خرید و نصب دوربین مداربسته

ویژگی Pan and Tilt زمینه دید 360 درجه را فراهم میکند. این امتیازات موجب شده است که آن را به پرطرفدارترین دوربین لامپی تبدیل کند. سیستم دوربین مدار بسته به طور کلی از دوربین و رکوردر تشکیل شده است ، دوربین مدار بسته مانند چشم عمل کرده و از صحنه تصویر برداری می کند و سیستم ضبط تصویر نیز مانند مغز عمل کرده و تصاویر را به خاطر می سپارد در این قسمت با توجه به اینکه ،یکی از اجزای سامانه نظارت تصویری سیستم دوربین مدار بسته است ، می خواهیم انواع دوربین مداربسته ای وی تک را برای شما تشریح کنیم. این نوع از دوربین ها مشابه دوربین های دام عمل می کنند و قادر اند که در جهات مختلف حرکت کرده و تصاویر را به خوبی ضبط و ثبت نمایند.

یکی از دوربینهای مدار بستهای که به شکل مخفی استفاده میشوند و استفاده از آنها بسیار راحت است، دوربینهای مخفی دتکتوری هستند که در ظاهر شبیه به دتکتورهای اعلام حریق، سرقت و … امروزه استفاده از دوربین مدار بسته در مکانهای مختلف، به دلایل زیادی افزایش پیدا کرده است. در واقع، دوربینهای مدار بسته از وقوع سرقت و جرم تا حد زیادی پیشگیری کرده و احساس امنیت را به وجود میآورد. نوع دیگری از دوربینهای مدار بسته وجود دارند که به دوربین دید در شب معروف میباشند. این دوربینها که با سیستم AHD کار میکنند از اندازهی بسیار کوچکی برخوردار هستند که باعث میشود به راحتی قابل پنهان کردن در هر مکانی را داشته باشند. تکنولوژی AHD که نسل جدید دوربینهای مداربسته آنالوگ به حساب میرود، یک فرمت تصویری در انواع دوربینهای مداربسته آنالوگ است و مانند آنها از کابل کواکسیال یا RG59 برای ارتباط با دستگاه DVR استفاده میکند. این نوع از دوربین مدار بسته در تکنولوژی های متفاوت HDTVI، HDCVI، AHD در بازار وجود دارند. به جز این ها با نصب دوربین در ورودی منازل، رفت و آمدها ثبت شده و درصورتی که در زمان آینده با مشکلات خاصی روبرو باشیم، امکان مرور این موارد وجود خواهد داشت.

با کمک دوربین مداربسته اچ دی می توانید تصاویر مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت ثبت و ضبط نمایید. کیفیت تصاویر ضبط شده در این سیستم همانند یک فیلم سینمایی فول اچ دی بی نظیر است. دوربین مدار بسته به دلیل اهمیت و کاربرد فراوان با قابلیت های بی نظیری به بازار عرضه شده اند، ویژگی هایی نظیر دید در شب، ضبط صدا، قابلیت های چرخش، قابلیت های بزرگنمایی اپتیکال، نوع سیگنال آنالوگ و نوع دوربین که از جمله مهم ترین ویژگی های انواع دوربین مدار بسته محسوب می گردند. قابلیت هایی که آن را مناسب مکان های سربسته ای نظیر شرکت ها و مغازه ها کرده است. علاوه بر آن، در کارخانهها و بخشهای تولیدی از دوربین مداربسته برای مانیتور کردن خطوط تولید، رفت و آمد کارکنان و مشتریها استفاده میشود و این تکنولوژی، مدیریت و کنترل کارکنان را راحتتر کرده است. این مورد یکی از تفاوت های این دو دستگاه می باشد. این نوع از دوربین ها عموماً برای مکان های حساسی چون بانک ها مورد استفاده قرار می گیرد. از مهمترین دستاوردهای این شرکت داشتن واحد پشتیبانی و خدمات پس از فروش با نام تجاری گارانتی امرتات میباشد.

اگر چه غالبا روبرو شدن با دوربین های طرح ترافیک برای رانندگان خودروهای شخصی چندان خوشایند نیست، اما می توان این نوع دوربین های شهری را نیز از مصادیق کاربردهای دوربین های مداربسته عنوان ساخت. لازم به ذکر است که خرید دزدگیر اماکن در جلوگیری از وقوع جرم و حفظ امنیت شرکت ها و سایر مکان های حساس مانند فروشگاه ها تاثیر فوق العاده ای دارد. دوربین های مداربسته قطعات بسیار حساس و گران قیمتی هستند. همچنین در نقل و انتقلات عمومی از دوربین مداربسته برای جلوگیری از حوادثی که ممکن است در اثر خارج از دید بودن محل صورت بگیرد، استفاده می گردد. یکی از انواع دوربین مدار بسته که میتوان به آن اشاره کرد، دوربین مدار بسته آنالوگ میباشد. شما در صورت انتخاب دوربین تحت شبکه IP به امکانات نرم افزاری بسیار کاربردی دست خواهید یافت در حالی که در دوربینهای آنالوگ خبری از این آپشنهای نرم افزاری نیست. از ANRP برای تشخیص خودکار شماره پلاک ماشینها استفاده شده و LPR دوربین مدار بسته پلاک خوان است. مهمترین ویژگی این دوربین ها شکل یک پارچه و پوشش ۳۶۰ درجه ای است و از این لحاظ سارقان قابلیت تشخیص دید اصلی دوربین را نخواهند داشت. اعتبار متخصص نصب دوربین مداربسته و درجه تخصص او، نقش تعیینکنندهای در برآورد هزینه نصب دوربین دارد.

علاوه بر آن، نرخ فروش محصولات این مجموعه بسیار بالا میباشد؛ به طوریکه در سالهای اخیر در رتبهی دوم قرار گرفته است. البته لازم به ذکر است که باتری این نوع دوربین مخفی برای زمان طولانی مناسب نیست و حداکثر چهل دقیقه برای شما کار خواهد کرد. سیستم های مبتنی بر IP علاوه بر اشغال فضای کمتر، گزینه مناسب تری برای دسترسی و حفاظت از راه دور هستند. نکاتی که باید قبل از خرید پکیج دوربین مداربسته بدانید : تعداد مورد نظر برای محیط شما . اما بخت با ما یار نبود و در آخرین سرقت خود قبل از ترک باغ، نگهبان سر رسید و گیر افتادیم. بعد از اینکه مراحل نصب دوربین مداربسته به پایان رسید، نوبت به بررسی و عیب یابی آن میرسد.

دوربین مداربسته روز و شب به دلیل امکان رصد مناسب در شب به این نام شناخته می شود. دسته دیگری از انواع دوربین مدار بسته دوربین مدار بسته گردان می باشد. استفاده از دوربینهای مداربستهی عادی اکنون بخشی از زندگی روزمرهی بسیاری از افراد در فروشگاهها، ادارات بزرگ و مجتمعهای گوناگون به شمار میرود. دوربین مداربستهی مخفی که همچنین با نامهای دوربین جاسوسی و یا دوربین نظارتی شناخته میشود به گونهای از دوربین مداربسته گفته میشود که برعکس مدلهای رایج که اندازهای بزرگ و قابل توجه دارند، از اندازهای کوچک برخوردار هستند. این دوربینها که در برندهای متعددی وارد بازار فروش میشوند، میتوانند سطوح متفاوتی از امنیت را برای کاربران فراهم آورند. در ادامه به انواع برندهای موجود در بازار اشاره خواهیم کرد. دوربین بولت به دلیل ساختار و شکل ظاهری که شبیه گلوله است با این نام شناخته می شود.

تکنولوژی ROI تضمین می کند که اطلاعات مهم از بین نرفته، و می تواند به طور موثری عمل فشرده سازی داده ها را انجام دهد، و مشکلات ناشی از میزان فشرده سازی و کیفیت تصویر را حل کند. بهتر است بدانید که در گذشته از این دوربینها فقط برای محیطهای نظامی و سازمانهای امنیتی استفاده میشد. خیر، دوربین مداربسته بی سیم از طریق شبکه WiFi داخلی تصاویر خود را به مانیتور یا دستگاه ذخیره ساز ارسال می کند، فقط در زمانی که بخواهیم تصاویر دوربین ها را از خارج شبکه WiFi ببینیم ، مثلا در زمانی که از محل کار بخواهیم تصاویر دوربین های خانه را ببینیم، از اینترنت استفاده می کنیم. دوربین مدار بسته بهتر است که روبه روی درب جلویی و پشتی ساختمان باشد یا پنجره های رو به خیابان و کوچه همچنین می توان آن را در اتاق های نشیمن و آشپزخانه نصب کرد یا در راه پله ها، اتاق نگهداری لوازم گران قیمت، اسناد و مدارک مهم و همچنین می توان روبروی در تراس هم نصب کرد.دوربین های مدار بسته ای که بیرون ساختمان نصب می شوند، بهتر است زیر سایه بان قرار بگیرد تا از آسیب نور آفتاب و بارش برف و باران در امان بماند.

دوربین مداربسته مخفی چیست و چه تفاوتی با سایر مدلهای دوربین مداربسته دارد؟ بنابراین باید در خصوص این که قانون در خصوص استفاده از این مدل دوربینها چه حرفی برای گفتن دارد دقت کرد. یکی از انواع دوربین مداربسته دوربین مدار بسته دام، که متداول ترین مدل دوربین مدار بسته فضاهای سرپوشیده محسوب می گردد. یکی از مجهز ترین انواع دوربین مدار بسته ، دوربین مداربسته روز و شب از مجهزترین و مدرنترین دوربین های مدار بسته به حساب می آید. بسیاری از دوربینهای بی سیم از یک یا دو کابل برای تامین برق استفاده میکنند و اصطلاح بی سیم بیشتر به طریقه ارسال اطلاعات آنها اشاره میکند. از دیگر نقاط ضعف آنها میتوان به برخورد کاهش قدرت این سیگنالها در برخورد با مکانهایی که دیوار در آن محیط زیاد است (به خصوص دیوارهای بتونی) اشاره کرد. نباید از تأثیرات نویزهای الکترومغناطیسی در هنگام ارسال اطلاعات هم چشمپوشی کرد، که موجب میشوند تصاویر روی مانیتور کیفیت مطلوبی نداشته باشند. با این وجود، بسیاری از افراد اطلاعات کافی در خصوص دوربینهای مداربستهی مخفی و جزئیات آن ندارند. اگر تصمیم دارید که از زاویه به خصوصی تصویربرداری کنید و نیازی به چرخش دوربین نمی بینید، دوربین های بولت گزینه ی مناسبی برای خرید دوربین مدار بسته شما محسوب می شوند.

به بیان بهتر می توان هر برنامه ای را در این تستر نصب و راه اندازی نمود . این امر باعث شد که دوربین های تحت شبکه در پردازش اطلاعات سرعت بیشتری داشته باشند و با مجهز نمودن این دوربین ها به سنسورهای پیشرفته بتوان بهترین عملکرد را از یک دوربین مداربسته پیشرفته دریافت نمود. این بیشتر به زمانی مربوط می شود که در بخش هایی از روال کار صنعتی، قرارگیری نیروی انسانی در موقعیت های خاص، بسیار پرریسک و خطرآفرین بوده و به کمک نصب دوربین مداربسته ، می توان از حضور نیروی انسانی در آن محل، معاف شد.

دوربین های مدار بسته می توانند دارای لنز های ثابت باشند یا متغیر که هر کدام کابرد خاص خود را دارند. هر کدام از موارد زیر برحسب نیاز و کاربرد در محیط داخلی یا خارجی ساختمان و … در ادامه به بررسی هر کدام از آن ها میپردازیم. بنابراین شما می توانید به راحتی به دوربین های مداربسته خود مانند یک نگهبان هوشیار اعتماد نمائید که به صورت 24 ساعته و بدون خستگی از محیط کار یا محل زندگی شما حراست می نماید. شاید روزی کمتر کسی فکر می کرد که دوربین مدار بسته، بدون کابل کشی و سیم کشی راه اندازی شود. دوربین مدار بسته که نام تجاری آن (CCTV) شناخته می شود ،به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند، یکی از مهم ترین تجهیزات امنیتی محیط های سرپوشیده و باز محسوب می گردند. اساس کار این دوربینها برای انتقال اطلاعات، از طریق تبدیل سیگنالهای تصاویر به سیگنالهای رادیویی است. توجه داشته باشید که زاویه دید دوربین دام به راحتی برای افراد قابل تشخیص نیست، به همین دلیل سارقان حرفه ای به آسانی نمی توانند از زاویه دید دوربین فرار کنند.

دوربین های مدار بسته آیپی تحت شبکه از امواج دیجیتال برای ارسال داده بصورت صدا و تصویر استفاده می کنند و بدلیل مزایایی همچون کیفیت بالای صدا و تصویر، هزینه پایین و بهینه کابل کشی، قابلیت ارسال داده بصورت بیسیم و تحت شبکه و امنیت بالا از لحاظ ربوده شدن صدا و تصویر، از محبوبیت زیادی در بازار برخوردار هستند. کارآموزان پس از سپری کردن این دوره میتوانند به صورت مستقل وارد بازار کار شده و پروژه های شرکتی، اداری و تجاری را سفارش بگیرند. دوره نصب دوربین را کاملا عملی زیر نظر اساتیدی که به صورت عملی در بازار به کار مشغول بوده و با تجربه از نظر بازار کار واقعی و درآمدی می باشند، در کارگاه های کامل و مجهز کار خواهید کرد. با این وجود، بهتر است بدانید که قیمت این مدل از سایر مدلهای مشابه بیشتر خواهد بود، چرا که کیفیت تصاویر و ویدیوهایی که توسط این دوربینها ثبت میشوند از مدلهای شبیه به آن بالاتر است.

لنز دوربین : لنز زوم یا موتور دار دوربین مداربسته نوعی از لنز است که امکان تغییر فاصله کانونی و در نتیجه زاویه دید دوربین را از راه سایت ncctv دور مهیا میکند. ولی ویژگی های دید در شب آن با کمک (مادون قرمز) و تصویر برداری از فواصل طولانی، از دوربین مدار بسته بولت دوربینی ممتاز ساخته است.ضمناً برای دوربین مداربسته بولت پوشش مخصوصی وجود دارد که از دوربین مدار بسته شما از گرد و غبار، بارش و نزولات آسمانی و… نوع دیگری از انواع دوربین مدار بسته به نام دوربین مداربسته کیوب نیز وجود دارد که برای کاربردهای ایندور مناسب تر و شکیلتر میباشند. در میان انواع دوربین مداربسته مخفی، این مدل به نام دوربینهای پین هول یا Pin hole نیز شهرت دارد و از نظر اندازه و کاربرد در زیر دستهی دوربینهای مداربستهی مخفی مینیاتوری قرار میگیرد. بر اساس کاربرد، نوع اتصال و ظاهر، میتوان انواع دوربینهای مداربستهی مخفی را به 6 دستهی اصلی تقسیم کرد که در ادامه اسامی تمام آنها را به همراه مشخصات کاملشان مشاهده خواهید کرد.