید داشت. محاسبه می شود که هرچقدر این عدد به ده نزدیک تر باشد تبلیغ شما در جایگاه بالاتری قرار خواهد گرفت. در این سیستم، گوگل در قبال دریافت هزینه که بر اساس یک الگوریتم خاص محاسبه می شود، به شما این امکان را می دهد که به تبلیغ کالا یا خدمات سایت خود بپردازید. خب بعد از طی تمامی مراحل بالا و تعیین رتبه تبلیغتان هزینه نهایی محاسبه می شود به این صورت که مبلغ پیشنهادی تبلیغی که یک رتبه کم تر از شماست به اضافه ی یک سنت.

سپس دعوتنامه ای به جیمیل شما ارسال گردیده و با تایید آن دسترسی کامل به اکانت ادودرز خود خواهید داشت. برای آن که در سیستم گوگل ادز موفق شوید، باید ترافیک سایت خود را از راههایی که در قسمت قبل شرح دادیم، افزایش دهید. خب شاید یکی از سؤالاتی که ذهن بسیاری را پس از آشنایی با گوگل ادز درگیر کند، هزینه این نوع از تبلیغات باشد. در این زمان است که از گوگل ادز به عنوان فرشته ی نجات یاد می کنیم، چرا که با پرداخت هزینه می توانیم در سریع ترین زمان ممکن، تبلیغات خود را در گوگل مشاهده کنیم. به کمک شبکه نمایش، وقتی کاربران مورد نظرتان در حال گشت و گذار در سایت های اینترنتی هستند، قصد تماشای یک ویدئو را دارند، جیمیل خود را چک می کنند یا در حال بازی با موبایل خود هستند، تبلیغ شما را خواهند دید.

برای مثال همان مغازه بستنی فروشی را فرض کنید، دوست دارید فردی که آدرس یک بستنی فروشی را از گوگل می پرسد اولین آدرس کدام مغازه باشد؟ گوگل موظف است تا تبلیغ مغازه شما را به همه نشان دهد ولی برای این کار پولی دریافت نمی کند در عوض برای هر فردی که از طریق او وارد مغازه تان شود شما باید هزینه ای را پرداخت کنید. هر روز مردم در سرتاسر جهان از گوگل به عنوان ابزاری برای دریافت پاسخ سوالات خود استفاده میکنند. آژانس تبلیغاتی فامین ادز یکی از بزرگترین و شناخته شدهترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ بوده و تمامی خدمات شامل شارژ اکانت گوگل ادز، سئو، تبلیغات گوگل، طراحی سایت و غیره را به مشتریان خود ارائه میدهد.

وارد این صفحه که شدید گزینه Publish یا همان انتشار رو میزنیم تا وارد کمپین خودمون بشیم. ۲- تبلیغات ویدیویی غیر قابل رد شدن (Non-skippable video ads): این فرمت تبلیغاتی باعث می شود بینندگان از ابتدا تا انتها آنها را تماشا کنند. در محتوای نوشته شده سعی شد تا یک دید کلی از تبلیغات گوگل (Google Ads) شکل بگیرد ولی این پایان کار نیست و باید در این زمینه تخصص و تجربه کافی داشته باشید تا از بودجه ای که به این موضوع اختصاص داده می شود بیشترین بهره را ببرید. كارشناسان تبليغاتي شركت سئو سازی به اصول تبليغاتي سئوساز كاملا آشنا هستند و به همين دليل بهترين و موثرترين روش و آگهي تبليغاتي را متناسب با حوزه كسب و كاري شما تهيه مي كنند تا شما نيز بهترين نتيجه را را بگيريد. هرگز كاربران خود را به صفحات نامربوط هدايت نكنيد بخاطر اين كه اولين كسي كه از اين جريان متضرر خواهد شد خود شما هستيد و هر چقدر كه كار را به شكل اصولي انجام دهيد به همان اندازه موفقيت هاي بيش تري را كسب خواهيد كرد.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز