آشنایی با انواع دوربین مدار بسته

دی وی آر ها (dvr) به راحتی اتصال صدا و تصویر و صدا را میسر سایت ncctv میکنند. دوربین های مداربسته AHD نسل جدید دوربین های انالوگ قدیمی ولی با کیفیت تصویر بالاتر و تصاویر دیجیتال میباشند که این تغییر تحول عظیمی در دوربین های انالوگ ایجاد کرد.در دوربین های HD متراژ کابل کابل کشی تا فواصل بالا تا 500 متر بطور مستقیم فراهم شد در صورتی که این امکان در دوربین های انالوگ میسر نبود.در دوربین AHD رزولوشن تصویر از TVL بر حسب مگاپیکسل تغییر کرد و در کیفیت های مختلف 1.3MP,2MP,3MP,4MP,5MP,8MP تولید شد و با قیمت های مناسب و کیفیت تصویر خوب وارد بازار شدند. دوربین های ضد ضربه: دسته ای از دوربین های مداربسته که از مقاومت بالایی در مقابل ضربات فیزیکی مستقیم برخوردارند. در استاندارد آنالوگ HD، مثل تکنولوژیهای آنالوگ قدیمی NTSC/PAL، دوربینهای مداربسته به پیچیدگی کامپیوتر نیستند و براحتی با برقراری اتصال فیزیکی با یک رکوردر بدون نیاز به رمز عبور، firmware، آدرس IP یا سازگاری نرم افزاری، قابل استفاده خواهند بود. پس دوربین های اسپید دام به مانند یک نگهبان قابل اعتماد می تواند بدون استراحت و بطور خستگی ناپذیر از محل کار یا محیط زندگی شما حراست کند.

لنز در انگلیسی Lens مجموعه استوانه ای شکل به همراه یکسری عدسی های سیقل داده شده که پشت سرهم قرار گرفته شده است و نور با عبور از یکسری از عدسی ها پشت سر هم به سطح سنسور متصل شده و به کیت لنز برخورد می کند و تصاویر را با توجه به طول و عرض سنسور ثبت می گردد. در هر یک از لینک های قرار داده شده در زیر، تصویر برد و PCB دوربین مداربسته را می توانید به صورت واضح جهت حصول اطمینان و مقایسه دوربین های مداربسته انتخابی خود از هر فروشنده ای مشاهده کنید که برای نمایش بهتر آن ها، در هر یک از زیر بخش های مربوط به خود به همراه توضیحات، مشخصات و اطلاعات فنی و دقیق آن ها ارائه شده است. ، منبع تغذیه و فیش قرار گرفته است. فرمت فشرده سازی H265 و تغذیه از طریق کابل شبکه یا POE از ویژکی های مهم دوربین تحت شبکه ویدئوپارک مدل GAR2400I2-PS می باشد.

این دوربین ها علاوه بر ثبت تصاویر، قادر به ظبط صدا و موارد مهم دیگر خواهدشد که ممکن است سرنخ های مفیدی به افراد پیگیر ماجرا باشند. اگر افراد مدارک و استدلا های قدرتمند و مستحکم برای ثابت کردن ادعای خود مبنی بر به سرقت بردن اشیا و لوازم ارزشمند خود داشته باشند، پروسه در اختیارگرفتن اشیا و لوازم سرقت رفته در کوتاه ترین زمان ممکن انجام خواهد شد. تشخیص گم شدن اشیا نیز یکی دیگر از قابلیتهای هوشمند دوربینها با شمار میرود. تحقیقات پلیس نشان میداد دو راکب موتورسیکلت که همراه زورگیران در صحنه سرقت حضور داشتند دو برادر اهل یکی از استانهای مرزی هستند و قصد دارند بهزودی از طریق همان استان به خارج از کشور فرار کنند. بررسی تعداد و نوع دوربین مداربسته مورد نیاز به همراه جانمایی دقیق مکان نصب دوربین های مداربسته به حدی مهم است که در صورت عدم توجه کافی به این موضوعات هزینه های مالی و زمانی بیهوده به شرکت و سازمان خود تحمیل می کنید. بنابر این اگر لنز در کانون توجه نباشند، هیچ نقطه نظارتی وجود ندارد.

پایه سه محوره ای این دوربین ها سبب می شود که بتوان آن را در جهت های مختلفی تنظیم کرد. نصب دوربین در این ناحیه علاوه بر آن که امکان نظارت بر تردد مراجعین را فراهم می سازد، به نحوهی عملکرد پرسنل و شرایط بهداشتی محوطه نیز تحت نظارت خواهد بود. بنابراین اگر قصد دارید که در ادارات و سازمانی دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا را نصب کنید باید رضایت پرسنل فعال در این سازمان ها نیز جلب شود. هدف از نصب سیستم نظارت تصویری در این ناحیه، مشاهده عملکرد کارکنان و بهبود راندمان کاری است. اتاق کارکنان و پرسنل از مکان های رایج برای نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها است. از نظر قانونی پرسنل و مراجعه کنندگان به ادارات باید از وجود سیستم های تصویر برداری دوربین های مداربسته در این مکان ها آگاهی داشته باشند و به همین دلیل در تمام ادارات متنی با این عنوان که این مکان مجهز به دوربین مداربسته است را مشاهده می کنید. راهروها و سالن های مجتمع به دلیل رفت و آمد و گاهاً ازدحام جمعیت مراجعه کنندگان از نقاط حساس یک اداره به شمار می آیند. ضروری است. علاوه بر درب ورودی، ناحیه ای از ورودی به سالن اصلی مجتمع نیز مکان مناسبی برای نصب دوربین اداری است.

قابلیت خوانش پلاک در ورودی و خروجی مکان های موردنظر نیز از قابلیت های مهم این دوربین هاست که به بررسی افراد وارد و خارج شده از یک مکان شلوغ و پرتردد می نماید تا در مواقع ضروری بتواند مشکلات افراد موجود در آن مجتمع و مراکز را برطرف نماید. وضوح تصویر دوربین های HD با کیفیت بسیار بالا به حدی است که عمدتا در مراکز پر خطر مانند بانک ها و کازینوها مورد استفاده قرار می گیرند. از لحاظ کابرد و ویژگیها کم و بیش مانند دی وی آر (DVR) هستند. چرا که در این طیف میتوانیم انعکاس حرارتی هر یک از اجسام حاکم بر محیط را جستجو کنیم. برای پاسخ به این سوال باید از فاکتورهایی که بر قیمت دوربین های مدار بسته تاثیرگذار هستند؛ اطلاع کافی داشت. اگر قصد خرید یا نصب دوربین مدار بسته را دارید توصیه می کنیم پیش از هر اقدامی اطلاع کاملی از انواع دوربین و کاربردهای آنها به دست آورده و بهترین دوربین مدار بسته را متناسب با نیاز خود خریداری و نصب کنید. برای اطمینان از اینکه دوربین مداربسته شما دقیقاً چنین کاری را انجام می دهد ، همگی به نوع دوربین مداربسته که خریداری می کنید بستگی دارد. در ادامه مقاله بررسی مهم ترین فاکتور های خرید دوربین مداربسته با ما همراه باشید تا دریابید کدام بستر انتقال تصویر برای پروژه شما مناسب تر است.

ویژگی ptz این امکان را فراهم میکند که دوربین را به جهت دلخواه بچرخاند و در صورت نیاز در نقطه ای زوم و بزرگنمایی داشته باشد. به قابلیت چرخش به اطراف، حرکت به سمت بالا و پایین و بزرگنمایی اشاره میکند. با ارسال سریع از طریق پست و تیپاکس با نصابان دوربین مداربسته و فروشگاه های سیستم های امنیتی فعالیت میکند. شبکه های دوربین مداربسته معمولا برای شناسایی و جلوگیری از فعالیت های مجرمانه و ثبت تخلفات ترافیکی مورد استفاده قرار می گیرند ، اما کاربردهای دیگری نیز دارند. دوربین های امنیتی و نظارتی که تحت عنوان سیستم نظارت تصویری از آن ها یاد می شود و به نام دوربین های مدار بسته نیز شناخته شده اند، قابلیت ثبت اطلاعات تصویری و صوتی را در مکان های مختلف دارند و سبب بهبود امنیت در محل نصب شده می گردند.

از نظر هزینه، پایین بوده ولی تصاویر بعد از مدتی، کیفیت روز اول را نخواهد داشت. از آن روز به بعد، رشد دوربین های مدار بسته در دنیا شتاب گرفت و روز به روز بر شتاب آن افزوده می شود. این دستگاه در سیستم نظارت و کنترل بر دوربین مداربسته آنالوگ به کار میرود. 1920 را دارند. با توجه به اختلاف قیمت کم و کیفیت بالای دوربین های مداربسته آنالوگ HD در مقایسه با دوربین های معمولی، این دوربین ها گزینه ی مناسبی برای کاربران خانگی و تجاری به حساب می آید. در دوربین های مداربسته شبکه با استفاده از کلمات عبور و رمزگذاری های پیچیده و مسدود کردن IPهای ناشناس از سرقت و یا خرابکاری در داده ها ممانعت به عمل می آید. با توجه به اینکه دوربین مداربسته صنعتی دارای قابلیت استفاده از لنز خارجی هستند میتوانند در شرایط مختلف دقیق تر عمل بکنند و اکثرا در شرایطی از دوربین مداربسته صنعتی استفاده میشود که نیاز به تصویر برداری خیلی دقیق و زوم کردن و … باید توجه کنید که در نصب دوربین مداربسته و هنگام کابل کشی چگونه از داکت و جعبه تقسیم استفاده شده است. خرید دوربین مدار بسته با توجه به نیاز شما می تواند متفاوت باشد؛ همچنین خرید دوربین مداربسته اصل با قیمت مناسب در بازار ممکن است با چالش های خود همراه باشد.

با ما همراه شوید تا به تمامی این سوالات پاسخ دهیم. کیفیت تصویربرداری در این دوربین ها در حد متوسط است. دوربین های AHD دارای قیمت های خوب و اقتصادی هستند و با انتخاب این دوربین ها میتوانید با قیمت پایین دوربین مداربسته با کیفیت و قابل قبولی را داشته باشید. از آنجایی که بیشتر افراد برای حفظ و ایجاد امنیت خود و مکان مورد نظرشان اقداماتی می کنند، انتخاب دوربین مدار بسته یکی از بهترین اقدامات در این راستا می باشد. دوربین مدار بسته AHD یکی از تجهیزاتی است که میتوانید برای امنیت محیط کار یا منزل خود استفاده کنید. سازگاری با فرمت CVBS: علاوه بر پشتیبانی از فرمت اچ دی 1080p و 720p میتوان دوربینهای HDCVI را با ایجاد تغییراتی در تنظیمات آن از فرمت CVBS با رزولوشن پایینتر هم استفاده کرد، بنابراین، امکان به کارگیری تجهیزاتی که از فرمت HD پشتیبانی نمیکنند، فراهم خواهد شد. دی وی آر دستگاه ضبط تصاویر است که تصاویر آنالوگ و فول اچ دی را از دوربین های مداربسته دریافت کرده و پس از تبدیل آن ها به داده های دیجیتال ضبط می کند. پس برای به دست آمدن نتیجه مطلوب باید نور مناسبی برای این دوربین ها فراهم شود.

ما در شرکت مهر تجارت مفتخریم که با اتکا به تجربیات چند ده ساله پرسنل متخصصمان از صفرتا صد پروژه های مختلف در زمینه نظارت تصویری، نصب دوربین مداربسته ، پشتیبانی و نظارت بر سیستم های نظارتی را در کمترین زمان ممکن و با هزینه های مقرون به صرفه برای شما عزیزان انجام دهیم. این دوربین ها دارای زاویه دید 360 درجه هستند و میتوانند در کار چند دوربین را باهم انجام دهند. بر اساس پژوهش های انجام شده مراجعه کنندگان به سازمان ها و ادارات مختلف با مشاهده دوربین های مداربسته نظارتی نصب شده در این مکان ها احساس امنیت بیشتری می کنند. در بسیاری موارد اگر مراجعه کنندگان احساس کنند حقی از آنها ضایع شده است، تصاویر ضبط شده دوربین مداربسته به مدیران کمک می کند که موضوع را بازنگری کنند و تصمیماتی در جهت بهبود خدمت رسانی اتخاذ کنند. ادارات و سازمان های کوچک و بزرگ نیز هر روز تمایل بیشتری به استفاده از فناوری های نوین نشان می دهند تا از طریق تکنولوژی های امنیتی جدید هم از اموال سازمان خود حفاظت کنند و هم امنیت بیشتری را به پرسنل و مشتریان و مراجعه کنندگان خود هدیه کنند.

حریم خصوصی شرکت ها و حفاظت از اطلاعات و فناوری های موجود در هر شرکت به حدی در دنیای پر رقابت امروز اهمیت یافته است که بسیاری از سازمان ها و ادارات هزینه های هنگفتی در طول سال برای جلوگیری از هک سیستم ها و نفوذ افراد غریبه به سازمان خود متحمل می شوند. شاید برای بسیاری از افراد این سوال وجود داشته باشد که CCTV چیست و چطور عمل میکند و استفاده از آن، چه ضرورتی دارد؟ همچنین ویژگیهای زیادی را برای دوربین مدار بسته فراهم میکند. همچنین برندهای مختلفی از دوربین های مداربسته در بازار ایران وجود دارد که عموما ساخت کشور چین هستند و در میان برندهای پر طرفدار و کاربردی موجود در بازار ما به شما برند هایک ویژن و داهوا را پیشنهاد می کنیم. انواع مختلفی از دوربین های با تکنولوژی آنالوگ HD وجود دارند که شامل AHD ،HDTVI ،HDCVI می باشند.

کابل برق: اتصال دهنده دوربین ها و منبع تغذیه. این نوع دوربین ها به دستگاه DVR و با استفاده از کابل کواکسیال متصل میشوند. این دوربین ها می توانند فضای گسترده ای را پوشش دهند و حتی در نور کم نیز کار می کنند. بدین ترتیب اگر هزینه ایاب ذهاب و کلا دوربین های مورد استفاده، تجهیزات جانبی و هزینه آن ها را نیز جمع کنید، می توان گفت در کل بالای 15 میلیون درآمد ماهانه را می توان از این شغل با یک پروژه بزرگ یا چندین پروژه کوچک کسب کرد. برای نصب سیستم دوربین مدار بسته موارد متعددی باید رعایت شود، از جمله مواردی که باید به آنها توجه داشته باشیم، تعداد و نوع دوربین های مدار بسته، قیمت محصولات و هزینه نصب و راه اندازی، محل دقیق نصب دوربین ها ، نوع کابل ها و تجهیزات جانبی ، نحوه کابل کشی و مسیر های مناسب و چندین و چند مورد دیگر است. چرا که مسیر ترددهاست و نصب دوربین مداربسته برای نظارت و کنترل روی رفت و آمدهای اداره، شرکت و… در دوربین مدار بسته با این ویژگی معمولا چند led پیرامون لنز نصب شده و توسط سنسور نور در نور کم یا تاریکی روشن میشوند.

سوال دیگر این است که آیا نصب دوربین در ادارات بدون اطلاع پرسنل قانونی است؟ بسیاری از دوربین خودرو ها ، زمانی که متوجه حرکتی غیرمعمول در خودروی شما شوند بلافاصله به شما اطلاع خواهند داد . دنیای جدید از ابهامات و نا امنی های بسیاری تشکیل شده است که حفاظت از اموال در هر شغل و هر مکانی را الزامی می کند. در حال حاضر با پیشرفت هایی که در دنیای علم و تکنولوژی روی داده است می توان دوربین های مدار بسته ای با اندازه های بسیار کوچک نیز تولید کرد اما انتخاب اندازه دوربین مدار بسته به محلی که دوربین مدار بسته قرار است در آن نصب شود، بستگی دارد.