دوربین مدار بسته

برای مشاهده ویدیو ، DVR باید به یک مانیتور یا روتر متصل شود تا از طریق یک شبکه داخلی برای دسترسی از راه دور پخش شود. 2. مسیر مستقیم کمی پیچیده تر است ، اما از شخص ثالث عبور نمی کند و بنابراین سریعتر پخش می شود. بخاطر داشته باشید که نصب و راه اندازی سامانه مدار بسته یک امر کاملا تخصصی است و استاندارد های ویژه خود را دارد که از عهده هر نصاب و تکنسینی بر نمی آید. دوربین های مدار بسته FishEye یا چشم ماهی زاویه دید بالایی داشته و برای نظارت بر محیطهای وسیع بهکار میروند. هر کدام از این دوربین ها، با توجه به شرایط شما و نیاز به استفاده از دوربین در محیط داخلی یا خارجی، میدان دید مد نظر و دیگر المان ها، انتخاب می شوند. این دوربین های امنیتی به گونه ای طراحی شده اند که در برابر تمام عناصر داخلی و خارجی مقاومت کنند.

دوربین های مداربسته آنالوگ تصاویر را در یک ضبط کننده دیجیتال ضبط کرده که فیلم را به فرمت دیجیتال تبدیل می کند. سیستم های دوربین مدار بسته از سیگنال ویدئویی آنالوگ استفاده می کنند. دوربین های دو منظوره دارای سیستم آنالوگ ولی سیگنال تحت شبکه هستند . دوربین های مداربسته بولت دارای ظاهری استوانه ای هستند و معمولا روی دیوار و یا سطوع عمودی نصب میشوند. رزولوشن دوربین مدار بسته در ابعاد پیکسل عمودی و افقی اندازه گیری می شود و معمولا با قابلیت های دوربین و ضبط کننده ای که برای نصب نظارت دوربین مدار بسته خود استفاده می کنید محدود می شود. علاوه بر این می توان تمامی قوانین ر اهنمایی و رانندگی را تحت نظارت قرار داد و از وقوع جرایم راهنمایی و رانندگی نیز جلوگیری نمود. منظور از سیستمهای آنالوگ، دوربین و دی وی آری است که بر پایه کابل کواکسیل نصب میگردد و ممکن است تصاویری با کیفیت پایین TVL و یا تصاویری با کیفیت بالا مثلا ۶ مگاپیکسلی ارائه دهند. کابل برق با سیم نایلونی برای تغذیه دوربین ها مناسب است. داده های دیجیتال از طریق شبکه موجود به یک ضبط کننده ویدئوی شبکه اختصاصی ارسال می شود و از راه دور قابل دسترسی است.

لازم به ذکر است که جهت ایجاد کنترل و نظارت در اماکن مختلف ممکن است صرفاً استفاده از دوربین های مداربسته کافی نبوده و در برخی مراکز استفاده از ابزارهای کنترلی دیگر نیز ضروری به نظر برسد؛ مانند فروشگاهها. آنها مجهز به سنسورهای اسکن پیشرفته ½ ”CMOS هستند که به دستگاه اجازه می دهد تصاویر با کیفیت بالا را انتخاب کند و به منبع نور اضافی نیازی ندارد – که این یک دوربین نظارت بر امنیت شبانه مناسب است. امروزه امنیت جان و مال به موضوعی عمومی تبدیل شده است. دوربین های مداربسته آنالوگ نسل قدیمی تر از سیستم های مداربسته را تشکیل می دهند که امروزه رفته رفته در حال از رده خارج شدن هستند. اکثر سیستم های دوربین مدار بسته دیجیتال دارای رمزگذاری داخلی هستند که از دسترسی غیرمجاز به فیلم های ضبط شده شما جلوگیری می کند. این دوربینها که دارای لنزی کوچک میباشند به راحتی قابل پنهانسازی در پشت سطوح مختلف میباشند، برای این منظور سوراخ کوچکی روبروی لنز ایجاد میکنند و تصاویر محیط را مشاهده مینمایند.

این دوربین دارای نرم افزار انتقال تصویر hd wifi cam pro میباشد که p2p آن فعال است. از طریق این نرم افزار ما می توانیم جزئیات و از جمله رزولوشن های تصویر را بررسی نماییم . مشتریان اغلب هنگام خرید و یا نصب دوربین های مدار بسته ، در مورد اینکه ” رزولوشن دوربین مداربسته چیست ” سوال می پرسند. دوربین مدار بسته دام چیست ؟ انواع دوربین مدار بسته ضد آب کدام مدل ها هستند؟ دوربین مدار بسته بولت به شکل استوانه است و دارای بدنه فلزی و ضد آب می باشد که بیشتر برای محیط بیرونی استفاده می شود. به همین دلایل طرفداران دوربین مداربسته آنالوگ بیشتر می باشد. در حالی که صحنههایی که تصویر در آنها تغییر میکند یا سوژهای را دنبال میکنند نیاز به رزولوشن بالا دارند. این رزولوشن معمولا برای ضبط کننده های DVR مستقل سطح متوسط هنگام ضبط ویدیوی بلادرنگ استفاده می شود. از سوی دیگر، دوربینهای تحت شبکه IP ویدیوهای خود را به صورت بی سیم به یک ضبط کننده ویدیوی تحت شبکه (NVR) ارسال میکند. به کمک تکنولوژی تشخیص چهره یک دوربین مداربسته تحت شبکه به راحتی میتواند چهره افراد را تشخیص دهد، از آنها عکس بگیرد و در صورت مشکوک بودن آلارم را به صدا در آورد.

دوربین های مدار بسته Pros سیستم های DVR مبتنی بر رایانه شخصی و مستقل را ارائه می دهد که می توانند با وضوح D1 ضبط کنند. نکتهای که باید در خرید این نوع دوربین توجه نمایید، کیفیت تصویر و سیستم انتقال تصویر آن است. دوربین مدار بسته اچ دی ( اچ دی یا HD مخفف کلمه High Definition به معنی کیفیت بالا است.) از نظر تکنولوژی دارای پیچیدگی بیشتری در مقایسه با دوربینهای آنالوگ میباشد و نسل جدید دوربینهای مداربسته اغلب در این دسته قرار میگیرند. برای اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات و قیمت این محصولات به این لینک مراجعه کنید. محدوده دید دوربین های بولت بسیار بیشتر از دوربین های دیگر است که آنها را به عنوان گزینه های ایده آل برای مناطق بزرگ مانند پارکینگ یا حیاط خلوت قرار می دهد. برخی از دوربین ها مجهز به دید در شب هستند در حالی که برخی دیگر دارای ویژگی های زوم پان شیب و سنسورهای حرکت هستند. در اصل یک دوربین IP مانند یک کامپیوتر کوچک است که می توان آن را در هر نقطه از شبکه قرار داد و در هر زمان از راه دور به آن دسترسی داشت.

هر دوربین به حداقل یک کابل تصویر RG59 نیاز دارد. در این گروهها میتوان تعدادی HDD تعریف کرد و ویدیو هر کدام از کانالها را در HDD دلخواه دستهبندی نمود. یک خودروی وانت هم داخل باغ بود که در قسمت بار آن تعدادی جعبه پر از میوه چیده شده بود. دوربین های مدار بسته دام که به آن دوربین مدار بسته سقفی نیز میگویند یکی از پر کاربرد ترین دوربین های مدار بسته در فضا های امنیتی میباشد. مجتمع فنی تهران پایتخت با 2 شعبه فعال در تهران ، از پر افتخارترین کار آفرینان حوزه فنی حرفه ای میباشد که با سالها سابقه درخشان در زمینه آموزش ، دوره های تخصصی در رشته های مختلف را با استفاده از بروز ترین متد آموزشی و با هدف کارآفرینی و آموزش مهارت های کوتاه مدت کارآموزان، برگزار می نماید و مهارت آموزان را آماده ی حضور در بازار کار می نماید. کاربران باید از DVR سازگار با AHD با دوربین های AHD استفاده کنند. با حذف قابلیت ها و ویژگی های اضافی، سری محصولات ارزان تر و اقتصادی خود را در بازار جهانی ارائه کردند و این ارزان دلیل بر کاهش کیفیت آن نیست.

در بازار این دستگاهها ممکن است هیچ ورودی صدا نداشته باشند و یا یک یا چند ورودی صدا در آنها تعبیه شده باشد. تصاویر بر روی یک درایور سخت معمولا بر اساس FIFO ذخیره می شوند تا همیشه یک آرشیو ویدیوی متحرک در طی چند روز تعریف شده توسط کاربر وجود داشته باشد. انواع دوربین مداربسته چند نوع هستند ؟ فروشگاه اینترنتی پاساک مرجع تخصصی جهت بررسی مشخصات انواع دوربین مداربسته و دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته در ایران میباشد. لیست قیمت مخصوص مشتریان معمولا برای هر نوع دوربین در فروشگاه اینترنتی آورده شده است. خیلی از فروشگاه های اینترنتی و فیزیکی تبلیغ به فروش دوربین مدار بسته ارزان میکنند اما آیا واقعا دوربین مداربسته ارائه شده ارزان است یا خیر؟ سیستم های مداربسته آنالوگ به طور گسترده ای به عنوان یک شکل قدیمی از سیستم های امنیتی در نظر گرفته می شوند ، به طوری که دوربین های مدار بسته دیجیتال به طور فزاینده ای در همه زمینه ها – از جمله هزینه – رقابتی می شوند. دستگاه DVR یا NVR یکی از اجزای اصلی یک سیستم دوربین مداربسته است. هرچه کیفیت ضبط تصویر روی دستگاه دی-وی-آر بالاتر باشد بصورت صعودی قیمت تمام شده سیستم بالاتر می رود و مثلاً یک DVR حرفه ای با کیفیت پخش و ضبط 5 مگاپیکسل قیمتی حدود چهار برابر یک DVR اکونومی با کیفیت فقط پخش 5 مگاپیکسل دارد.

قابلیت تشخیص حرکت میتواند حرکات را در صحنه فیلمبرداری تشخیص دهد و وجود شخص دیگیر را در ملک به کاربر اطلاع دهد. پس اگر به دنبال تصویر با کیفیت بالا و جزئیات فراوان هستید، قیمت دوربین اهمیت زیادی برایتان ندارد و محدودیت سیم کشی ندارید، از بین محصولات آی پی یکی را انتخاب کنید، چرا که در میان این گروه دوربین مداربسته ارزان مشاهده نمی کنید.دوربین مداربسته تحت شبکه ip برخی دوربین های مدار بسته تحت شبکه این قابلیت را دارد که با استفاده از سیستم تشخیص حرکت motion detector تنها در هنگامی روشن شوند و تصاویر را ضبط کنند که یک حرکت را تشخیص داده باشند. اگر سیستم شما قدیمی است ، ممکن است نوارهای ویدیویی داشته باشید که نیاز به تغییر مکرر دارند. اگر کسی چیز دیگری به شما می گوید ، اشتباه می کند. فقط کافیست نگاهی گذرا به جدول اطلاعات دوربینهای مداربسته بیاندازید تا با سیل عظیمی از اصطلاحات و لغات ناآشنا و تخصصی رو به رو شوید. پس از این که تصاویر مورد نظر در این نوع دوربین های ذخیره شود (به صورت آنالوگ)، این اطلاعات با استفاده از یک کابل کوکاسیال به محل مورد نظر جهت ذخیره سازی انتقال پیدا می کنند.

به علاوه این قابلیت میتواند با حفط کیفیت تصاویر اشغال پهنای باند را نیز کاهش دهد. دوربینهای مدار بسته C-Mount گزینه ایده آل برای کسانی است که ممکن است مایل به انطباق با میدان دید باشند. دوربینها باید جوری مکان یابی شوند که را مكان یابی كند كه با حداقل دوربین و هزینه، بیشترین گستره دید در محیط وجود به دست آید. به عنوان مثال 2.8.12 را در نظر بگیرید. بسیاری از سارقان اگر متوجه وجود دوربین امنیتی شوند ، خانه را سرقت نمی کنند و اگر از خانه دزدی شود ، صاحبان خانه می توانند از فیلم دوربین ها به عنوان مدرک در تحقیقات جنایی استفاده کنند. نوع و مدل لنز نیز عامل مهمی است که لنز های وریفوکال از لنز های معمولی قیمت به مراتب بالاتری دارند. این دوربین های در کیفیت های متفاوتی به صورت شبکه و انالوگ ساخته می شوند و از نظر نوع لنز به دو دسته لنز ثابت (Fixed lens) و لنز وریفوکال (Varifocal Lens) تقسیم می شوند .

به طور معمول دوربین های دیجیتال مناطقی را تا سه برابر بیشتر از دوربین های آنالوگ پوشش می دهند. برخی از دوربین های دیجیتال IP حداقل 1.3 مگاپیکسل هستند ، این تقریبا سه برابر متوسط وضوح بهترین دوربین های آنالوگ است که دیدن جزئیاتی مانند پلاک ها و شناسایی ویژگی های فیزیکی مزاحمان را آسان تر می کند. از منظر قضایی نیز تصویر ضبط شده در دوربینهای مداربسته به عنوان یک مدرک کاملاً معتبر شناسایی میشود و میتوان به راحتی به آن استناد کرد. DVR دستگاهی است که از آن برای تبدیل تصاویر آنالوگ به دیجیتال و بعد ذخیره آن ها استفاده می شود که بنابر میزان امکانات و حافظه قیمت های متفاوتی دارد. میتوان به هر کدام از HDD ها مقداری سهمیه اختصاص داد تا ویدیوها را در آنجا ذخیره کنند.

دوربین های موجود فقط توانایی نمایش زنده تصاویر را داشتند و ضبطی انجام نمی سایت ncctv دادند. برای مثال می تواند در حضور منابع نوری مختلف به خوبی با محیط تطابق پیدا کرده و عمل تجزیه و تفکیک نور سفید را انجام دهد که نتیجه آن تولید رنگ هایی زنده و طبیعی است. Sub Stream : ساب استریم یا استریم دوم ، ویدیو هایی با رزولوشن استاندارد و پایین را به منظور استفاده در شرایطی که پهنای باند کم است ارائه می کند. در سیستمهای دوربین مداربسته، ضبط صحنههای ثابت با بیت ریت پایین ممکن است و برای این کار تنها کافیست رزولوشن و کیفیت تصویر و فریم ریت را پایین بیاوریم. کارآموزان شرکت کننده در کلاس پس از ورود به بازار کار، تعمیرکارانی متخصص هستند که به مراتب نسبت به فعالان تجربی این حرفه با علم بیشتر و اصولی تر کار میکنند. به طور خلاصه میتوان گفت که رنگ قرمز مکانهایی را نشان میدهد که افراد بیشتر به آنجا سر میزنند. حال با مطالعه مطالب ذکر شده ایا به نظر شما نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته احتیاج به یادگیری ندارد؟ در این شرایط است که قابلیت HLC به کمک ما می آید و با تنظیم نور نقاطی از صفحه که بیش از حد روشن شده اند، به افزایش کیفیت تصویر کمک می کند.

همانطور که از اسم این دوربین ها مشخص است این دوربین ها به نسبت سایر دوربین های مداربسته از نظر ظاهری بسیار کوچک تر و پنهان از دید دیگران می باشند. این دستگاه که معمولا در اندازههای متفاوتی در ابعاد دیویدی پلیر تا کیس کامپیوتر در بازار موجود است بر حسب نیاز میتواند کوچک یا بزرگ و با قابلیتهای متفاوت باشد. در دوره نصب دوربین ما دوره را از طراحی، نصب و اجرای آنالوگ و IP انواع سیستم های دوربین مدار بسته همراه با شناخت کامل انواع دوربین ها شروع کرده، سپس نحوه محاسبه هزینه پروژه ها، نحوه انتقال تصویر روی موبایل و کامپیوتر با آشنایی ابزارهای لازم و نحوه کار با آن ها را به صورت کامل آموزش می دهیم. هنگام خرید یک دوربین امنیتی ، باید حداقل به دنبال ویدیوی HD 1080p ، دید در شب مادون قرمز ، صدای دو طرفه ، فضای ذخیره سازی ابری و محلی ، ادغام با الکسا یا دستیار گوگل و شناسایی افراد باشید. سیستم های دوربین مدار بسته دیجیتال نیازی به DVR ندارند و در عوض از NVR ( ضبط کننده ویدیوی شبکه ) استفاده می کنند که می تواند نرمافزار (VMS) باشد که روی یک کامپیوتر/سرور یا یک واحد مستقل اجرا می شود.